Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

“Хмарочос” продовжує розбиратись в теорії створення зручних та комфортних просторів, зроблених за допомогою ресурсів місцевих жителів. Цього разу ми розповімо, як правильно оцінювати та вимірювати різні аспекти життєдіяльності громадських просторів власними силами.

У першій частині статті ми писали про 11 принципів створення хороших місць.

Організація Project for Public Spaces, про яку ми вже згадували, розробила таблицю створення та вимірювання місць. Вони задумались над тим, чому одні простори стають популярними та залишаються такими надовго, а інші швидко стають непотрібними і стоять порожнімф, хоча в них було вкладено багато ресурсів і сил. Фактично, ця таблиця розбиває емоції людини щодо простору, які виміряти не можна, на декілька категорій та параметрів, які виміряти можна.

Таким чином, майбутній менеджер нового простору отримує інструмент для постійної оцінки та аналізу місця, над яким працює. Можна постійно збирати кількісні дані, подані у таблиці, аналізувати їх динаміку, робити висновки та на їх основі покращувати роботу простору.

У таблиці є три “кола”: коло головних атрибутів, коло нематеріальних активів (всі сектори тут позначені прикметниками, якими можна описати місце) та коло показників, які можна виміряти. Наприклад, щоб дізнатись, чи місце є зручним для пішоходів, потрібно виміряти їх кількість через основні доріжки у вашому просторі. Або щоб виміряти, чи підходить місце для різних категорій громадян, потрібно порахувати, скільки дітей, жінок та осіб похилого віку використовує місце.

Загалом, ця таблиця називається “Що робить місце чудовим?” та виглядає наступним чином:

diagrams-03232015-08

Для більшої зручності користування, ми розбили картинку на 4 сектори (Користування місцем, Комунікабельність, Комфорт та зовнішній вигляд і Доступ та зв’язки) та переклали її українською. До кожного сектора подається список питань, які допоможуть зорієнтуватись кожному, перед тим як почати розбудовану нового громадського простору власними силами. Ці ж питання доведеться ставити собі постійно після кожної зміни простору.

Користування місцем

uses-activities

Активності – це базові “цеглини” будь-якого місця. Якщо тут є, що робити, то люди будуть приходити сюди, і згодом повертатись. Якщо ж у вашому просторі нема чого робити, то згодом він стане порожнім.

Питання до користування місцем

Зараз люди використовують місце, чи воно порожнє?

Чи використовується воно особами різних вікових категорій?

Люди перебувають тут в групах?

Як багато типов активності є у просторі: люди ходять, сидять, їдять, відпочивають, грають, читають тощо?

Які зони у просторі використовуються, а які – ні?

Чи є у людей вибір, що тут можна робити?

Чи є у місця якийсь менеджмент чи принаймні той, хто за нього відповідальний?

Комфорт та зовнішній вигляд

comfort-image

Якщо місце комфортне та красиве – це ключ до успіху вашого простору. Зручність місця складається з безпеки, чистоти, та можливості вибрати лавку для сидіння в різних куточках простору.

Питання до комфорту та зовнішнього вигляду

Чи місце справляє добре перше враження?

Чи більше у просторі жінок, ніж чоловіків?

Чи достатньо тут місць для сидіння? Чи всі вони зручні? Чи є вибір, де можна сісти у різних зонах, наприклад на сонці та в тіні?

Чи місце чисте і не засмічене? Хто відповідальний за це? Які у цієї людини обов’язки та як часто вона їх виконує?

Користувачі почуваються тут безпечно? Чи є у місця охорона? Якщо так, то коли ці люди охороняють його?

Люди фотографують місце? Чи багато є можливостей щось сфотографувати тут?

Автівки заважають пішоходам дістатись до місця чи домінують у просторі?

Доступ та зв’язки

access-connections

До успішного місця зручно дістатись будь-яким видом транспорту та зручно пересуватись всередині нього. Його видно з великої відстані та зблизька. Тиреиторія на межах місця теж важлива – хначно краще якщо тут буде магазинчик, ніж глуха стіна.

Питання до доступу та зв’язків

Чи ви можете побачити місце з відстані? Чи його “інтер’єр” видно з вулиці?

Че добре з’єднані місце та навколишні будинки? Чи використовують місцеві мешканці та співробітники ваш простір?

Чи можуть пішоходи легко дістатись до вашого місця? Наприклад, чи не доводиться їм перебігати дорогу повз автівки, що рухаються по дорозі?

Тротуари ведуть з місця до сусідніх зон?

Чи підходить місце для людей з особливими потребами?

Чи використовують доріжки люди, коли їм просто потрібно пройти крізь ваш простір?

Чи можуть дістатись до вашого місця власники автівок, велосипедисти та містяни, які користуються громадським транспортом?

Чи зупинки громадського транспорту на маршрутах зручно розташовані біля будівель публічного користування?

Комунікабельність

sociability

Цього атрибуту досягти найважче, але якщо вдається, то він слугуватиме найбільшою перевагою вашого місця. Якщо люди комфортно себе почуваються у просторі з друзями, сусідами та навіть незнайомцями, то у них формується сильне відчуттся “зв’язку з простором”. І, як наслідок, вони частіше будуть ним користуватись.

Питання до комунікабельності

Ви б призначили зустріч з друзями у цьому місці? Чи інші люди зустрічаються тут із своїми знайомими?

Люди гуртуються групами? Вони спілкуються один з одним?

Вони знають один одного по імені чи в обличчя?

Люди приводять свої родичів та друзів, щоб показати їм місце та вказують на якісь елементи з гордістю?

Чи користувачі простору посміхаються? Дивляться один на одного?

Люди регулярно користуються місцем та обирають його з-поміж інших?

Сукупність етнічних та вікових категорій осіб, які користуються простором, репрезентує громаду в цілому?

Люди піднімають з землі сміття та викидають його, коли бачать?

 

Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 268 днів. За цей час ми опублікували 23431 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button