Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Міста впливають на те, яким темпом ми живемо, як проводимо своє дозвілля, що купуємо, на чому економимо, як харчуємося і як визначаємо для себе пріоритети у житті.

Проте цей вплив буде різний у Парижі, Барселоні, Мюнхені, чи на околиці Нью-Йорку. Особливо гостро відчувається ритм, який задають міста, під час переїзду до мегаполісів чи за кордон. Але з часом усі люди починають асимілюватися і бути схожими на місцевих. Саме міські звички дозволяють нам влитися у загальний потік, перестати бути гостем чи туристом,  а відчути себе «своїм».

«Хмарочос» суб’єктивно визначив 11 звичок, які характерні для киян.

1. Протистояти стихії

maxresdefault

Кожної зими киянин протистоїть сніговим заметам. Він розчищає свій двір чи дорогу біля будинку, але за межами житла й офісу все одно опиняється ніби на дикій півночі. Киянин чув, що існують комунальні служби, які мають розчищати сніг, але ніколи не бачив їх на власні очі. Влітку ж, містянин звик виносити спеку. Він рятується під кондиціонерами чи у тіні. Носить з собою серветки та носовички.

2. Компостувати талончики у громадському транспорті

Важко згадати велике місто, за виключенням Києва, де б у 2016 році треба було компостувати талончики прикладаючи чимало зусиль. Електронний компостер давно набув популярності скрізь, за межами Києва. Але тут, навіть у новенькому трамваї «Електрон» комунальні служби бережуть традицію і встановлюють механічний компостер.

Навіть якщо киянин озброєний планшетом, смартфоном, носить Apple watch, а в магазинах розраховується кредиткою чи за допомогою годинника — усі інновації розіб’ються об сувору реальність компостера у громадському транспорті.

535de4a212ce73583007609265f013e23. Чи не на кожному кутку у місті пити каву

Кава перетворилася на фірмовий київський напій. З появою кав’ярень на колесах  і стрімкою експансією ними київських вулиць, каву можна випити, щойно закортить. Це стало одночасно і плюсом і напастю столиці.

Звичайно, можна уявити себе героєм з серіалу «Костюми», що у Нью-Йорку з кавою в руці поспішає у престижний офіс юркомпанії у хмарочосі. Але рожевий равлик за поворотом, не дасть вам замріятися.

4. Навчитися з байдужістю зустрічати жебраків у метро

У київському метрополітені кожного дня зустрічається безліч жебраків. То жінки, які просять на допомогу дитині, то «волонтери», які збирають гроші комусь на лікування і т.д. Ці люди, як стоять на колінах у переходах між станціями, так і ходять по вагонах.

Киянин з імунітетом вміє вмикати режим байдужості й відмежованості і просто не помічати гастролі цього «цирку».

5. Зберігати увесь непотріб на балконі

Balkonyi-1Недавня, але дуже популярна київська традиція склити балкони має виправдання — тут зберігається усе, що не вмістилося у квартирі. Від велосипедів і скейтів, до одягу, закаток і  штучних новорічних ялинок. Можна створювати окрему рубрику «балкон тижня» і ділитися досвідом, що тут зберігати.

6. Проводити більшість часу у соцмережах

У киянина є безліч можливостей, аби посидіти у соціальних мережах, і він сповна ними користується. У Facebook, Instagram, Vkontakte, Odnoklassniki заходять зі смартфонів, планшетів чи ноутбуків під час роботи в офісі, переїздів, простоювання у заторах і т.д. Цікаво, що європейці не приділяють так багато уваги соцмережам. У нас після Революції гідності Facebook перетворився на свого роду майданчик демократії з безліччю закритих і відкритих груп по інтересах, з активними обговореннями економічних та соціальних питань. Тут організовуються мітинги чи марші протестів. У соцмережах сидять навіть міністри й народні депутати, які непроти вирішити якусь проблему через соцмережу.

7. Чи не кожного місяця навідуватися у новий барParovoz-Speak-EasyНезважаючи на кризу, у Києві спостерігається бум нових барів. Обрати заклад з алкоголем на свій смак (чи то фірмові коктейлі чи крафтове пиво) може кожен. Відтепер не потрібно резервувати столик на компанію у п’ятницю, а можна просто переходити з одного бару до іншого. З’являються навіть розваги на кшталт колективних походів по барах щоп’ятниці — Bar Crawl Kyiv.

8. Брати рекламні флаєри на вулиці

Реклама давно хантить киянина. Вона чатує на нас з біл-бордів, сіті-лайтів та вивісок на магазинах. Але окремий пункт — роздача рекламних буклетів у людних місцях. І цей вибір щоразу мучить киянина — взяти непотрібну брошуру чи ні.

9. Щороку переживати вибори

Деякою мірою кияни перетворилися на заручників наслідків революції — виборів. За виборами президента, ми маємо обирати мера й депутатів до місцевих рад, а через деякий час депутатів до ВР, а згодом знову мера і т.д.

Мінливість та низька ефективність влади перетворює киянина на дещо пасивного учасника громадянського суспільства. Хоча б мало бути навпаки.

10. Відпочивати у ТРЦ1385489600На вікенд кияни люблять сідати у автівку чи громадський транспорт і вирушати до ТРЦ. Адже там є кінозали, фудкорти, магазини — розмаїття радощів для суспільства споживання.

11. Їсти суші

Любов киян до суші неосяжна. Незважаючи на критично малий відсоток японців, які у нас проживають, суші-бари та студії є чи не на кожному кроці. Цей тренд не втрачає своїх позицій протягом років. Ні нові бари, ні кафе з кальянами не в змозі витіснити суші з київських вулиць. Тут і досі збираються цілими компаніями чи навіть святкують дні народження.

Хіба що суші-бар-піццерія може претендувати на більшу любов киян.

Фото на головній: flickr-user Bert Kaufmann

Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 246 днів. За цей час ми опублікували 23266 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button