Дебати кандидатів у Київраду. Текстова трансляція

Дата публікації: 21.10.2015 Розділ: Місто

Вітаємо на  Київських міських передвиборчих публічних дебатах!

Сьогодні, 21 жовтня, до дискусії запрошено по п’ять представників від таких партій: Батьківщина, Громадянська Позиція, Демократичний Альянс, Самопоміч, Сила Людей, Солідарність, УКРОП.

Публічна дискусія складається з 5 раундів. Кожен раунд — одне запитання. Теми, які обговорюються на дебатах, визначались громадянами, які пройшли відповідну реєстрацію.

Отже, партії говоритимуть про таке:

1. Протидія корупції у Києві
2. Політика забудови та оренди землі, МАФи, зовнішня реклама в місті
3. Захист пам’яток історії та архітектури Київа
4. Транспортна політика
5. Електронне самоврядування та адміністративні послуги

Screen Shot 2015-10-20 at 17.41.33

10:48

Вибачаємось за запізнення. Розпочинаємо нашу трансляцію. Перший тур дебатів вже закінчився.


10:50

Другий тур. Електронне самоврядування. Кожній партії дають 3 хвилини на відповідь. Першими у другому турі відповідають представники “Демальянсу”.


10:52

Screen-Shot-2015-10-21-at-10.54

Відповідає Максим Черкасенко з Демальянсу. На його думку в Києві немає багатьох інструментів електронного самоврядування. Демальянс виступає за впровадження електронних консультацій, електронних ініціатив (наприклад, бюджет участі) та електронних петицій, які вже працюють на рівні Адміністрації Президента.


10:55

Відповідає Роман Михайлов з “Сили Людей”. Електронне самоврядування – важливий інструмент демократизації. Сила людей виступає за створення єдиного інтернет-порталу влади, щоб КМДА можна було контролювати. Зараз рішення і документи не завжди з’являються на сайтах і часто зникають, а отже потрібно забезпечити нормальне функціонування інтернет-представництв для більшої прозорості.


10:58

Виступає представник «Самопомочі». Електронний документообіг та електронне самоврядування – це серце реформ. Через впровадження електронного управління в Естонії знизили витрати на міську адміністрацію на 60-80%. Самопоміч виступає за повне відкриття інформації та реєстрів. Планується відкриття земельних рішень, даних про тепло, воду, електроенергію. Також партія виступає за створення central technology office.


11:01

Черга Громадянської позиції. Говорять про боротьбу з корупцією і відкриття витрат з міського бюджету. Також виступають за введення електронних петицій. Варто зауважити, що і електронна петиція, і онлайн-бюджет вже працюють і є на сайті КМДА. Щоправда до них багато питань.


11:04

Виступає представниця «УКРОПу». В інших містах України, в Харкові, Одесі та Львові вже працюють електронні інструменти управління містом. Київ сильно відстає. Проблема в тому, що на прийняття рішень у Києві та наповнення бюджету залежить від президента і Кабінету міністрів. А також дуже багато чиновників, які не хочуть впроваджувати електронне самоврядування.
В команді «УКРОПу» працює екс-мер Вільнюса, який допомагає їм із smart city проектами.


11:07

Звучать аплодисменти. Глядачі голосують зеленими та червоними картками, чи їм сподобались відповіді. Найбільше карток набрила представники «Самопомочі» та «Сили людей». Третій тур – транспортна політика міста.


11:09

«Сила людей» – перша. Перша проблема – зношена транспортна інфраструкутра. Друга – занепад громадського транспорту. Рішення першої проблеми: побудувати паркінги. Рішення другої проблеми: прибрати маршрутки та автобуси, які забруднюють навколишнє середовище. Натомість треба розвивати трамваї та тролейбуси – більш екологічно безпечні. Центр міста треба розвантажити від приватного транспорту за рахунок громадського.


11:13

Самопоміч. Київ має непогану систему громадського транспорту. 70% киян користуються громадським транспортом, а 30% – приватним. Але громадський транспорт є неточним і неякісним, а водії автівок майже щодня стоять у заторах. Самопоміч буде працювати над тим, щоб забалансувати рух між лівим і правим берегами міста. А також стандартний набір рішень: єдиний квиток, більше паркінгів, електронна система управління громадським транспортом.


11:16

Виступає Олексій Гриценко з Громадянської позиції. Київрада має створити сконцепцію розвитку транспортної мережі. В основі такої програми – людина та її потреби: пішохода, користувача громадського транспорту та автомобіліста. Досить сумбурна відповідь.


11:20

Черга УКРОПу. Вони виступають за розвиток метрополітену. Більше станцій, ширша мережа. Також виступають за розвиток швидкісного трамваю, але кандидат не знає, скільки ліній цього виду транспорту в Києві. Каже, що тільки одна на Борщагівці.


11:23

Демальянс. У 80-ті було 170 000 автівок, а зараз 1,2 млн в Києві. Зараз Демальянс пропонує рішення та співпрацює з чиновниками через відкритий діалог. Зараз в Києві діє транспортна модель, розроблена спільно зі Світовим банком. Всі рішення мають перевірятись на цій моделі. Також всі інфраструктурні рішення мають проходити публічні обговорення. Більшість транспортних маршрутів не змінювали з 80-х, тож їх потрібно переглянути. А також впровадити єдиний квиток. Разову поїздку зробити дорожчою, але проїзні мають бути дешевшими.


11:26

Підсумки третього туру. Голосування глядачів. Найкращий результат у Демальянсу, Самопомочі та Сили людей.
Четвертий тур – протидія корупції у Києві. Подивимось, як будуть відповідати на це питання кандидати.


11:28

Screen Shot 2015-10-21 at 11.29.40 AM

Самопоміч буде першою. Андрій Золотухін. В Самопомочі багато людей з бізнесу, і якби так крали в бізнесі, то України взагалі б не було. Пропозиція Самопомочі – відкриття всіх реєстрів і кадастрів, бюджету, e-government. Зараз Антикорупційну раду очолює мер. Це нонсенс. До такої ради мають входити громадські організації та нові реформовані силові структури. Комунальні підприємства в місті дуже корумповані. Пропозиція Самопомочі – провести аудити КП та призначати кервіників через конкурси.


11:33

Громадянська позиція. Їх головна лінія партії – боротьба з корупцією. Бюджетні кошти розкрадаються і якщо вирішити цю проблему, то всі інші складнощі зникнуть самі собою. Теж за відкриті конкурси за моделлю обрання голови КП «Київтранспарксервіс».


11:36

УКРОП. Каже, що це ніякі не дебати, а просто зустріч хороших людей. Про корупцію: чиновника треба змусити менше красти. Для цього потрібно розподіляти бюджетні кошти за принципом субсидіарності – «опустити» на якомога нижчий рівень. Це спростить життя, на думку Дмитра Симанського. Корупція – корінь всіх проблем. Про це кажуть всі кандидати. І щоб подолати її, треба змінити систему міського самоврядування.


11:38

Демальянс, Василь Гацько. Надвелика проблема – перевантаження дитячих садочків і шкіл. 2,5 мільярди гривень потрібно на 50 нових муніципальних садочків. Де взяти ці гроші? Боротись з корупцією. У нас не забезпечується невідворотність покарання. Якщо хтось краде, то його максимум звільняють за власним бажанням. Жодних кримінальних проваджень. Також важлива прозорість документообігу та адекватна кадрова політика. У Києві не буде корупції, коли громада буде брати участь у прийнятті рішень.


11:42

Сила людей. Кожен киянин зіштовхувався з корупцією, а це жахливо, так не має бути. Короткий виступ дуже.


11:44

Аплодисменти. Кінець четвертого раунда. Глядачі голосують. Жодна партія не набрала дуже багато зелених карток. Але в цілому глядачі вважають, що разом нові політпартії можуть подолати корупцію, не поодинці.


11:46

П’ятий раунд. Захист пам’яток історії та архітектури.


11:47

Перша в цьому раунді Громадянська позиція. Марина Соловйова, представник ЮНЕСКО та відомий захисник пам’яток. Перелічує об’єкти, які захищала протягом своєї 10-річної діяльності. Немає допомоги від влади, ані Київрада, ані КМДА не допомогають громадським активістам боротись за історичні будівлі. Кияни все роблять самостійно. А рішення КМР щодо захисту пам’яток приймаються тільки під великим тиском. Пані Соловйова каже, що дуже важливо скасувати дозволи на забудову в буферній зоні Софії Київської.


11:50

Черга УКРОПу. Каже, що вони дуже глибоко підходять до проблеми історичних пам’яток. УКРОП підписала хартію руху вільних міст.


11:54

Демальянс. Дуже дивно, чому Київ не заробляє на туризмі та історичних пам’ятках. Хоча кияни пишаються своїм містом, але у нас навіть відсутня освітня програма для дітей по історії Києва. Нам потрібні освітні та культурні програми, щоб повністю використовувати потенціал. Київ має стати центром тяжіння для талановитих людей. Тому потрібно слідкувати за пам’ятками.


11:57

Сила людей. Говорить про законодавчі ініціативи. Немає відповідного захисту з боку держави. Потрібно зберігати та розвивати окремі історичні квартали для розвитку туризму та культури.


12:00

Черга Самопомочі. Провести інвентаризацію і ревіталізацію історичних та архітектурних пам’яток. Розвивати внутрішній туризм. Цитує «Києве мій» та Бориса Грінченка.


12:01

Аплодисменти. Результати голосування глядачів: перемогла Громадянська позиція. Ведучий Валерій Пекар каже, що запрошували не тільки приємних людей, а ще й дуже неприємних. Але вони не погодились на відкриті публічні дебати.


12:04

Загалом враження від дебатів непогані. Єдина проблема, що не було можливості поставити питання один одному. Тобто жодного діалогу не відбулося, радше партіям дали можливість ще раз проговорити частини своїх передвиборчих програм.

Дякуємо, що були з нами!

1610745_10204133183004496_161103898705401685_n

Опублікувати в соцмережах

Підтримати проект

Підписуйтесь на розсилку і щотижня отримуйте наші найкращі публікації до себе у поштову скриньку. Обіцяємо не спамити!
  • Vasco De Tato

    Касательно «сумбурности» ответа Алексея Гриценко по поводу транспортной политики Киева – как не странно его ответ был ближе всего к правильному. ИМХО, конечно.

    Например, город Йорк (Соединенное королевство) был
    удостоен многочисленных призов и наград за развитие транспортной системы. В
    основе планирования этой системы лежит иерархический перечень пользователей
    транспорта.

    Перечень, в убывающем порядке приоритетности:
    1. Пешеходы.
    2. Граждане с нарушениями двигательных функций.
    3. Велосипедисты.
    4. Пассажиры городского транспорта. (вкл. такси)
    5. Двухколесный моторный транспорт.
    6. Коммерческие и промышленные пользователи (вкл. службы доставки и большегрузные автомобили)
    7. Граждане, пользующиеся личным автомобильным транспортом для поездок в магазины и разовых посещений тех или иных объектов.
    8. Граждане, совершающие ежедневные поездки в личном автотранспорте по одному из маршрутов (на работу и обратно).

    По-моему выступающий это и озвучил.