Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Андрій Худо, голова наглядової ради львівського Холдингу емоцій !FEST (до складу якого входить «Дім легенд», «Криївка», Ресторація-музей «Гасова лямпа», Мазох-cafe й інші), на своєму автомобілі Tesla Model S проїхав зі Львова Польщею, Чехією, Австрією, Німеччиною та Швейцарією 3386 кілометрів, витратив на поїздку 813 кВт електроенергії, що коштувало йому нуль євро.

Перед цим Андрій проїхав на електрокарі зі Львова до Києва, а своїми враженнями ділився на сторінці у Facebook.

З січня по серпень 2015 року в Україні зареєстровано 231 автомобіль на електротязі. З них за кількістю перше місце посідає Nissan Leaf з показником 149 проданих авто; друге місце — Tesla Model S (21 власник); третє — авто марки Renault (статистика МВС не уточнює моделі): 19 машин в 2015 році.  При цьому в Україні ще не встановлено жодного суперчарджера, який дає змогу безкоштовно заряджати автівку за 20 хвилин. Tesla обіцяє встановити першу таку зарядку у 2016 році.

«Хмарочос» поспілкувався з Андрійєм Худо про досвід поїздок на електромобілі Tesla по Україні та Європі.

11219397_10206570518158932_649923092799922820_n

«Свій перший електроавтомобіль я купив у квітні 2015 року. Це — остання модель Tesla model S P85D. Їздити на електрокарі —  інноваційно, зовсім не схоже на те, якби їздити на дизелі чи бензині; це екологічно — немає жодних викидів у повітря; крім іншого це ще й дешево, оскільки ти їздиш безкоштовно, не витрачаєш жодних коштів на пальне, хоча на вході й досить дорого купити таку машину. Але потім, наприклад, я їздив у Швейцарію, ти нічого не витрачаєш, зупиняєшся на суперчарджерах, заряджаєшся там хвилин 20 і їдеш далі.

В моїй  машині по Європі є безкоштовний інтернет. Навіть, коли маєш 20 хвилин, можна зайти в мережу і щось поскролити. Дуже зручно.

Труднощі

Насправді, труднощі користуванням електроавтомобілем такі, як і у всіх. По-перше, це дороги. У автівці гума, як у машині для перегонів тому, коли погані дороги та ями, це дуже відчутно. Я мусив навіть купити один комплект гуми, бо якось пробив колесо. Інша проблема у тому, що в Україні поки що немає суперчарджерів. Їхнє встановлення анонсувала Tesla на 2016 рік. Якщо вони будуть, тоді я скажу що все супер. Один раз я спробував їхати на електромобілі зі Львова до Києва. Їхав чотири години, а ще 3,5 — підзаряджався на заправках Окко, бо вони мають електрозарядки, які заряджають на 100/120 км за годину. Звичайно, це не суперчарджери на яких заряджаєшся 20 хвилин і маєш 330 км заряду. Тут треба чекати і це незручно. Тому я собі сказав, що наступний раз поїду так у Київ, коли Tesla встановить суперчарджери.

Наразі у нас є прості зарядні апарати, якщо ви хочете їхати безкоштовно і маєте багато часу, можна ними скористатися на заправках Окко, в готелях і деяких ресторанах, які заряджають 100/120 км.

Про експерименти з подорожами

У квітні цього року я їхав зі Львова до Києва. Потім була поїздка до Швейцарії (місто Лугано) і це був новий челендж. Я спробував проїхатися по Європі і мене все задовольнило, враження класні. Повернувся лише наприкінці вересня.

12112118_10207240259222040_694187992825791608_n

«Основна складність була добратися до Відня, де є найближчий суперчарджер від Львова. Першу зупинку зробив в Польщі в Кракові. У галереї Kazimiez є два місця з зарядками для електромобілів 100-120 км/год заряду то вже не зле! Наступна зупинка в Брно. Там на ніч поставив на зарядку авто в готелі. І підзарядився щоб доїхати до Відня. І от він мій перший в житті суперчарджер в Відні, а заряд 500 км/годину виглядає просто космічним! Все їду далі — на суперчаджерах тепер подорож має йти драйвово».

Коли на автобані даєш акселерацію більше 200 км/год, то енергія шалена вилітає. Вона просто випаровується. По дорозі з Лінца до Відня поїхав трішки швидше ніж 200 км/год, машина почала мене перераховувати і зводити з траси. (Tesla враховує усі трафіки: затори, ремонти доріг). Я й подумав, що попереду затор, з’їжджаю з траси і бачу, що автівка мене назад виводить до Лінца. Потім дивлюся на монітор, а вона пише: «вам потрібно повернутися в Лінц, підзарядитися». Хоча, звичайно, заряду було удосталь. Коли я збавив швидкість,все вже пішло нормально.

Персонально я не займаюсь певними заходами з популяризації електромобілів. Я автолюбитель, який вибрав собі електромобіль і показую, що це прикольно. Просто зараз це дорого і мало хто може собі дозволити купити саме Tesla, а ось інші марки вже більше людей можуть собі дозволити. Я показую, що електрокар — це зручно.

До тих двох заправок, які на днях поставили біля «Ощадбанку», у Львові вже було близько десяти заправок. Тепер встановили ще дві у центрі, щоб і тут можна було підзарядитися. Бо головна проблема центру у надмірному використанні електроенергії. Я б і сам поставив біля своїх ресторанів зарядки, але це складно зробити, бо всі ліміти вже  використані.

Але ми поставили просту розетку 380 В і 220 В в офісі і можна підзаряджатися так само.

Про плани

Наступним моїм експериментом стане поїздка в Амстердам у режимі автопілот. Фішка у тому, що Tesla оновила режим автопілот: вже працює автопаркування. Я трохи випробував його в Україні, ніби їздить і все добре, головне, щоб були розмітки на дорогах. Автівка їде, орієнтуючись на розмітку й машини, що попереду, які теж можуть бути індикативом, як їхати. Коли буду на автобані, буду його вмикати і машина фактично сама їхатиме, я лише сидітиму за кермом.

11108193_10206009982185883_8137598716698337795_n

Акумулятори Tesla мають гарантію вісім років. Загалом, я люблю довго їздити на своїх улюблених машинах, зокрема, у мене в автопарку стоїть Mercedes Gelendwagen, якому вже більше восьми років. Але це машина для гір і бездоріжжя, де не можна проїхати. Я не позиціоную, що буду її продавати.

Tesla, напевне, після приблизно п’яти років я продам, а собі куплю якусь іновативну машину. Тому на тему утилізації не задумуюся, бо віддам автівку в інші добрі руки».



Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 246 днів. За цей час ми опублікували 23266 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button