Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

21 серпня, у четвер, о 10:00 у Києві офіційно відкриється перша перехоплююча велопарковка Velopoint. Цей сервіс вже існує в Європі, і організатори київського аналогу довго вивчали західний досвід, перш ніж створити щось подібне.

Паркінг покликаний “перехоплювати” велосипеди біля транспортного вузла. Тобто велосипедист доїжджає з дому до такого паркінгу, залишає його на зберігання, а потім може забрати назад.

Механізм зберігання велосипеда простий: кожен власник свого ровера укладає спеціальну угоду з власниками велопаркінгу. Цей документ захищає права велосипедиста й зобов’язує власників парковки зберігати велосипед у належному стані. Угода має юридичну силу та оформлена офіційно. Велосипеди підвішуються на гаки всередині контейнеру та зберігаються у безпеці.

Ідеї проекту вже більше року. Спочатку він задумувався, як спільний з міською владою. Але, як з’ясувалося, все набагато складніше, ніж може здаватися. Причина цього – бюрократія. Власники паркінгу написали декілька листів на ім’я мера та у департаменти КМДА. До мера лист не дійшов. А останній був направлений у департамент транспорту та інфраструктури. Там проект знайшов підтримку, але авторів ідеї направили ще в три департаменти, зокрема, потрібна згода департаменту благоустрою та згода балансоутримувача, в особі комунального підприємства (КП).

10312732_636174523130678_3485381342192595683_n
Михайло
представник компанії ТОВ “Байкбокс”

«Наш проект є одним з методів вирішення транспортних проблем в місті, який працює по всій Європі. Це, в першу чергу, перехоплюючий велопаркінг, де кожен може залишити свій велосипед на безкоштовне зберігання на 12 годин. Людина може здати нам свого ровера, поїхати на роботу або по справах, потім повернутись до нас, забрати свій велосипед і поїхати додому. Таким чином ми знижуємо навантаження на маршрутки в цьому районі, підтримуємо здоровий образ життя.
У нас поки що немає графіку роботи, тому ми будемо ще тестувати цей момент, щоб з’ясувати, як буде зручно нашим клієнтам. Людей, що користуються нашим сервісом поки що зовсім мало, так як мало хто про нього знає. Але от нещодавно перед початком дощу до нас завітав чоловік, сказав, що читав про нас. Він залишив свій велосипед на зберігання, поїхав за своєю автівкою, повернувся на ній і забрав свого ровера».

Спочатку було анонсовано, що перший перехоплюючий велопаркінг з’явиться на Оболоні. Його власники вже навіть отримали згоду голови Оболонської райдержадміністрації. Але так як виявилось, що його згода майже нічого не означає, адже балансоутримувачем в місті виступають численні КП, то автори ідеї почали шукати інші виходи з ситуації. Кажуть, що зараз не існує механізму, який би дозволив разом з міською владою запустити навіть такий пілотний проект. А планувалося зробити перехоплюючі парковки по всьому місту, біля основних транспортних вузлів, щоб допомогти розвантажити міський транспорт.

[metaslider id=1073]

Врешті-решт велопаркінг встановили біля Експоцентру України. Контейнер для зберігання готовий вже давно, власникам хотілося до кінця сезону почати тестування, щоб перевірити попит на цю послугу. Спеціально для проекту замовили морський контейнер для вантажу – один з найбільших.

Окрім, власне, послуг зі зберігання, організатори пропонують ремонтний сервіс та прокат велосипедів (50 грн. – перша година, наступна – 30 грн.), в тому числі й тандемів та електровелосипедів. Всі ровери – 2013-2014 рр. випуску та кожного ранку проходять тестування, щоб мінімізувати дискомфорт для клієнтів. Електровелосипеди можуть стати новим напрямом розвитку велотранспорту в Києві, адже невеликий електродвигун дозволяє легше підніматися на київські пагорби, які роблять центр міста важким для щоденного катання. Акумулятор, що живить двигун, заряджається у Velopoint.

Також тут є невелике кафе з кількома сортами кави, водою, сендвічами та солодощами. Ціни – демократичні. У найближчий час всередині контейнеру планують розмістити велику зручну мапу, де будуть відмічені найцікавіші маршрути в цьому районі. Велопаркінг працюватиме до кінця велосезону, а потім перетвориться на пункт для зимового зберігання велосипедів.

Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 274 днів. За цей час ми опублікували 23470 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button