Разом з архітектурною Студією Парасоль ми продовжуємо цикл статей, присвячений переоблаштуванню «Двору Правди» у мікрорайоні Виноградар. Цього разу мова піде про нью-йоркський досвід облаштування публічних просторів, який можна застосовувати і в київських реаліях.
Управління транспорту Нью-Йорку у 2008 році в рамках втілення стратегічного плану «Раціональна організація вуличного руху» запустило проект NYC Plaza Program. Програма націлена на перетворення територій біля проїжджих частин, які майже не використовуються, на публчні простори. З того часу вже проведено 5 етапів і створено 22 громадських простори. Метою програми є забезпечення кожного мешканця Нью-Йорку привабливим місцем на відстані 10 хвилин ходьби від місця роботи чи проживання.
[metaslider id=5554]
Програма заснована на тісній співпраці з громадськими ініціативами. Площі обирають на конкурсній основі серед пропозицій, які надіслали некомерційні організації, що хочуть оновити територію у своїй околиці. Пріоритет надається районам, які раніше були позавлені громадських просторів та в яких сформувалася потужна громада здатна втілити проект. За таких умов більше шансів інтегрувати територію у життя спільноти. Після реалізації задуму вся площа передається на утримання некомерційній організації, яка ініціювала реконструкцію. Управління транспорту відмічає, що найкраще змінювати місця з надмірною клькістю вуличного простору, який ніяк не використовується, є занадто заплутаним для автомобілістів, або просто нікому не потрібен. Зазвичай подібні місця обираються вздовж активних пішохідних коридорів, транзитних вузлів з розташованою поруч роздрібною торгівлею або іншою діяльністю, що створює активність на площі. Бажано, щоб територія була більшою за 2000 кв. метрів і в околиці невистачало активних зон.
[metaslider id=5555]
Хоча програма розрахована на створення «постійних площ» , для реконструкції території здебільшого використовуються тимчасові матеріали. На такий вибір вплинули довготривалість проекту капітальної реконструкції. Декілька років витратилося на проектування, схвалення від місцевої громади, а ще потрібен час для будівництва. Використання тимчасових матеріалів та об’єктів дозволило істотно скоротити час розробки проекту та його реалізації. На початку програми Управління транспорту віддавало перевагу нестандартним матеріалам. Однак з часом все ж таки довелося перейти до використання бетону, бордюрів та звичайних ліхтарів і лавок, оскільки для обслуговування попередніх доводилося знаходити спеціалізованих підрядників. Завдяки використанню тимчасових матеріалів вдається швидко змінити площу, і якщо зміни не мали негативного впливу на середовище і зробили його привабливіших для мешканців, територію потроху облаштовували постійними об’єктами благоустрою. В іншому випадку всі зміни можна легко прибрати і повернути вулицю до початкового вигляду.
[metaslider id=5556]
Подібний процес дозволяє заспокоїти противників змін, які переймаються через зменшення кількості паркомісць та суцільне зменшення проїджої частини. Утримання території місцевою громадою дозволяє контролювати та змінювати кількість місця відведеного машинам відповідно до потреб. Крім того, часто новостворений простір виправляє складнощі та заплутані місця у дорожних потоках, що позитивно впливає на весь рух автотранспорту та загальну безпеку на дорозі.
Текст: Максим Головко
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 122 днів. За цей час ми опублікували 24983 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті