14 лютого, у День всіх закоханих, декілька сотень киян вийшли на центральну вулицю столиці, щоб висловити свій протест проти рішення КМДА про відкриття Хрещатика для руху автотранспорту безстроково і без обмежень у вихідні дні.
Історія почалась у п’ятницю, 12 лютого, коли ввечері о 20:00 на сторінці Департаменту транспортної інфраструктури з’явилось повідомлення про відкриття вулиці Хрещатик для автівок. Це одразу ж помітили столичні активісти, які почали ставити питання про законність такого рішення й його супровід відповідним розпорядженням КМДА. Як виявилось, рішення (усне, без письмових документів) було ухвалене раніше у п’ятницю. Проте столична патрульна поліція відмовилась його виконувати, посилаючись на відсутність розпорядження. Тому, за фактом, рух на Хрещатику був перекритий для автівок як у суботу ввечері, так і в неділю.
Пізніше, у суботу, 13 лютого, київські активісти оголосили про проведення акції #Закохані_в_Київ. Під час її проведення у неділю кияни символічно перекрили Хрещатик у знак протесту проти цього усного рішення та вимагали повернення пішохідного Хрещатика у вихідні та святкові дні. Організаторами події виступили декілька громадських органзацій, які займаються реалізацією міських проектів у Києві: Громадська організація “Агенти змін” (Проект сучасної та зручної навігації у київському метрополітені), Громадська організація “Аналітичний центр CEDOS” (Урбаністичний журнал “Mistosite”), Громадська організація “Асоціація велосипедистів Києва” (головні промоутери створення велоінфраструктури у Києві), Громадська організація “Врятуй Жовтень” (захисники кінотеатру “Жовтень” після підпалу), Громадська організація “Місто-сад” (відповідальні за створення Скверу Небесної сотні).
[metaslider id=13908]
Організатори висунули такі вимоги керівництву КМДА:
– Повернути обмеження автомобільного руху на вулиці Хрещатик від вулиці Богдана Хмельницького до вулиці Інститутської по суботах, неділях і у святкові дні з 10:00 до 22:00;
– Провести розрахунки та аналіз можливості повного або часткового обмеження руху автотранспорту на Хрещатику, облаштування наземних пішохідних переходів та створення велосипедної інфраструктури;
– Заборонити змінювати режим користування громадськими просторами без проведення реальних громадських обговорень.
Варто зазначити, що історія з Хрещатиком є наслідком нової політики ігнорування міської громади новообраною владою Києва. Протягом останніх тижнів відбулося вже декілька епізодів, коли чиновники, юристи чи керівники комунальних підприємств приймають рішення закрито, кулуарно, не організовуючи жодних громадських обговорень. Очевидно, що за наявності сильного громадянського суспільства у Києві та лідерів думок, які вимагають від чиновників прозорого та підзвітного громаді управління містом, далі так тривати не може. Про це на акції говорили спікери Дмитро Гурін, Євгенія Кулеба та Сергій Щелкунов.
Крім того, очевидним залишається рішення поступової пішоходизації центру Києва: мова йде, насамперед, про вулиці Сагайдачного та Андріївський узвіз. Киянам та гостям міста конче потрібен простір для прогулянок, вільний від автомобілів. Це сприятиме демократизації міста, як простору для всіх мешканців незалежно від наявності у них транспортного засобу, а також розвитку туризму і покращенню екологічної ситуації у центрі.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24979 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті