Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24980 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
На початку 2015 року київська влада збирається підвищити ціни на проїзд у комунальному транспорті. Про це неодноразов заявляв київський міський голова Віталій Кличко та його заступники. 28 листопада нові тарифи були розміщені на сайті КМДА для громадського обговорення.
Наприкінці грудня Центр дослідження суспільства оприлюднив власні рекомендації, які стосуються підвищення цін на громадський транспорт у Києві.
Підвищення тарифів у Києві збільшить витрати постійних пасажирів на транспорт приблизно з 2% до 4-5% зарплати. Дослідження цін на проїзд у Києві та 50 найбільших містах країн Європи та колишнього СРСР, яке провів Центр дослідження суспільства, показує, що у більшості європейських країн для постійних пасажирів роблять суттєві знижки. Це відображається у низькій вартості проїзних: в середньому по Європі місячний проїзний окуповується на 35-ій поїздці, тоді як в Києві – лише на 61-ій. А після подорожчання частка місячного проїзного в зарплаті стане майже удвічі більшою, ніж в європейських країнах.
Щоб уникнути таких негативних наслідків, потрібно перекласти основний тягар від здорожчання квитків на непостійних пасажирів. Вони рідко користуються громадським транспортом – здорожчання для їхніх зарплат не стане таким болючим.
Тож, Центр дослідження суспільства розробив низку рекомендацій, які зроблять подорожчання проїзду менш помітним для киян:
– зменшити підвищення цін на місячні проїзні за рахунок більшого здорожчання разових квитків;
– відмовитися від проїзних квитків з лімітом на 46 і 60 поїздок в метро, які лише стимулюватимуть пасажирів обмежувати користування громадським транспортом;
– залишити лише три типи довготермінових проїзних: єдиний проїзний на автобус, трамвай, тролейбус; проїзний на метрополітен; проїзний на всі види транспорту;
– запровадити проїзні на день, кілька днів, тиждень, квартал, півроку;
– передбачити можливість активування проїзного не лише з першого числа календарного місяця, а також в день купівлі або в день першого використання.
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті