Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24981 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Петиція щодо запровадження нічного транспорту в Києві набрала 10 000 підписів ще наприкінці 2015 року, але нічні автобуси так і не з’явилися на київських вулицях.
КП «Київпастранс» вже заявило, що готове розпочати нічні перевезення, але Департамент транспортної інфраструктури КМДА досі не оголосив конкурс серед перевізників, чекаючи на рішення депутатів міськради, повідомляє Вечірній Київ. За словами прес-секретаря «Київпастрансу» Ганни Бондар, підприємство вже підготувало автобуси і подало пропозиції до профільного Департаменту, запуск маршрутів було анонсовано на новорічну ніч, але цього так і не сталося.
Ідея нічних маршрутів витає в столичному повітрі ще з 2013 року – саме тоді вона була опрацьована в спільноті «Київські проекти». 7 маршрутів, розроблені групою, мали покривати все місто і сполучити Центральний вокзал, Дарницький вокзал, аеропорт «Жуляни», автостанції, центр міста зі спальними районами. У радіусі пішохідної доступності в півтора кілометри – всі станції метро, окрім «Бориспільскої» і «Червоного хутора».
За словами одного з активістів «Київських проектів» і розробника концепції нічних маршрутів Олексія Нікіфорова, ідеєю пропозиції є дублювання ліній метро для зручності використання пасажирами. Три маршрути повторюють три наявні лінії підземки, четвертий – перспективну лінію на Троєщину, а п’ятий – Борщагівський швидкісний трамвай і знищену лінію до Ленінградської площі, шостий – сполучає Мінський масив з Китаєвим, а сьомий – запроектовану Лівобережную лінію метро.
Передбачено, що нічні маршрути інтегруються в рух службових рейсів «Київпастрансу», які доставляють водіїв до місць роботи уночі. Автобусами можна буде скористатися с 23:00 до 6:00, курсуватимуть вони з інтервалом від 15 до 60 хвилин. Частіше нічні автобуси будуть ходити у суботу та неділю, до 2:00 ночі, з 4:00 ранку та протягом теплого сезону.
Нічні маршрути наявні майже у кожному великому місті Європи. Мешканці Берліну користуються понад 80 нічними маршрутами, Варшави – 42 (причому за денними тарифи), Белграду – понад 30 (але платять на 25-40% вище). У Празі функціонують 33 нічних маршрути, в тому числі 9 трамвайних, які щопівгодини відправляються від центрального пересадочного вузла за денним тарифом. У Будапешті можна послугуватися 40 нічними маршрутами, які курсують основними вулицями з інтервалом від 5 до 15 хвилин. Як це передбачається і київською системою, празькі нічні рейси інтегровані зі службовими. Нічний транспорт є навіть у 460-тисячній Братиславі. Її мешканці можуть скористатися трьома тролейбусними та 17 автобусними маршрутами.
Нічні автобуси також функціонують і в містах України та Росії. В Москві, щоправда, діють усього шість автобусних нічних маршрутів, три тролейбусних та один трамвайний за денним тарифом, у Петербурзі – п’ять дублюючих лінії метро маршрутів. З літа 2015 року нічний транспорт працює у Львові (шість маршрутів за тарифом вісім грн), Рівному, Тернополі, Вінниці (один маршрут за чотири грн з інтервалом 15-20 хвилин).
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті