Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Сервіс райдшерингу Blablacar вже майже два роки активний в Україні. Щодня популярними напрямками (наприклад Київ-Львів чи Київ-Одеса) користуються десятки або й сотні людей. Однак разом з європейською практикою «спільного споживання» (sharing economy) в українському Blablacar з’являються і шахраї, з якими у компанії активно борються. «Хмарочос» розповідає про сервіс райдшерингу та його локальні особливості.

Screen-Shot-2015-12-15-at-2.45

Як Blablacar з’явився в Україні та світі

В Україні BlaBlaCar з’явився завдяки злиттю з локальним сервісом «Подорожники» на початку 2014-го. Цей стартап у 2010 році заснували троє друзів – Олексій Лазоренко, Олег Сербін і Андрій Бондар. На той момент у «Подорожників» вже була своя база користувачів, яка стабільно росла за рахунок співпраці з фестивалями і сарафанному радіо.

У 2014 році український ринок райдшерингу був на початковому рівні, порівнюючи з Францією, Польщею, Німеччиною та іншими європейськими країнами. Французька компанія BlaBlaCar, за словами представників команди, створила найуспішніший на сьогоднішній день європейський райдшеринговий сервіс в Європі (і найбільший в світі за кількістю користувачів). Компанія була заснована в 2006 році, а сьогодні має більше 20 млн користувачів в 20 країнах світу.

Райдшеринг – це зручно і вигідно, як для власників автомобілів, так і для пасажирів

Популярність BlaBlaCar пояснюється тим, що райдшеринг – це зручно і вигідно, як для власників автомобілів, так і для пасажирів. Водії можуть частково або повністю компенсувати вартість палива на поїздку до іншого міста чи країни. З іншого боку, пасажири можуть здійснювати вигідніші, ніж громадським транспортом, і комфортніші поїздки, знайти водія за декілька хвилин на сайті або у мобільних додатках для iOS і Android.

Найпопулярніші напрямки в Україні

Найчастіше українці обирають BlaBlaCar для поїздок між такими містами, як Київ, Львів, Одеса, Харків, Дніпропетровськ. Наприклад, якщо дивитись сьогодні на найближчі дати з Києва до Львова, то на сайті опубліковано понад 220 поїздок з середньою вартістю 230 грн. З Києва до Одеси їдуть близько 180 водіїв з середньою вартістю поїздки 250 грн.

Перед вихідними і під час літніх / зимових свят кількість пропозицій поїздок у всіх напрямках збільшується. Наприклад, у літній сезон за маршрутом Київ – Одеса водії публікують близько 1000 вільних місць щодня. Взимку такую популярність мають міста західної України – Львів, Ужгород, Івано-Франківськ і Карпати.

Зловживання сервісом та як з ними борються у компанії

На відміну від Західної Європи, де райдшеринг та економіка спільного споживання в цілому вже давно сформовані, в Україні команді доводиться постійно працювати над тим, щоб пояснювати людям, чому користуватися сервісом вигідно і безпечно, і що філософія сервісу – заощадити гроші на паливі, подорожуючи з попутниками, а не можливість їх заробити, «зловживаючи» правилами спільноти.

У Blablacar щодня блокують від кількох десятків до сотень комерційних перевізників в Україні. За негативним досвідом користувачів, це найчастіше водії маршруток, які хочуть підзаробити, або не зовсім чесні водії, котрі на сайті пишуть одну ціну, а потім під час зустрічі з супутником говорять вартість вдвічі-втричі вищу від вказаної.

Команда, що адмініструє сервіс, попередньо переглядає профілі водіїв, оперативно реагує на повідомлення зі скаргами від користувачів, після чого пише людині чи навіть телефонує, якщо ситуація неоднозначна. А взагалі, вже накопичилося достатньо досвіду і розуміння для автоматизації цього процесу, кажуть у компанії.

Філософія сервісу – заощадити гроші на паливі, подорожуючи з попутниками, а не можливість їх заробити, «зловживаючи» правилами спільноти

Усі прямі скарги на попутника – як водія, так і пасажира – адміністрація сервісу обов’язково розглядає в індивідуальному порядку і приймає відповідне рішення, аж до блокування користувача. Інформація про грубе порушення закону може бути передана в правоохоронні органи. Але тут варто зазначити, що завдяки наявним механізмам, спільнота BlaBlaCar контролюється самими користувачами, які за допомогою відгуків та оцінок водія визначають надійних попутників.

Інколи комерційні перевізники намагаються обійти правила, не вказуючи модель автомобіля, або занижують ціни і таким чином приваблюють попутників. Але і в цьому випадку їх профілі на сайті блокуються і перевізники розуміють, що цей сервіс – не для них.

На сьогодні кількість комерційних перевізників на сайті BlaBlaCar незначна, порівняно з загальною кількістю користувачів сервісу, і щомісяця це число зменшується. Найбільша кількість таких водіїв зосереджена за маршрутами Львів – Ужгород – Варшава (чи інше місто Польщі).

17243064006_d6fdfc9f5d_k

Цікаві історії про користувачів Blablacar

Цікавим є те, що завдяки сервісу BlaBlaCar зустрічаються і знайомляться люди, які б швидше за все не познайомились за інших обставин. Інколи користувачі надсилають розповіді про те, що вони зустріли майбутнього бізнес-партнера чи роботодавця, подорожували з відомим музикантом, дизайнером, юристом і навіть з самою «міс Україна».

Окрім цього, існує проект BlaBlaStory, в якому співробітники компанії заохочують користувачів розповідати історії про подорожі з BlaBlaCar Україною, Європою в якості водія чи пасажира. До речі, історії людей – це додаткова мотивація спробувати користуватись сервісом тим, у кого є якісь сумніви.

Фото: flickr-юзери christiaantriebert та samsaunders

Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 269 днів. За цей час ми опублікували 23431 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button