Однією з найжвавіших тем цього тижня в Києві стало скандальне будівництво пішохідної площі на станції метро «Героїв Дніпра». «Хмарочос» розбирається з деталями та фактами конфлікту.
Київський метрополітен дезінформував
мешканців Оболоні про проведення робіт
На початку серпня у КП «Київський метрополітен» пояснювали вимушені незручності на виході зі станції «Героїв Дніпра» необхідністю закріплення ґрунтів. Згідно із повідомленнями, роботи з хімічного закріплення ґрунтів вздовж платформенної ділянки станції метрополітену «Героїв Дніпра» виконувало ПрАТ «Метробуд». Завершити роботи планувалося до кінця 2016 року. Але пізніше на пішохідній площі над станцією розпочалися масштабні роботи, що включають забиття паль із використанням будівельної техніки. Таким чином, під прикриттям зовсім інших видів робіт розпочалось будівництво торговельного комлексу, про який пасажирів поінформували постфактум.
Кияни спостерігають численні тріщини
на місці будівельних робіт
Соціальні мережі час від часу вибухають новими фотографіями дірок та тріщин у вестибюлях та переходах станції метро. Найвідомішою фотографією стало зображення руки, просунутої у дірку підземного переходу. У зв’язку з цими тривожними повідомленнями, а також через відсутність прозорої та публічної фахової експертизи, місцеві мешканці та пасажири станції хвилюються за власну за безпеку.
Інвестиційний конкурс на будівництво ТРЦ
компанія-забудовник виграла ще у 2003 році
На перехресті Оболонського проспекту з Героїв Дніпра, фірма «Єлікон ЛТД» планувала будувати торговельно-розважальний комплекс ще 13 років тому. Відповідний інвестиційний конкурс фірма виграла у 2003 р. У 2005 р. фірма оформила оренду земельних ділянок під реалізацію цього проекту – загалом майже півгектара території. Згодом, у 2007 р. «Єлікон» також оформив оренду прилеглої ділянки довкола – для будівництва підземних торгових, технічних приміщень та підземних приміщень для розвантаження товарів. Обидва договори оренди були продовжені в 2013 р.
Поряд з ТРЦ та ж сама компанія планує
побудувати багаторівневий паркінг
У 2015 році Київська міська держадміністрація затвердила ТОВ «Єлікон ЛТД» переможцем інвестиційного конкурсу на будівництво багаторівневого паркінгу з об’єктами транспортної інфраструктури на Оболонському проспекті. Відповідне розпорядження від 28 січня опубліковане на сайті КМДА. Конкурс на залучення інвестора для реалізації цього проекту було оголошено наприкінці грудня 2013 р. Тоді КМДА повідомляло, що проектом передбачені три будівлі на 5-6 поверхів кожна, загальною площею понад 6 тис кв м.
Під проект було виділено земельну ділянку площею один гектар.
Забудовник пішов на переговори
з оболонцями тільки після того,
як вони перекрили дорожній рух
При чому представники громадськості зараз відхрещуються від тих, хто був на переговорах з забудовником і кажуть, що ніяких повноважень на переговори у цих ніби-то «делегованих громадою осіб» не було. Нарада стосовно будівництва ТРЦ у колі станції метро «Героїв Дніпра» відбулася у приміщенні Оболонської РДА. Згідно з повідомленням на сайті КМДА, представникам адміністрації, ініціативній групі мешканців Оболонського району та замовнику будівництва вдалося досягнути спільного рішення. Забудовник пообіцяв зробити незалежну експертизу, вивісити стенд з проектом та провести громадські слухання.
За дві доби до цієї зустрічі, у понеділок, 12 вересня, декількасот людей вийшли на акцію протесту поряд з будівництвом та перекрили рух для автівок і громадського транспорту, вимагаючи зустрічі з Кличком й припинення будівництва. Так як вимоги задоволені не були, станом на час написання статті, мешканці та активісти продовжують перекриття руху щовечора.
Архітектура ТРЦ абсолютно не вписується
у навколишню забудову
Мікрорайон навколо побудований за принципами архітектури модернізму і був запланований як єдиний архітектурний проект. Створення нових великих архітектурних форм, неузгоджене з архітектурою навколо, буде дисонувати з міським середовищем, значно погіршуючи видові точки району. Таке необережне ставлення до архітектурного спадку є типовим для Києва і призводить до втрати сенсу містобудівних ідей, які були закладені у будівництво мікрорайонів в минулому.
Раніше на цьому місці був сквер з лавками та газонами
У вісімдесяті, після завершення будівництва станції метро в межах «кола» створили сквер з місцями для сидіння, газонами та кашпо з квітами. Дизайн транзитної зони відповідав тогочасній модерніській забудові. Пізніше місце перетворили на пішохідну площу, створивши суцільну асфальтовану зону. Вона і стала основою для появи десятків торговельних кіосків, які прибрали лише влітку 2016 року.
Існує альтернативний проект
громадського простору на цій ділянці
Активісти партії «Демальянс» представили ескіз проекту створення комфортної пішохідної зони на площі, яку зараз почали забудовувати. За задумом авторів, на площі мають з’явитись дерева, мощення плиткою, місця для сидіння та декілька культурних точок з вуличною їжею. Проект був представлений, як альтернатива торговельному центру на транспортно-пересадочному вузлі і пропонує повернути площі її початковий стан зеленої зони.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24971 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті