Як українці почали заощаджувати на комунальних послугах?

Дата публікації: 10.3.2015 Розділ: Місто

Культура будь-якого народу визначається, у тому числі, культурою споживання. Це стосується і природних ресурсів, і електроенергії, і сортування сміття.

Вже не один рік всесвітні еко-організації закликають бережно ставитися до того, що ми отримуємо від природи. Ресурси вичерпуються, у той час як кількість жителів на планеті зростає. У деяких країнах економія досягається шляхом високих тарифів на комунальні послуги. Наприклад, у Німеччині один кубічний метр (1000 літрів) води у домашньому використанні коштує близько шести евро. Річні витрати на воду родини з чотирьох людей приблизно складають 1000 євро, такими ж є витрати і на електроенергію, на газ — близько 800 євро. Таким чином, заощаджувати доводиться не лише через високий рівень самосвідомості, а й у зв’язку з високими тарифами.

 Культура будь-якого народу визначається, у тому числі, культурою споживання.

Минулої осені у Києві стартував соціальний проект «Своє тепло», присвячений темі енергоефективності. Його метою було пояснити українцям, чому так важливо заощаджувати енергію, та мотивувати їх утеплювати своє житло і встановлювати лічильники. Наразі група StarLightMedia завершила перший етап проекту.

logo_yellow

Згідно з даними «Нафтогаз-Україна» поки він тривав, споживання газу населенням України скоротилося на 15% (з 12,9 млрд. кубометрів до 10,9 млрд). Також за цей період у квартирах та будинках українців встановлено більше 6,8 тисяч побутових лічильників газу.

StarLightMedia :

«Від дбайливого ставлення до тепла сьогодні залежить не тільки наш фізичний комфорт, але й незалежність країни, в якій ми живемо і про яку мріють наші діти. Збереження і облік енергоресурсів – шлях дорослої і відповідальної людини, яка сама вибирає, а не слідує нав`язаному. Тому нам хочеться, щоб у кожній українській родині зрозуміли, що як важливо берегти «своє тепло» у домі і душі, і що до цього потрібно прикладати зусилля»

Щоб мотивувати українців заощаджувати електроенергію, було знято сім відеороликів, які транслювали на телебаченні. Загалом їх показали 5033 рази.

Другим кроком популяризації ідеї розумного використання енергетичних ресурсів стала розробка сайту. На ньому розміщені покрокові інструкції, як утеплитися, поставити лічильник та пройти енергоаудит. Тут є рецепти утеплення для тих, хто мешкає у приватних будинках і у багатоквартирних. За допомогою форми зворотнього зв’язку усі охочі можуть отримати відповіді на питання стосовно енергоефективності від експертів та фахівців у цій сфері. З моменту старту проекту сайт відвідало 417 тисяч людей, а протягом кампанії експерти відповіли на 1175 запитань щодо утеплення домівок.

Для усіх охочих склали список організації, які надають українцям пільгові умови придбання продуктів і послуг з енергоефективності. Їх можна переглянути за посиланням.

StarLightMedia:

«Утеплення – те, з чого потрібно починати заходи з енергоефективності (і продовжити обліком, тобто встановленням лічильників). Є багато способів зробити будинок теплішим, якщо створити ефект «термосу». І це простіше, ніж здається. Є способи швидкі і дешеві, такі як ущільнення вікон або встановлення теплових екранів на батареями. Є довгострокові і дорогі, такі як енегроаудит будинку і утеплення всієї багатоповерхівки за раз. Є середньострокові і обов`язкові: замінити вікна, закрити шви і щілини у стінах, утеплити стіни, дах, підлогу, горище. Власникам приватних будинків варто серйозно придивитися до опалювальних котлів та сонячних колекторів. Рекомендують робити комбіновані системи, в яких різні види забезпечення тепла доповнюють одне одного»

Заощаджувати можна просто. Потрібно лише, щоб кожен став відповідальний сам за себе. Завдяки соціальній компанії за один рік в Україні вдалося суттєво скоротити споживання газу. Те ж саме може стосуватися і води і електроенергії. Давайте виховувати у собі культуру споживання.

Опублікувати в соцмережах

Підтримати проект

Підписуйтесь на розсилку і щотижня отримуйте наші найкращі публікації до себе у поштову скриньку. Обіцяємо не спамити!