Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 119 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Вперше за 14 років з Києва до Канева відновили рейси «ракет».
Прогулянки Дніпром відбуваються катером «Полісся-1». Раніше він працював на Десні, проте останні 23 роки стояв у Чернігові й не експлуатувався. З 2013 року група ентузіастів його відновила, модернізувала й відправила до Києва. З восьмого серпня 2015 року катер здійснює прогулянкові рейси Дніпром. 31 липня 2016 року відбувся перший рейс з Києва до Канева й назад.
Вартість проїзду, включно з екскурсією та обідом у Каневі, складає 800 грн. Замовити квитки можна через повідомлення у facebook або через офіційний сайт компанії.
Судна на підводних крилах (СПК) типу «Полісся», проект 17091, випускалися Гомельским суднобудівним заводом з 1985 року. Пасажиромісткість – 53 людини. Швидкість – до 70 км/год.
Дмитро Власов, власник швидкісного річкового флоту розповів «Хмарочу» про свій проект:
«У моєму рідному місті Херсоні ходили судна на підводних крилах. Тому згодом я вирішив зайнятися відновленням швидкісного річкового флоту, який був би доступним українцям з різних регіонів. У 2013 році ми придбали два теплоходи – «Полісся-1» і «Полісся-5». Це – одні з останніх суден, що були випущені в СРСР. Перші рейси відбулися у 2014 році за маршрутом Херсон – Гола Пристань. Дуже швидко напрямки стали стали популярними і з’явилася ідея запустити подібний проект у Києві.
Судно «Полісся-1» роками стояло без експлуатації у Чернігові й було у жахливому стані. Разом з колегами ми придбали його і відновлювали власними силами. Нашого ентузіазму вистачило, аби його відремонтувати. Таким чином, судно було врятоване.
[metaslider id=19374]
Окрім «Полісся», інших суден на підводних крилах в Україні майже не лишилося. Найвідоміших, «Ракет», лишилися одиниці, і вони здебільшого підлаштловані під заклади харчування. Наприклад, такі є у Луцьку. «Метеорів» теж майже нема, один з них зараз реконструює власним коштом ентузіаст-бізесмен. Сподіваємося, що він поповнить наш флот найближчим часом.
Проблема цього типу суден полягає у високому споживанні палива. На жаль, реалізувати якісь рішення для більшої економії вкрай складно. Наші двигуни надійні й нічим не гірші за більшість іноземних аналогів. Теоретично, провести додаткову модернізацію можливо, але це коштує шалених грошей. Наприклад, київські судна придбали у Нідерландах, і їх вдалося вдосконалити, але вартість склала біля 200 000 євро. Там це можливо завдяки державним дотаціям, у нас таких коштів, звичайно, нема.
Пальне складає левову частку витрат на рейси, від цього залежить і ціна. Дехто скаржиться на неї і називає зависокою на поїздку до того ж Канева, але зазвичай вони не читають далі заголовка. Звичайно, дістатися до Канева автомобілем дешевше, але ж тоді ви ніколи не побачите пейзажів Дніпрових круч. Окрім того, до вартості входить комплекс екскурсій по Каневу, до Тарасової гори, а також обід у ресторані. Якщо б ми просто відвозили людей до Канева, це могло б незначною мірою знизити вартість, проте ми вважаємо, що краще забезпечити пасажирів враженнями, яких вони ніколи не забудуть. Мало хто під час подорожі хоче запалити або випити пива, навпаки, люди беруть із собою каяки, а на рейси до Межигір’я – велосипеди.
Єдиною альтернативою такому рейсу є хіба що оренда приватної яхти, що дозволить добратися до Канева самостійно. Проте така подорож триватиме не 3 години, а 10, і коштуватиме точно не дешевше».
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті