Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24981 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Головний спеціаліст управління інженерно-транспортної інфраструктури у Департаменті містобудування та архітектури Віктор Петрук заявив, що за прогнозами Генерального плану на 20-річний період, рівень автомобілізації Києва досягне 310 авто/1000 мешканців, при цьому всі будуть забезпечені місцями для зберігання приватних транспортних засобів.
Проте у 2011 році Інститут Генерального плану раптово зафіксував рівень автомобілізації 310 авто/1000 мешканців, що стало важливим аргументом на користь розробки нового Генерального плану, оскільки прогнози старого не підтвердилися.
Проте вже у 2014 році Київським міжнародним інститутом соціології на замовлення команії А+С Україна було проведене соціологічне опитування 30,000 респондентів, яке встановило, що теперішній рівень автомобілізації не перевищує 213 авто/1000 мешканців. При цьому такий показник для Нью-Йорка складає 209 авто/1000 мешканців, для Мангеттена – 108 авто/1000 мешканців.
Рівень автомобілізації Лондона дорівнює 345 авто/1000 мешканців, Берліна – 317 авто/1000. Проте, на думку Віктора Петрука, ми маємо пам’ятати, що рівень ВВП України значно нижчий від рівня ВВП Велокобританії та Німеччини.
Проте найцікавіше, що що в інших країнах рівень автомобілізації мегаполісів значно нижчий від середнього рівня автомобілізації по країні. В США – 809 авто/1000 мешканців, а в Нью-Йорку: лише 209 авто/1000 мешканців.
«Головна причина цього парадоксу – висока вартість зберігання машини за низької ефективності її використання (порівняно короткі поїздки містом на низькій середній швидкості). Це змушує людей відмовлятися від приватних автівок на користь таксі, громадського транспорту і велосипедів. Наприклад, на Мангеттені рівень автомобілізації вдвічі нижчий ніж в середньому в Нью-Йорку. У Гонконзі цей показник просто вражаючий – 59 авто/1000 мешканців. В той час Київ розвивається власним «перпендикулярним» шляхом. Рівень автомобілізації Києва на 44% перевищує середній рівень автомобілізації по Україні», – зазначає Віктор Петрук.
Корінь проблеми він вбачає у тому, що володіти машиною в Києві – практично безкоштовно, адже транспортні засоби зберігають у дворах, на газонах, дитячих майданчиках і тротуарах. Поки автомобіль у свідомості містян буде вважатися не розкішшю, а засобом пересування, рівень автомобілізації буде зростати великими темпами, доки не досягне 450 авто/1000 мешканців, обіцяних Генпланом, і навіть набагато більше, – резюмував Віктор Петрук.
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті