Чому маршрутки, що дублюють громадський транспорт, повинні зникнути?

Дата публікації: 9.7.2015 Розділ: Новини

Маршруткам, які на 100% дублюють шлях великого міського транспорту, не місце в Києві, вважає Христина Морозова, громадська активістка та членкиня “Демальянсу”. Про це вона пише на своєму блозі у виданні “Новое Время”.

1_02

Христина Морозова пише про те, що київська влада, дозволивши маршрутним таксі дублювати автобуси та тролейбуси, заклала в транспортну систему столиці схему, що має корупційні ризики.

«Коли на одній дистанції за пасажирів змагаються і маршрутки, і великий транспорт, виникає дублювання. Маршрутки крадуть у автобусів і тролейбусів кошти. Як наслідок, ми маємо аварійно небезпечні перегони на дорогах, збільшення нелегальної «чорної» готівки, позбавлення заробітку великого транспорту і подальше його закриття».

Також активістка стверджує, що Маршрутки відстежують автобуси по GPS та спеціально виїжджають перед ними, щоб зібрати всю виручку у пасажирів.

«Чи спостерігали ви таку картину: на зупинку приїжджає маршрутка, а буквально через хвилину приходить тролейбус? Дивний збіг, чи не так? Вся справа у GPS, які встановлені у кожному «великому» транспортному засобі: автобусі, трамваї, тролейбусі.

Маршрут і переміщення великого транспорту видно, як на долоні, чим уміло користаються водії маршруток. Вони вирулюють на зупинку перед приходом автобуса, забирають усіх платоспроможних пасажирів, лишаючи своїм менш хитрим товаришам пільговиків, але не лишаючи муніципальному транспорту навіть шансу вибратися з ями збитковості».

Ще одна проблема – відсутність контролю за готівкою у маршрутках, особливо тих, які належать “Київпастрансу”.

«Найбільше дивують ситуації, коли конкурентами за серця та гаманці пасажирів стають різні транспортні засоби одного й того ж перевізника — КП «Київпастранс».

Люди можуть навіть не здогадуватися, що маршрутка, яка коштує 5 грн, і автобус, який коштує 3 грн, належать одному й тому ж власнику. Здавалося б, навіщо перевізнику влаштовувати собі на рівному місці таку дивну конкуренцію? Вся справа у тому, що виручку в маршрутці контролювати практично неможливо».

В результаті конкуренція на київських дорогах стає “дикою”, що відображається на збільшенні ДТП у місті та недоотриманні грошей містом. На додачу дороги перевантажуються транспортними засобами малої місткості. Це негативно впливає на дорожню ситуацію в цілому: виникає хаотичний рух, транспортні засоби не мають змоги під’їхати до зупинки так, як того вимагають діючі правила дорожнього руху і т. д. Христина Морозова пропонує вихід з ситуації.

5

«Безперечно, конкуренція на ринку транспортних послуг має право на існування, і вона буде корисною. Однак повинні існувати чітко встановленні правила гри та врегульований ринок, на якому має місце конкуренція.

На сьогоднішній день споживачем транспортних послуг є пасажири, а приватні перевізники конкурують за них. Однак в ідеалі споживачем послуг має бути місто, яке самостійно оплачує послуги перевізникам, забираючи собі виручку від пасажирів».

Ілюстрація: «Городские проекты»

Опублікувати в соцмережах

Підтримати проект

Підписуйтесь на розсилку і щотижня отримуйте наші найкращі публікації до себе у поштову скриньку. Обіцяємо не спамити!
  • Анатолий Гурин

    А может тогда так? В одном авто едет всего 1 человек, а дорогу засоряет!

    • Alex Zakharov

      Именно так скоро и будет в нормальных городах. Частные машины – нахрен из большого города. Хочешь кататся на авто – пи**уй в село.

      • Sergii Gm

        нищеброд сраный, сам в село пиздуй телят доить

  • Дима

    Что мешает пассажирам, также отслеживать транспорт по GPS?

    • Анатолий Гурин

      Наверно то, что автобус или троллейбус ходят раз 15-30 минут, а маршрутка – раз в 5 мин )))