Це – спонсорський матеріал, вихід якого став можливим за фінансової підтримки партнера. Тема статті і текст розробляється з урахуванням його побажань
ПАРТНЕРСЬКА
ПУБЛІКАЦІЯ
Коротка історія Рибальського півострова в фактах
Як півострів на Подолі пройшов шлях від рибацького поселення до стратегічного об'єкта, який нині перетворюють на сучасний житловий район з громадськими просторами та першою вулицею ресторанів в Україні.
Рибальський півострів є залишком коси, що колись розділяла Дніпро і річку Почайну.
До XIX ст
XVIII — XIX ст
У XVIII — XIX століттях тут було рибальське поселення, яке усі називали «Рибалки».
Середина XIX ст
В результаті робіт з урегулювання гідрорежиму Києва, косу розмило, і річку Почайна поглинув Дніпро аж до сучасного Рибальського півострова.
XIX ст
Почайна замулилася і обміліла, перетворившись на ланцюжок озер, що завершувались бухтою між Рибальським і Подолом.
Кінець XIX ст
На території Рибальського півострову побудували один з найбільших в Європі річкових портів. Він був розрахований на 600 суден, з 12 гектарами складської території.
1920-ті роки
На Рибальському розгорнули будівництво Київської районної електростанції (КРЕС). Її зводили за проєктом архітекторів Паруснікова, Бурова та Гольца в стилі конструктивізм. КРЕС запрацювала і стала головним джерелом електроенергії для Києва. Станцію внесено до обліку пам'яток містобудування і архітектури.
1929 рік
Відкрито Петровський залізничний міст з півострова на Лівий берег, який функціонує досі.
Кінець 1920-тих — 1930-ті
На Рибальський перекинули завод «Ленінська кузня», який до того був розташований біля теперішнього метро Вокзальна. Завод було перепрофільовано під суднобудівну верф.
Весна 1931 року
Півострів вперше і востаннє став справжнім островом: вода у Дніпрі піднялася на вісім метрів, відрізавши Рибальський від Києва. Електростанцію тоді ледве не затопило — її повністю обклали мішками з піском, щоб уникнули підтоплення.
Потужності «Ленінської кузні» евакуювали до Татарстану, а після закінчення війни повернули на Рибальський і реконструювали завод.
Друга світова війна
1963 рік
Відкрито Рибальський вантовий міст, який забезпечував автомобільний зв'язок між Подолом і Рибальським островом. У 2009 році Рибальський вантовий міст закрили, визнавши аварійним, і зараз його демонтують.
2010 рік
Здано в експлуатацію Гаванський автомобільний міст, що з'єднує Рибальський півострів з Подолом.
2016 рік
«Ленкузню» було перейменовано на «Кузню на Рибальському». Вона продовжує успішно виробляти продукцію, яку експортують до Фінляндії, Болгарії, В'єтнаму та інших країн. Проте пік виробництва, залишився в минулому.
2016 рік
Півострів отримує нове життя завдяки початку будівництва сучасного багатофункціонального комплексу RYBALSKY.
Житловий район RYBALSKY має відкриту територію: мешканці і гості зможуть милуватися Києвом біля водного каналу, прогулюватися бульваром у стилі французьких Канн, відпочивати у затишних скверах або амфітеатрі для літніх вечірок.
У комплексі спроєктовано першу у Києві повноцінну вулицю ресторанів — RestoPort. Вона проходитиме вздовж каналу та не матиме аналогів в Україні: на першому поверсі шести будинків розташуються понад 30 оригінальних закладів.
Девелопер проєкту використав стратегію квартальної забудови Подолу, обігравши її по-новому. Завдяки такому підходу комплекс не порушує міський ландшафт.
У RYBALSKY не буде стихійних кіосків, хаотичної реклами чи безликих хмарочосів, які закривають сонячне світло — лише будинки з естетичними фасадами і комфортною відстанню між собою.