Міська вулиця оживає, коли нею сновигають люди. Коли містяни збираються у кафе, щоб випити філіжанку кави, чи залишають свого ровера на велопарковці і йдуть купувати смачну випічку, квіти чи інші дрібнички, що продаються у магазинах на перших поверхах будівель. Вулиці стають безпечними та привабливими для прогулянок, якщо вони пропонують містянам, чим зайнятися. Тому з точки зору урбанізму найкомфортнішими та безпечнішими для людей є вулиці у Венеції чи у центрі Стамбулу. Отож пропонуємо 10 ознак чудової вулиці.
1. Цікавинки та розмаїття маршрутів.
На вулицях мають бути цікаві об’єкти, які б давали привід людям повертатися сюди знову і знову. Коли немає чим зайнятися, простір залишається порожнім, а це призводить до інших проблем. При плануванні розміщення цікавих об’єктів та облаштуванні простору варто звертати увагу на всі категорії людей, які тут ходять чи проживають неподалік. На їхню стать, вік, рід занять, який у них найпопулярніший час для прогулянок. І вже відштовхуючись від цього створювати привабливі напрямки для руху, які б викликали розмаїття почуттів та вражень.
2. Власний стиль і привабливе оформлення
Позитивний імідж та вдалий власний стиль вулиці — ключ до успіху міського простору. Забезпечення гарного іміджу полягає у підтримці чистоти та збереженні місця у хорошому стані. Тоді і локальний бізнес, і пішоходи, і водії будуть підлаштовувати свою поведінку під ідентичність простору.
3. Співрозмірність
Основні будівлі мають бути співрозмірні людському масштабу і дозволяти містянам взаємодіяти як усередині приміщень, так і ззовні. Площі на перших поверхах мають активно використовуватися. Набагато цікавіше і безпечніше ходити вздовж низки магазинів, аніж біля глухої стіни чи паркану.
Активність на тротуарах пов’язана зі сповільненим рухом транспорту. Люди отримують більше задоволення, коли їм є що розглядати під час хотьби та з чим взаємодіяти. Саме тому на вулицях має бути інфраструктура та краєвиди, які б можна було використовувати чи споглядати цілий рік.
4. Зручності
Гарні вулиці завжди облаштовани усілякими зручностями. Це і привабливі урни для сміття, які забезпечують порядок та чистоту, і вуличне освітлення, яке підвищує рівень безпеки, і велопарковки. Публічні та приватні місця для сидіння, які б давали людям вибір присісти там, де їм захочеться.
5. Управління
Організований менеджмент, який регулює усі процеси на вулиці. Тільки за допомогою ефективного управління можна зберігати простір безпечним, управляти орендарями, регулювати процеси повсякденної діяльності у просторі, починаючи від щоденної торгівлі і закінчуючи проведенням сезонних свят.
6. Урізноманітнення контингенту на вулиці
Важливо забезпечувати зручність для різних груп населення. Щоб ця вулиця однаково подобалася та забезпечувала потреби людей різної національності, статі, віку, доходів. Саме це гарантуватиме, що жодна з категорій не домінуватиме у цьому місці.
7. Трафік та пішоходи
До міської вулиці має бути легко доїхати, нею можна без перешкод прогулюватися. Тут є доступні парковки, зручні публічні простори для пішоходів, можливість пересуватися як громадському транспорту так і велосипедистам. Автомобільний рух не може домінувати у цьому просторі і витісняти інших. Цього можна досягти уповільнюючи швидкість пересування автівок.
8. Змішані моделі використання простору
Перші поверхи будівель мають активно використовуватися з вулиці і зливатися з публічним простором. На вулиці не може домінувати жоден з транспортних засобів. У людини має складатися враження, що навколо — цілісний публічний простір.
9. Добросусідство
На чудових вулицях завжди забезпечені зручні переходи від торговельних центрів до житлових кварталів. Характер вулиці має змінюватися залежно від мети її використання.
10. Сезонні стратегії
У місця без постійної моделі управління досить складно залучати людей цілий рік. Щоб вулиця залишалася живою, корисно проводити сезонні фестивалі, організовувати свята, та різноманітні активності на вихідні залежно від сезону. Якщо людям пропонувати цікаво проводити час, вони будуть хотіти повертатися сюди знову і знову.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 123 днів. За цей час ми опублікували 24984 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті