Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Турист, як і будь-який споживач, з часом, стає вибагливішим. Не в сенсі, що він хоче зупинятися у більш вишуканих готелях чи орендувати дорожче авто (хоча й таких багато), а в тому сенсі, що йому стає недостатньо звичайних оглядових турів з нудним гідом. Тому туристична галузь постійно розвивається, пропонуючи нетипові рішення для мандрівників, які хочуть побачити справжню місцеву культуру та відчути дух міста на власному досвіді. “Хмарочос” зібрав декілька нових ідей у цій галузі, які додадуть розмаїття вашій відпустці.

Місто – це його жителі

tourism-1

Цікавий концепт придумала жінка на ім’я Бенедікт у Марселі, Франція. Її ідея грунтується на тому, що у кожного будинку в місті є свій власник і своя історія. Тому Бенедикт проводить екскурсії по вулиці Канебьє, що в центральній частині міста, розповідаючи історії мешканців та власників закладів. Варто зазначити, що 60 років тому Марсель, колись одне з найбагатших міст Європи, дуже швидко спорожніло. Все через незалежність, яку отримали колишні французькі колонії. Тому зараз тут живе багато мігрантів, саме в центральній частині міста, адже коли перша хвиля міграції з колишніх колоній прибула у Францію, в Марселі було багато вільних площ.

Бенедікт – професійна акторка та режисер документальних фільмів, тому її екскурсії схожі на маленькі вистави. Вона водить туристів маленькими локальними кафе, подвір’ями, перукарнями, фастфудами, скрізь розповідаючи цікаві історії з життя власників цих місць. Таким чином, мандрівник відкриває для себе інший Марсель, з його маленькими двориками, розташованими між будинками, чудовими базарами прямо посеред міста. Людина розвінчує міф про це місто, як про кримінальний центр Франції, почувши цікаві та драматичні, справжні та дуже людські історії.

Щоб організувати екскурсію, Бенедікт зробила великий шматок роботи – вона ходила по вулиці Канебьє від дверей до дверей і збирала цікаві історії у мешканців, більшість з яких відмовлялись навіть відчинити їй двері; просила дозвіл у власників приходити у заклади з туристами, розробляла декілька екскурсій для того, щоб у мандрівника був вибір. Унікальність цієї ідеї полягає в тому, що її можна втілити у будь-якому місті. І кожен раз історії будуть абсолютно різними.

Революція у сувенірній продукції

tourism-2

Сучасна туристична індустрія ділить будь-яке популярне місце на дві частини – для туристів і для місцевих. Перші зобов’язані їздити автобусом по старих церквах, займатися шопінгом у центральних молах, в яких набір магазинів майже однаковий в усьому світі, та їсти у ресторанах для туристів, де кухня максимально наближена до безособової “європейської”, а ціни у два рази вищі, ніж в середньому по місту. Другі ж живуть у зовсім іншому середовищі, мають свою сучасну культуру і майже ніяк не перетинаються з людьми, що приїхали у відпустку чи на канікули. Мешканці ніби “віддають на відкуп” туристам деякі простори, що стають символами міст, так як їх розкручують туроператори. Символом цього поділу є сувенірна продукція – всі ці венеціанські маски, маленькі Ейфелеві вежі та магнітики з Колізеєм, які тиражуються і продаються у сотнях магазинчиків. Багато людей купують їх “на пам’ять”, не задумуючись, що ніякої справжньої пам’яті про місто ці маленькі речі не несуть. Гірше того, сувенір з Амстердаму можна купити у аеропорті цього міста, навіть не перетинаючи голандський кордон. Або замовити цей сувенір на eBay з іншого куточка світу.

І якщо починати зміни у туристичній галузі з перетворення шопінг-молів чи знесення Ейфелевої вежі досить складно, то змінити локальний підхід до сувенірної продукції є реальною задачею. Адже мета мандрівок, кінець кінцем, не колекціонування магнітиків, а вивчення інших культур і спілкування з людьми.

Цей феномен вирішили дослідити Едуардо Кассіна та Ліва Дударева, арт-куратори та урбаністи, засновники творчої спільноти METASITU. За три тижні вони хочуть зробити дослідження сувенірної індустрії трьох міст – Стамбула, Каїра та Амстердама. Суть цієї мандрівки – відшукати у зазначених локаціях нові історії, розповіді, цікаві місця, які більше відповідають сучасній культурі та подіям, що відбуваються у місті. І вже ці свіжі історії можуть стати основою для нових сувенірів, які не будуть штампуватись у Китаї чи деінде. Результатом подорожі має стати електронна книга, яка буде поширюватися безкоштовно. У ній будуть зібрані сучасні міські історії та роздуми на тему зміни суті сувенірної продукції; щоб у Парижі можна було купити не тільки маленьку Ейфелеву вежу чи пластмасову статуетку “Мислителя” Родена.

Екскурсії, створені у бібліотеці

tourism-3

Роль бібліотеки в суспільстві має змінитись у найближчі роки, інакше ці місця ризикують залишитися без відвідувачів. Через те, що в Києві існує солідна бібліотечна мережа, чому б не використовувати її, як базу для створення активностей для туристів? Певно, що це питання поставили собі й члени Української бібліотечної асоціації (УБА). Їхня ідея полягає у тому, щоб організувати низку безкоштовних авторських екскурсій містом, розроблених і проведених бібліотекарями, журналістами, культурологами, кінематографістами, фахівцями з реклами і PR.

Ідея реалізується у декілька етапів. Спочатку, на базі однієї з київських бібліотек створюється ко-воркінг для спеціалістів, які розроблять маршрути екскурсій. Наступним кроком буде навчання майбутніх екскурсоводів, яке також відбуватиметься у приміщенні міської бібліотеки. Пізніше, на базі створеної мережі активістів та спеціалістів буде проведена медіа-кампанія, метою якої стане популяризація нових екскурсій Києвом. Деякі київські книгозбиральні також будуть включені у маршрути, адже мають архітектурну та культурну цінність.

Таким чином, організатори хочуть повернути увагу до бібліотек, а також показати Київ з  ізних сторін, адже тематичні екскурсії дозволять урізноманітнити знання киян та гостей столиці про місто.

Фото: flickr-юзери mattsh, peterthoeny, yisris

Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24981 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button