Зміни своє місто

Фестиваль дахів у Роттердамі

Дата публікації: 2.6.2015 Розділ: Зміни своє місто Автор:

Громадська активність – це не тільки створення інфраструктури та публічних просторів. Це ще й організація тимчасових, але дуже важливих для розвитку міста заходів. Тому в нашій останній статті з циклу “Зміни своє місто” мова піде про фестиваль дахів у Роттердамі.

Проблема

Міста – це простір для людини. Це публічні місця, де можна відпочивати, самореалізовуватись, спілкуватись з іншими, навчатись. Ми звикли вважати, що громадськими просторами можуть бути міські площі, вулиці, парки й сквери тощо. Але чому ми не вважаємо дахи будинків публічними місцями? Чи, принаймні, ресурсом, який не використовується? Звісно, не можна говорити про дах житлового будинку, як про публічний простір, але в містах є безліч комерційних, офісних та багато інших споруд, куди можна відкрити доступ для людей, організувавши відповідні заходи безпеки.

Якщо в Києві на дахах лише знімають кліпи, проводять вечірки та іноді роблять клуби з басейнами, то у Ротердамі, у просторі на дахах вже давно проводять велику кількість різноманітних заходів. Тепер їх об’єднають у фестиваль Rotterdam Rooftop Days, який відбудеться на початку червня. До речі, голандською, дах перекладається, як dak.

9-wide

Ресурси

Роттердам називають голандським містом хмарочосів, а отже це найкраще з місць в усій країні для проведення подібних заходів. Фестиваль просуває концепцію розширення понять громадського простору, демонструючи можливості дахів будинків, які раніше ніяк не використовувались. Rotterdam Rooftop Days пропонує учасникам фествалю незвичайний та креативний підхід до організації власного дозвілля, комбінуючи його з дискусіями та лекціями на тему майбутнього міського простору для зацікавлених осіб.

На час фестивалю, а може й після його закінчення, у місті виникне новий простір – той, що існує над вулицями, але доступ до нього вільний з вулиці. Організатори Rotterdam Rooftop Days сподіваються, що захід прискорить використання дахів по всьому місту та продемонструє туристам та місцевим мешканцям, як новий паблік спейс може бути задіяний у майбутньому.

6 5 4 3 2 1

Команда

Фестиваль організований багатьма ініціативами, які раніше проводили заходи на дахах роттердамських будинків. Комунікаціями займається компанія BRAND, яка об’єднує багатьох експертів у сфері публічних відносин між різними стейкхолдерами, включаючи місцеві громади, неприбуткові організації та приватні фірми. Вони почали свою роботу зі стоврення урбан ферми у Роттердамі, після чого організували у місті Фестваль їжі світу та багато інших івентів. BRAND є також партнером роттердамської бієнале та займається освітніми програмами у сфері громадського управління Public Management.

Етапи

Протягом чотирьох днів у місті проходитиме безліч різних івентів. Дахи будуть відкриті для усіх бажаючих в якості барів, лаунж-зон, концертних майданчиків та просторів для зустрічей. Організатори обіцяють дитячі зони, сальса-вечірки, pop-up концерт британських та нідерландських гуртів та кінопокази.

Організатори не розкривають всіх деталей та локацій фестивалю. Таким чином вони хочуть створити відчуття очікування чогось незвичного та заохотити людей досліджувати місто у пошуках нових дахів.

8-wide

Результат

Фестиваль відбудеться з 11 по 14 червня. Квитки на деякі дні коштуватимуть по 10 євро. У вихідні вхід на дахи буде безкоштовним. Також організатори фестивалю просять допомогти волонтерів стати тимчасовими хазяїнами дахів, отримавши за це безкоштовний доступ до локацій фестивалю.

Поставивши за мету розвивати будь-які простори, які недовикористовуються, можна зекономити багато ресурсів, що дуже важливо у глобалізованому світі. Це стосується не тільки дахів чи власних домівок. Це й занедбані заводи та фабрики, пустирі, простір біля води, деякі підземні тунелі тощо. Але дахи важливі тим, що з них відкривається дуже красивий вид на решту міста та сюди потрапляє багато сонячного світла. Дахи – дуже важливий ресурс, на який треба звертати увагу і популяризовувати їх використання у місті, де часом може не вистачати зелених насаджень чи громадських просторів: для усамітнення або навпаки спілкування.

Фото: flickr-юзери uair01, cinto2, gzig, jaccodotorg

Опублікувати в соцмережах


Проект реалізовується за підтримки Міжнародного фонду «Відродження»

Матеріали проекту можуть вільно передруковуватись іншими ЗМІ за умови посилання на оригінал публікації

Три тижні на заводі: як працюється у коворкінгу «Платформа»

Підписуйтесь на розсилку і щотижня отримуйте наші найкращі публікації до себе у поштову скриньку. Обіцяємо не спамити!