Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 298 днів. За цей час ми опублікували 26305 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Київський міжнародний інститут соціології (КМІС) на замовлення «А+С Україна» провів опитування, яке дозволило оцінити сприйняття містянами якості поїздок транспортом.

беспалов

Фото: Дмитро Беспалов

Про це повідомив у своєму блозі директор «А+С Україна» Дмитро Беспалов. Інформацію підготував спеціаліст «А+С Україна» з транспортного планування та за сумісництвом Data Scientist – Aнтон Гаген. Дане опитування було проведене рамках створення транспортної моделі міста Києва і дозволяє оцінити так зване сприйняття часу поїздки. За словами Дмитра Беспалова, нерідко містяни обирають той чи інший вид транспорту не з міркувань мінімізації витрат часу на поїздку та її вартості, а й за іншими значно суб’єктивнішими критеріями: комфорт, передбачуваність часу відправлення та прибуття, наявність місць для сидіння, наповненість і т.д.

Соцопитування мало 2 типи запитань по оцінці якості поїздки. Перша група питань є зваженою, тобто спочатку респондент вказує своє ставлення до критеріїв оцінки, ранжуючи їх від 1 до 5. Друга група вагів не має.
Таким чином, було отримано два типи ранжування видів транспорту: за зваженими показниками та за всіма показниками (які вираховуються як просте середнє незважених критеріїв та середньозважене по зваженим критеріям).

беспалов1

Результати аналізу оцінок транспорту показують, що на першому місці стоять ті типи переміщень, які є індивідуальними і не потребують узгодження із зовнішніми факторами. Такими видами транспорту є автомобіль та пішохідні переміщення.

Висока позиція безкоштовних автобусів в рейтингу потребує додаткового дослідження, але вона може бути спричинена тим, що це спеціальні рейси великих торгових центрів, відповідно, стан рухомого складу там краще, а рівень завантаженості відчутно нижче.
Громадський транспорт в рейтингу опинився практично поруч, і очікувано лідирує метро. Цікаво, що не зважаючи на низьку ефективність роботи міської електрички, її рейтинг є найвищим після метро. Можна припустити, що через не дуже зручний графік та низьку доступність міської електрички, нею користуються лише ті люди, яким це справді зручніше за всі інші види транспорту.

Маршрутні таксі опинилися останніми в рейтингу серед громадського транспорту. Це спричинено поганим станом рухомого складу та перевантаженістю маршрутних таксі. Так, на багатьох маршрутах пасажиропотік в пікові години перевищує провізну здатність маршруту з рухомим складом малого класу. Це призводить то тисняви в автобусах та до того, що частина пасажирів мають ускладнений доступ до деяких маршрутів.

Для визначення вищезгаданих показників, використовувалися дані виключно телефоного квотного репрезентативного опитування, що було проведене КМІС.

беспалов2

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button