Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24972 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
До процесу проектування вулиці Бандери в рамках проекту «Вулиця для всіх» максимально залучають місцеву громаду.
Проект реалізовує Інститут міста у співпраці з містом Лейпциг та Львівською міськрадою. Його основна ідея – максимальне залучення мешканців і всіх охочих до проектування вулиці та створення комфортних умов. За домовленістю, Лейпцизька міська рада виділяє 80 тисяч євро на проектування. Головною умовою було те, що вулиця має бути магістральною й на ній має бути трамвай.
На реконструкцію вулиці Бандери, яка повністю відповідає зазначеним вимогам, кошти були виділені з міського бюджету вже цього року, і ремонт мав закінчитися у 2016 р. Але ремонт відклали, бо одною з умов Лейпцигу було те, що цей рік буде витрачено на обговорення, конструктивні правки та кінцеве проектування. І тільки після цього почнеться реалізація проекту.
Під час роботи над проектом навесні цього року до дослідження залучили різні цільові аудиторії цієї вулиці: студентів, жителів, учасників дорожного руху, місцевий бізнес, а також адміністративні установи.
В ході обговорень було визначено головні проблеми:
- поганий стан дорожнього покриття
- поганий стан пішохідних зон
- відсутність велосипедних доріжок
- відсутність місць для паркування
- необлаштованість місць для відпочинку
- непристосованість вулиці для людей з обмеженими можливостями
В той самий час зазначили і сфери, в яких ситуація прийнятна, як-от із закладами харчування та комерціалізацією, транспортним сполученням та рівнем загазованості.
Розроблені пропозиції включали:
- заміну дорожнього покриття
- перетворення площі Шашкевича на місце для відпочинку з додатковими зеленими насадженнями та лавочками
- парковку для студентів та працівників на території НУ «ЛП»
За результатами воркшопу, який відбувся навесні, Інститут стійких транспортних систем розробив три варіанти реконструкції вулиці, йдеться в сюжеті Zaxid.Net. Перший із них передбачає рух двома смугами, спільними для трамваїв, автобусів та автомобілів. По обидва боки пролягатимуть велодоріжки, якими зможе скористуватися механічний транспорт, якщо зламається трамвай. Поміж дерев розмістять місця для паркування, а за ними – тротуар у понад 4 метри.
«В другому варіанті ми маємо вже чотири смуги, але вони вужчі, – розповідає менеджер проектів «Інституту міста» Максим Терлецький. – Проблема в тому, що велосипеди повинні рухатися з автомобілями однією смугою і припарковані автомобілі зміщуються вбік тротуарів, через що тротуари на 90 см вужчі».
Ще вужчі тротуари та ширша дорога у третьому варіанті. Тут три смуги руху. Транспорт в одному напрямку рухається однією смугою, а у зворотному – двома. Велосипедистів захищатимуть припарковані авто.
Зараз стенди із трьома варіантами проекту розміщують у різних місцях вулиці Бандери, аби зацікавлені мешканці могли ознайомитися та обрати один з трьох. Висловити коментарі та надати свої пропозиції можна під час регулярних громадських слухань.
«2016 рік запланований для збору ідей, створення концепції, 2017 рік буде передбачати вже якісь тверді заходи, що означає якісь конкретні речі, наприклад, висадка дерев чи створення велодоріжок», – розповідає менеджерка проекту «Вулиця для всіх» Ірина Кривенчук. До виділених Лейпцигом 80 тисяч євро ще вісім тисяч додає місто, але цього не вистачить для повного ремонту. Решту закладатимуть у бюджет міста. Повністю завершити реконструкцію планують у 2018 році.
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті