«Хмарочос» продовжує цикл статей-фоторепортажів з різних міст Європи. Ми показуємо та розказуємо, як в різних країнах реалізовані ідеї громадських просторів та вуличної навігації. Ідеї, які в Києві тільки почали знаходити своє місце.
Благоустрій по-європейськи: Гамбург
Благоустрій по-європейськи: Париж
Столиця Швеції, Стокгольм, зараз є одним з найпрогресивніших міст з точки зору розвитку громадських просторів. Місто постійно займає перші позиції у списках місць, найкомфортніших для життя. Через це на “Північну Венецію” (так ще називають Стокгольм) чекає суттєве збільшення населення у найближчі 10 років – зараз тут проживає 880,000 тисяч жителів, а у 2022 році цей показник сягне мільйона.
[metaslider id=3838]
Щоб впоратись з таким попитом, керівництво міста розробило новий план розвитку до 2030 року. У ньому описується стратегія міста, як інноваційного бізнес центру, як простору з рівним доступом до нього усіх без виключення прошарків населення, та як центру розвитку людської особистості. Хоча в місті зараз і проживає майже 900,000 людей, тільки 31% з них живе у, власне, міському просторі – шестиповерхових будинках, що розташовані близько один до одного і мають добре розвинену транспортну мережу. Ця територія займає всього 8% площі всього міста. Решта території нагадує невелике містечко – вона розбудована за принципами smart city (розумного міста), враховуючи зменшення відстаней для пішоходів, доступність транспорту та екологічність.
[metaslider id=3857]
Вражають, також, успіхи міської влади у вирішенні транспортних проблем. Створення мережі велодоріжок, комфортного громадського транспорту та пішохідних зон, дозволило знизити рівень викидів двоокису вуглецю (CO2) на чверть за 10 років. Це також зробило Стокгольм найчистішою столицею Європи у 2010 році, серед 35 номінантів.
[metaslider id=3845]
Сьогодні столиця Швеції має не тільки чисте повітря, а й водойми в центрі міста. Тут можна рибалити та купатись. По всьому місту створені сучасні парки, сквери та громадські простори з тренувальними і дитячими майданчиками. Розбудовані й перші поверхи будинків, які виходять на вулицю – тут багато кав’ярень, закладів харчування, магазинів та місць для дозвілля. Основні велодоріжки прокладені між пішохідними зонами та припаркованими автівками так, щоб бути безпечними для велосипедистів і не заважати автомобілям, що рухаються.
[metaslider id=3850]
Все це створено за допомогою містобудівної моделі, що розвивається останні кілька десятиліть. Завдяки цілеспрямованому курсу, в основі якого лежить підвищення комфорту життя, столиця Швеції може впоратись зі збільшенням кількості населення без особливих проблем, прогнозують аналітики.
Усі фото: Дмитро СергієнкоПерш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті