Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

З 18 вересня до 12 жовтня київські вулиці і громадські простори захоплюють арт-об’єкти. Це “ЗАХОПЛЕННЯ” – проект платформи культурних ініціатив “ІЗОЛЯЦІЯ”.

Розробник і куратор “ЗАХОПЛЕННЯ” нью-йоркський художник Клеменс Пул за допомогою команди “ІЗОЛЯЦІЇ” намагатиметься оживити Київ несподіваними мистецькими вторгненнями, акціями, подіями і воркшопами. ЗАХОПЛЕННЯ складається з десяти проектів, розроблених різними художниками. Вони працюють зі скульптурою, відео, звуком, друком, фотографією, перформансом.

Локації для презентацій арт-об’єктів базуватимуться в багатолюдних місцях у різних частинах міста (майданчики біля метро, парки, сквери, площі). Про час та місце запуску кожного можна дізнатися на сайті “ІЗОЛЯЦІЇ” напередодні. Проте, ідея проекту у тому, щоб люди випадково зіштовхувалася з арт-об’єктами, які буквально захоплюють міський простір.  Перші проекти вже презентовані. 20 вересня у Маріїнському парку відбулася “Люстрація”, а 21 та 23 вересня на Пішохідному мосту та біля станції метро Дорогожичі реалізувався “Скриф” – проект голландських художників.

“ІЗОЛЯЦІЯ” – платформа сучасної культури, заснована у 2010 році на території колишнього заводу ізоляційних матеріалів у Донецьку. З моменту заснування численні проекти вдихнули нове життя у промзону. У понеділок 9 червня простір “ІЗОЛЯЦІЇ” захопили сили самопроголошеної «Донецької Народної Республіки». Таким чином, “ЗАХОПЛЕННЯ” є першим художнім проектом “ІЗОЛЯЦІЇ” від часу окупації, яким вона продовжує свою культурну діяльність у вигнанні. Так само, як ІЗОЛЯЦІЯ змушена була змінити своє місце і уявлення про місце в культурному процесі, “ЗАХОПЛЕННЯ” прагне стати для митців зміною контексту їхньої роботи і відобразити складні наслідки окупації — захоплення простору.

Проекти

Skryf | Гріт Менчаерт та Гійс ван Бон ( Ейндховен, Голландія)

[metaslider id=1784]

Скриф – мутована друкарська машина з алюзією на стімпанк, створена голандським художником Гійсом ван Боном. Вона друкує літери піском та сіллю, залишаючи за собою нетривкі відбитки, що розлітаються від вітру. Бельгійська художниця Гріт Менчаерт створила спеціальний текст для проекту “Захоплення”, котрий з’являтиметься на вулицях Києва.

isolation
Гріт Менчаерт та Гійс ван Бон

«Українці дещо по-іншому реагують на наш проект, ніж голландці. Проте, у нас склалося враження, що він їм сподобався. Багато людей дякували за перформанс, фотографувалися та знімали відео. Вони читали текст від початку до кінця.
Ми помітили, що встановити машину Скриф у місці, яке не являє собою мистецький чи культурний простір, навіть краще, ніж показувати це на фестивалі. Люди вдячні, що ми додаємо подиву у їх повсякденне рутинне життя.
Чимало людей, навіть поспішаючи у справах, зупинялося, щоб подивитися на Скриф. Написи, які залишалися від машинки, Гріт підготувала спеціально для проекту у Києві, щоб звернутися до аудиторії та підкреслити зв’язок між людьми, незважаючи на їх відмінності. Відтак з’явилося багато аспектів у проекту. Глядачі могли реагувати на записи машинки, піщані літери та сам текст».

Люстрація | Антон Малов та Наталя Галенчик (Київ, Україна)

[metaslider id=1792]

Перформанс київських художників підкреслено іронічно торкається актуальних соціальних питань. В рамках інтерактивного проекту, автори будуть виготовляти люстри, а глядачі зможуть придбати їх за символічною ціною. Підміняючи змісти та апелюючи до контексту, автори розкривають проблему. 

Поряд | Аліна Якубенко (Київ, Україна)

Відео-інсталяція київської художниці представляє собою проекцію на невидимій основі. У вечірній час в парках Києва примарні постаті військових без розпізнавальних знаків з’являтимуться та зникатимуть, нагадуючи Киянам про те, що відбувається зовсім поряд.

Дощ | Група Убік (Київ, Україна)

Аудіо-інсталяція київської художньої групи, в якій вони стискають найскладніший період сучасної України до простору 5 на 5 метрів. 100 навушників звисають зверху і кожен навушник-крапелька транслює уривки новин певного періоду – с перших днів протестів на Майдані, до теперішньої ситуації в зоні АТО. Усі разом вони створюють медіа-шум, що нагадує звуки дощу, але пройшовшись між краплинами, глядач впізнає в кожній з них, частину трагічної історії. 

Відкрита галерея | Open Group (Львів, Україна)

Інсталяція львівської групи художників, це відкрита галерея – простір умовно окреслений металічною рамою, підвішеною над землею на висоті близько 3-х метрів. Галерейні освітлювальні прилади, прикріплені до цієї конструкції, виокремлюють територію галереї, змінюючи звичний фокус погляду на місто.

Глухота | Катерина Берлова (Київ, Україна)

Інтерактивна інсталяція в одному з підземних торгівельних центрів Києва розкриває тему перенасиченості інформаціного поля трагізмом та можливості/неможливості збереження емпатії в такій ситуації. Художниця співставляє візуальні образи спокою та затишку, а також медійні – війни та катастрофи, навмисне підсилюючи контрастність.

Заручники | Саша Курмаз (Київ, Україна)

Активний соціальний хеппенінг в якому задіяні біженці із зони АТО. Мешканці Сходу країни завмирають в положенні заручників насичуючи мирні вулиці Києва реальністю війни.

Радіо-ланцюг | Джо Райли (Нью-Йорк, США)

Перформативна мобільна інсталляція, створена нью-йоркським художником Джо Райлі. Проект представляє ланцюг учасників, поєднаних між собою одиницями, котрі створені художником і можуть приймать та передавать в ефір інформацію з одного кінця ланцюга до іншого. Під час перформансу учасники пройдуть містом, поєднані виключно радіохвилями.

Мобільна друкарня | Тарас Ковач (Київ, Україна)

На один день на площі Києва відкриється друкарня, де спільно з відомим українським художником-графіком можна буде створити актуальні меседжі в традиційній та оригінальній графічних техніках.

Фото: Клеменс Пул

Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 237 днів. За цей час ми опублікували 23174 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button