Транспортні реформи у столиці вже давно назріли. Місто стоїть у заторах, а пасажири користуються нерегулярним та неякісним громадським транспортом. До того ж система, яка об’єднує київські тролейбуси, автобуси, трамваї, метро та маршрутки є невпорядкованою та неузгодженою. Про зручність такої моделі для киянина або гостя міста годі й говорити.
Як ми писали у попередній статті, разом зі Світовим банком зараз у КМДА розробляються нові маршрути громадського транспорту. Але як бути з зупинками, місцями пересадки з одного виду транспорту на інший, та з приватними перевізниками? Намагаючись знайти відповіді на ці питання, громадські активісти Ради з урбаністики Києва розробили концепцію громадського транспорту в Києві. Її основні ідеї ми і розберемо у цій статті.

Зупинка S-Bahn у Берліні
Транспортно-пересадочні вузли
Окрім звичних нам зупинок та станцій громадського транспорту, активісти пропонують ввести такий термін, як транспортно-пересадочний вузол (ТПВ). Це окремий комплекс, у якому пасажири пересідають з одного виду транспорта на інший зручно і швидко. При цьому пасажиропотоки під час пересадки є впорядкованими, зі зручною навігацією. Такі вузли мають стати основою нової транспортної системи міста, будуть обладнані зупинками таксі, перехоплюючими велопаркінгами та автомобільними парковками.

Метро та міська електричка на пересадочній станції у Берліні
ТПВ забезпечені зручною системою навігації з зазначенням пішохідних маршрутів для пересадок, схемою місцевості для переміщення до важливих міських об’єктів в пішій доступності, інформацією про час до прибуття і / або відправлення транспорту, а також пристроями для продажу засобів оплати проїзду (квитків, жетонів, карток, тощо).
За проектом, ТПВ повинні бути спроектовані з урахуванням можливостей їхнього використання усіма людьми, включно особами похилого віку, людей з порушеннями зору, особливо, що пересуваються на інвалідних візках, людей з дитячими візочками і маленькими дітьми, людей з важким або громіздким багажем, велосипедами і т.п. Універсальна доступність до пересадочних вузлів дозволятиме всім людям використовувати переваги громадського транспорту.
Магістральні маршрути

Схема рейкового транспорту у Варшаві
Іншим нововведенням є створення концепту магістральних маршрутів. За задумом активістів, на головних маршрутах в місті, які будуть пов’язувати транспортні вузли між собою, має бути позавуличний рейковий електричний транспорт — метрополітен, міська електричка, трамвай та фунікулер. Тобто, ті види транспорту, які перевозять найбільше пасажирів за одиницю часу.
У разі ж відсутності зв’язків між вузлами рейковим електротранспортом організовуються виділені смуги руху для громадського транспорту (тролейбуси, автобуси, електробуси). Такі маршрути називаються метробусами і вже діють в багатьох містах світу. Вони є дешевшою альтернативою метрополітену і мають високу пропускну здатність. З пересадочних вузлів, рейкового транспорту і метробусів має складаєтись основа транспортної системи міста, по аналогії з найбільшими артеріями в організмі, вона буде перевозити найбільшу кількість пасажирів у найкоротший проміжок часу. Всі інші види транспорту будуть підвозити пасажирів з місць, які знаходяться далеко від магістральних маршрутів, до пересадочних вузлів.

Трамваї у Парижі
Інші маршрути
Локальні автобуси
Для забезпечення швидкої доставки пасажирів до трнасопртних вузлів запропоновано ввести районні локальні маршрути (LocalBus), що працюють в ранкові та вечірні години пік у будні дні. При організації маршрутів враховується як найкоротший шлях до пересадочного вузла, так і максимальне охоплення територій, де існує попит на перевезення.
Соціальні маршрути
Для забезпечення соціальних перевезень всередині районів активісти пропонують ввести соціальні маршрути (SocialBus), що пов’язують пересадочні вузли та важливі соціальні об’єкти району – лікарні та поліклініки, центри соціального забезпечення, адміністративні служби, тощо. Такі автобуси виконують перевезення в денний непіковий час, що дозволяє використовувати той же рухомий склад, що і на локалбусах.

Локальний автобус у Лос-Анджелесі
Центральні маршрути
У центральній частині міста для забезпечення внутрішніх поїздок вводяться центральні маршрути (CentralBus). Їх головна функція – обслуговування ділових поїздок в робочі дні в робочий час, а також підвезення в межах центру до ТПУ.
Експреси
Експреси матимуть менше зупинок, ніж звичайні маршрути і будуть зв’язувати пересадочні вузли у спальних районах міста і в ділових районах. Вони будуть більш комфортними, у таких автобусах передбачені лише місця для сидіння. Відповідно й вартість таких автобусів вища, ніж на звичайних маршрутах.
Замість висновку
Запропонована активістами система є базовою, та ще має пройти ряд обговорень за участі експретів та представників громади. Але основні наголоси, зроблені у цій концепції, дійсно відповідають сучасним потребам киян зробити громадський транспорт у місті швидким, з великою місткістю, та таким, що буде враховувати інтереси різних груп населення.
Фото: macos.livejournal.com, ztm.waw.pl, academic.ru, upload.wikimedia.org, greensuccesses.eu
Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 317 днів. За цей час ми опублікували 26449 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
Стати членом Товариства | Хто ми такі?
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті