Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 122 днів. За цей час ми опублікували 24984 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Мешканка Амстердаму Корнелія Дінка у рамках своєї магістерської роботи створила блог «Сталий Амстердам», де вона порівнює старе, автомобілізоване місто із сучасним, пристосованим для людей, де половину всього трафіку становлять велосипеди, пише Gizmodo.

Фотографії демонструють, що грамотний вуличний дизайн, що передбачає зручність для усіх груп населення, може зробити життя городян комфортнішим.

Вулиці Van Beuningenstraat та Van Boetzelaerstraat у 1962 та у 2015

Plantage Middenlaan у 1970-ті та у 2015

 

Вулиця Nieuwe Doelenstraat у 1981 та у 2014

Вулиця Mr. Visserplein у 1970-ті та у 2015

Вулиця Haarlemmerplein у 1970-ті та у 2015

Вулиця Gerard Doustraat у 1982 та у 2015

Ще в середині минулого століття Амстердам не відрізнявся від інших світових міст — паркування на тротуарах, магістралі через центр міста. Але нафтова криза сімдесятих зробила свою справу. Щоб заощадити паливо, Нідерланди у листопаді 1973 року започаткували традицію неділь без авто. Кожної неділі три мільйони автівок залишалися у своїх гаражах, що призводило до незвичних сытуаций на міських вулицях — з конями або юрбами велосипедистів. Позитивні результати вільних від авто днів змусили голландців поступово все менше послуговуватися автомобілями.

Разом з фотографом Томасом Шлійпером Корнелія Дінка сфотографувала найбільш трансформовані місця у нідерландській столиці. За 40 років вони перестали бути автомобільним пеклом і перетворилися на зручні публічні простори. Варто зазначити, що зміни торкнулися не лише додавання виділених вело- та автобусних смуг, а й озеленення, розширення тротуарів, появи лавок, фонтанів, нових магазинів. Вулиця стала давати містянину все, що йому потрібно, не змушуючи шукати потрібні послуги де-інде.

Фото: flickr-user Gem E Piper

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button