Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 124 днів. За цей час ми опублікували 24994 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
В столиці спалахнув черговий «трамвайний» скандал навколо одесько-дніпропетровського виробника «Татра-Юг». Влада Києва планує закупити технічно застарілі вагони в 2,5 рази дорожче від їх реальної вартості. Громадські активісти проводять власне антикорупційне розслідування.
11.12.2015 КП «Київпастранс» акцептувало пропозицію ООО “Татра-Юг” на купівлю п’яти трамвайних вагонів типу К1М. Ми знайшли закупівлю на порталі e-data за кодом ЄДРПОУ одержувача 34507118. Вартість одного вагону склала 12,888 млн. грн. При тому, що 26.10.2012 «Київпастранс» підписував договір на постачання семи таких самих вагонів, проте вартістю 4,9857 млн за один вагон. З невідомих причин договір про постачання вагонів так і не було виконано.
«Купівля вагонів “Татра-Юг” за завищеною в 2,5 рази ціною є нічим іншим, як марнотратством з яскраво вираженою корупційною складовою. Замість якісної сучасної техніки київські чиновники і ділки продовжують займатися сумнівними закупівлями неліквідної техніки. Вони досі думають, що в євпропейській столиці такі речі їм зійдуть з рук», – зазначає Христина Морозова, «ДемАльянс».
Згідно із заявою “Татра-Юг”, їх трамваї локалізовані на 95%, тобто практично всі деталі виробляються в Україні. Тим паче здорожчання продукції в 2,5 рази є незрозумілим. Для порівняння: тролейбуси за аналогічний період подорожчали менш ніж в два рази, при тому, що левова частка комплектувальних матеріалів — імпортна, а значить, прив’язана до курсу долара.
Запропоновані Києву вагони були виготовлені значно раніше, в мережі є відеоматеріал, зроблений ще у 2013 році, на якому видно десятки вагонів, що стоять у виробничих цехах “Татра-Юг”. З того часу жоден вагон цього типу не був проданий. За виключенням єдиної одиниці іншого типу — К1 (без низькопідлогової вставки), який придбали для Дніпродзержинська.
Трамвайні вагони К1М — технічно застаріла модель, яка не відповідає сучасним вимогам якості рухомого складу. Всередині салону встановлені травматично небезпечні сходи, малопристосовані для людей з інвалідністю. Дані вагони планується спрямувати на трамвайну лінію на лівому березі Києва, де налічується лише пара одиниць трамваїв з доступним рівнем підлоги, що є неприпустимим для європейської столиці. З іншого боку, за 64,44 млн грн можна було б купити півсотні вживаних європейських трамвайних вагонів не гіршої якості.
Текст: Христина Морозова
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті