Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Подорож на велосипеді по Києву нагадує біг з перешкодами. Тисячі бордюрів, сотні підземних переходів, відсутність велодоріжок та перехоплюючих велопаркінгів перетворюють таку поїздку на боротьбу за виживання. Запит на розбудову велоінфраструктури існує давно. Але досвід її проектування та втілення в місті відсутній. Тим часом розпочалося створення Концепції розвитку велосипедного транспорту в Києві, що вселяє неабияку надію.

Хмарочос” поспілкувався з Андієм Вавришем, заступником директора Департаменту містобудування та архітектури КМДА, та Ксенією Семеновою, координаторкою з національної роботи Асоціації велосипедистів Києва, щоб дізнатися, як найближчим часом буде розвиватися велоінфраструктура міста.

Концепція розвитку велосипедного транспорту в м. Києві – базовий документ, який визначає основні принципи та підходи до створення велоінфраструктури в місті. За участі Департамену містобудування та архітектура, Німецького товариства міжнародного співробітництва в Україні GIZ та Асоціації велосипедистів Києва визначаються дії щодо створення Концепції та етапності реалізації велоінфраструктури.

Тим часом на розвиток транспортної та рекреаційної велоінфраструктури в бюджеті Києва на наступні два роки закладено 20 мільйонів гривень. З них два мільйони – на проектні роботи. 9 жовтня 2014 рішенням Київради внесено зміни до програми соціально-економічного розвитку міста Києва на 2014 рік.

DSC01241

Ксенія Семенова, координаторка з національної роботи Асоціації велосипедистів Києва:

“Зараз триває попереднє узгодження маршрутів та форм організації руху велосипедистів. Головний принцип – безпека усіх учасників дорожнього руху. Відповідно, на вулицях з інтенсивним та швидким рухом автотранспорту, скоріш за все, рух велосипедистів буде відмежовано від автомобільного руху. У місцях з нижчою швидкістю та інтенсивністю руху автомобілей, можливі варіанти організації велосмуг на проїзній частині. ”

11-12 листопада у Києві пройшов воркшоп з визначення пріоритетних велосипедних маршрутів для першочергового проектування та будівництва, повідомляє АВК.  Встановлено три маршрути, які фінансуватимуться за кошти міського бюджету.

10624622_641054009346922_7290782646187597162_n
Троєщина – Центр (Бальзака (плюс підвізні Сабурова, Цвєтаєвої, Драйзера, Маяковського від Драйзера до Ватутіна) — Московський міст — Труханівська — Європейська площа — Хрещатик — Червоноармійська — Олімпійська)

Солом’янка – Центр (Севастопольська площа — Урицького — Жилянська — Олімпійська — Шота Руставелі — Хрещатик)

Пілотний підвізний маршрут до станції метро Позняки (пр. Григоренка від вул. Здолбунівської до вул. Гмирі, можливо з доїздом по Здолбунівській до Дарницького вокзалу)

vavrish

Андрій Вавриш, заступник директора Департаменту містобудування та архітектури КМДА:

“Створювати інфраструктуру потрібно обережно і комплексно. Ми цьому вчилися у німців. Вже другий рік триває активна співпраця з Німецьким товариством міжнародного співробітництва в Україні GIZ),  яке надає технічну та консультативну допомогу в реалізації проектів, пов’язаних з розвитком велоінфраструктури. Треба розуміти: одна справа зробити проїзд вздовж Набережної. І зовсім інша – зробити його в історичній частині міста, де вже все забудовано, тротуари та проїзжа частина не розширюються.

Весь наш досвід ми втілили у трьох напрямах. Перше – сформували команду експертів та фахівців, які вміють проектувати велоінфраструктуру.  Друге – ми навчилися, як поетапно реалізовувати свої плани. І третє, ми навчилися комплексності. Коли не тільки облаштовуються доріжки, а й місця прокату, паркінги, зручна інфраструктуру, яку люди могли б використовуваи у різних цілях. Наприклад, ознайомлюватися з містом, чи їздити рекреаційним маршрутом. Зараз цей досвід втілюється у життя нашими спільними з Асоціацією велосипедистів Києва зусиллями.

Влітку 2014 року міською владою за підтримки АВК розроблено проект “Створення рекреаційного велосипедного маршруту в м. Києві”. Він пролягатиме територіями: Європейська площа – Труханів острів- о. Муромець – озеро Алмазне – парк Перемоги – Гідропарк – Набережна.

До Дня Києва планується завершити облаштування рекреаційного веломаршруту, центрального маршртуту вздовж Набережної та, частково, веломаршруту в Дарницькому районі.

vavrish

Андрій Вавриш, заступник директора Департаменту містобудування та архітектури КМДА:

“Наразі вже проектується рекреаційний веломаршрут. Роботи з його облаштування розпочнуться, як тільки зійде сніг. Маршрут буде презентований для велокористувачів до Дня Києва. На його облаштування залучать бюджетні кошти. Найближчим часом мають з’явитися перші підрахунки. Попередньо встановлено, що на маршрут довжиною 25 км, враховуючи, що 40% його проходить містом, треба менше ніж 25 млн гривень. Вартість може бути меншою вдвоє чи троє, залежно від виду проведених робіт.”

Паралельно Департамент містобудування та архітектури розробляє Міську цільову програму з облаштування та розвитку велосипедної інфраструктури у місті Києві на 2015 -2019 роки. Документ базуватиметься на Концепції та слугуватиме одним із інструментів її реалізації. Через це у бюджетах наступних років будуть передбачені кошти на розвиток велоінфрастурктури. За попередніми підрахунками на реалізацію проекту впродовж п’яти років необхідно близько 500 мільйонів гривень. До кінця року Міська цільова програма має бути затверджена на Комісії з транспорту, а далі – ухвалена рішенням Київської міської ради.

Можлива співпраця з міським велопрокатов nextbike та veliki.ua. В розвиток інфраструктури готові інвестувати пресдтавники бізнесу. Зокрема, компанія VeloPoint готова вкладати кошти в створення перехоплюючих паркінгів біля станцій метро (пілотний проект був реалізований біля ВДНГ).

DSC01241

Ксенія Семенова, координаторка з національної роботи Асоціації велосипедистів Києва:

“Інфраструктура для велосипедного транспорту охоплює маршрути (велодоріжки, смуги, інші способи організації руху велосипедистів), коротко- та довготермінові велопарковки, супутню інфраструктуру (навігація для велосипедистів, якісне освітлення маршрутів та ін.) Окрім інфраструктури, передбачається також популяризація велотранспорту, заходи з підвищення безпеки руху велосипедистів, залучення бізнесу до створення супутньої велоінфраструктури, зокрема велосипедних парковок біля станцій метро та закладів харчування”.

Фото: flickr user ovejanegra

Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24971 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button