Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Ви, мабуть, помічали подекуди у Києві, Львові чи інших українських та іноземних містах вуличні стовпчики? Вони називаються болардами та слугують елементами, що відгороджують пішохідні зони та тротуари від автомобілів – не дають змогу пересуватися тротуарами та паркуватися на них.

Оригінальний болард, зроблений зі ствола гармати

Цю роль вони виконують з XVIII століття – першими болардами в Англії були старі гармати, які частково заривали у землю, щоб карети та підводи не наїжджали на людей на вулицях. До того у цих невисоких металевих стовпів було інше призначення – ще з античних часів їх використовували для швартовки кораблів, а пізніше римляни почали відмічати болардами відстані на своїх відомих дорогах. З поширенням автомобілів, боларди стали невід’ємною частиною організації міського простору.

DSC_0108

Через брак підземних та багатоповерхових паркінгів у місті, небажання платити за місця на парковках, нестачу болардів, недотримання правил дорожнього руху, незадовільну роботу працівників ДАІ, а також відсутність поваги водіїв до пішоходів, центр Києва, особливо у робочі дні, перетворюється на хаос. Найбільш показовим простором, мабуть, є тротуар на Хрещатику (фото згори – від бульвару Тараса Шевченка до вулиці Богдана Хмельницького) – там автівки паркуються у три ряди, незважаючи на пішоходів та змушуючи їх ходити під стінкою.

[metaslider id=3002]

Щоб раз і назавжди покінчити з цією ганебною київською звичкою, можна встановити в центрі міста достатньо болардів, які б не дозволяли автівкам паркуватись на тротуарах та пішохідних зонах. Через це пройшли всі європейські міста: у Будапешті, Стамбулі, Празі й Варшаві боларди допомагають знижувати швидкість руху автівок в центрі та дають право пішоходам вільно користуватись виділеними для них смугами. Головне, не зробити так, як у Москві. Там боларди встановили централізовано за великі кошти, а потім, із приходом зими їх демонтували. Теж за великі кошти. Офіційна причина – вони ускладнюють прибирання снігу. Але по факту – це просто корупційна схема, яка ще раз доводить, що у багатьох пострадянських містах мало опікуються пішоходами.

[metaslider id=3003]

Боларди є важливим елементом сучасних пріорітетів для транспортних засобів у місті: найголовнішим у міському просторі є пішохід, потів – велосипедист, громадський транспорт, автівка, що рухається і, нарешті, – припаркована автівка. В Києві ж існує суттєвий дисбаланс – простір в центрі переповнений саме автомобілями, що стоять.

Щоб раціонально використовувати відгороджувальні стовпчики, їх потрібно ставити на такій відстані, аби між ними не проїхала автівка, але зміг вільно пересуватися велосипед чи інвалідний візок. Встановлення болардів також дозволить знизити бордюри, які виконують функцію віділення проїжджої частини від пішоходної, але є незручними для маломобільних груп населення.

Фото: flickr-юзери synx508Sam SaundersTheen MoyCraig RodwayJoe Flintham.

Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 268 днів. За цей час ми опублікували 23431 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button