Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24971 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
За даними Центральної геофізичної обсерваторії, рівень забруднення повітря в Києві перевищує допустимі середні показники.
Як зазначив Дмитро Беспалов, директор компанії “А+С Україна”, яка розробляла транспортну модель столиці на замовлення Департаменту містобудування та архітектури КМДА, головними забруднювачами повітря столиці є не заводи і фабрики, а автотранспорт і природні пожежі. За його словами, у Києві на вулицях одночасно перебуває не менше півмільйона активних автомобілів, не беручи до уваги громадський транспорт і сезонних спалахів активності автомобілістів.
Дмитро Беспалов,
директор компанії “А+С Україна”, радник фракції «Об’єднання «Самопоміч» у Київраді
«Найбільш забрудненими районами є Дніпровський і Дарницький райони. Високий рівень концентрації шкідливих речовин у повітрі спостерігається в центрі – на Бессарабці, де завжди скупчується велика кількість транспорту через постійні затори. Крім того, цьогорічні літні горіння торф’яників, що призвели до смогу в столиці, в рази підвищили рівень забруднення повітря. Немає нічого гіршого для екології, ніж рух стоп-старт в тягучці по перевантаженій вулиці. І ми всім цим дихаємо», — визнає він, підкреслюючи, що забруднене повітря — один з чинників підвищення рівня смертності».
Щоб змінити ситуацію, необхідно, по-перше, розвивати громадський транспорт. Зокрема, опорні мережі (метро, трамвай, міська електричка) і підвізні (автобуси, тролейбуси, маршрутки та ін.). По-друге, робити піар-заходи, розвивати car-sharing, будувати велоінфраструктуру, провадити послідовну політику в сфері паркування та регулювати доступ для авто в центр.
Ключовим експерт вважає освітній момент: «Жителі міста повинні зрозуміти, що заходи з обмеження легкового автомобіля — вимушені та виправдані. Тоді дадуть плоди і всі вище перелічені заходи».
Киянам властива так звана «автомобільна залежність». Коефіцієнт користування автомобілем для Києва сягає 0,88. Тобто 88% власників авто оберуть як засіб пересування саме «легковик», а не громадський транспорт.
Тим часом, якщо хоча б 5% водіїв відмовляться користуватися автомобілем на користь громадського або велотранспорту, навантаження на вулично-дорожню мережу зменшиться на 15-20%.
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті