Зустріти на вулиці людину на міні-сігвеї чи гіроборді у супермаркеті вже не є чимось незвичним. Кияни потроху пересідають на персональний електротранспорт і використовують його замість авто для поїздок у центр міста чи для прогулянок. «Хмарочос» запитав киян, куди і навіщо вони їздять на моноколесах, гіробордах чи гіроскутерах.
Згідно з даними компанії A+S Україна у Києві близько 600 тисяч містян мають власну автівку. У середньому у день на городянина-автовласника припадає дві поїздки: на роботу й назад. Для того, аби запаркуватися, має бути два місця, відповідно. У ЄС автомобілів більше ніж в Україні, але їх рідше використовують. У Києві автівок менше, але на них значно частіше їздять. У результаті чого містяни отримують забруднене повітря й запарковані тротуари.
Гідною альтернативою автомобілям може стати персональний електротранспорт. На ньому, на відміну від велосипеда, набагато зручніше їздити по тротуарах і можна швидко діставатися до потрібного місця. Крім того, він заощаджує кошти на пальне і час, який можна змарнувати у заторах.
14:15, вул. Саксаганського, Богдан
Я використовую моноколесо InMotion SCV V3 Pro і гіроборд WindTech SmartBoard R10 близько півроку. З цікавістю спостерігав за розвитком персонального електротранспорту з моменту появи оригінального Segway в 2001 році. І мій інтерес став вельми практичним з появою доступних пристроїв на нашому ринку. Я маю машину, яка зазвичай використовується для переміщення усією родиною, здійснення покупок, далеких поїздок. Але для іншого – обираю моноколесо. Їжджу на ньому на роботу, на зустрічі в центрі, ввечері до друзів, а також – в паб і з пабу
Гіроборд використовую більше для фану. Ще на ньому дочка катається. Для поїздок і у справах він не дуже придатний. Моноколесо – є повноцінним транспортом на відстанях до 10 км. Я кожен день їжджу на ньому на роботу. А іноді і в паб.
Пересуваючись на моноколесі, інколи виїжджаю на проїжджу частину, є такий грішок. Бо покриття на тротуарах, або точніше його відсутність, місцями змушує переміщатися по дорогах в потоці автомобілів.
Реакція пішоходів особливо бавила на початку використання: від ступору і зависання, до бурхливих вигуків і стрибків на зустріч з емоційним: «а як воно взагалі їде? А як ти тримаєшся?». Ще є категорія, яка вимірює нікчемним поглядом, робить козячу морду і несеться назустріч з видом «Матросова на амбразуру».
Конфліктів у мене не було, швидше дрібні курйози. Якось на дорозі був притиснутий маршруткою, яка «облизувала» поворот. Закінчилося благополучно, тільки руки забруднилися. На тротуарі дивом уникнув зіткнення з авто кур’єрської доставки, котре заїжджало у двір. І, природно, охоронці в супермаркетах зустрічають з : «вєлєно нє пускать».
Мені подобається ціна за користування моноколесом. Зарядка триває декілька годин, коштує приблизно п’ять гривень за одну «сесію», вистачає, в принципі, надовго.
20:18, супермаркет у центрі міста, Ольга
Я використовую сігвей – він дуже стильно виглядає. Користуюсь ним близько місяця. Дізналася про нього завдяки синові. Він часто заходив дивитися на електротранспорт в спеціалізований магазин. Одного разу нам запропонували покататися на гіроскутері й сігвеї, навчання тривало від сили 15 хвилин. Тоді я зрозуміла, що цей транспорт придумали спеціально для мене!
Зараз навіть в магазин на сігвеї їжджу, не кажучи про прогулянки. Знайомий розповідав що їздить на роботу з комфортом. Щодо доріг та авто – спокійно на ньому можу пересуватися як по дорозі так і по тротуару. Бачила як знайомий з’їжджав по трапах в пішохідний перехід, й так само піднімався.
Від перехожих я отримую виключно позитивні емоції, компліменти і купу запитань. Як він їздить, чи важко навчиться їздити, де газ, де гальмо.
Такий транспорт не вимагає обслуговування, що не може не тішити. Після придбання сігвея, я забула про затори й інші неприємні моменти. На сігвеї з легкістю і комфортом можна дістатися на роботу, на зустріч, у нього колосальний запас ходу: 40 км. Досить динамічний розгін, який дозволяє мені їхати зі швидкістю 18км/год (і під гірку теж). Мій щоденний маршрут змінився, бо тепер я спокійно можу попивати каву по дорозі на роботу, не отримуючи дискомфорту в транспорті.
18:46, Оболонь, Світлана
Ми дуже любимо кататися на велосипедах і гіроборді. Катаємось на велосипеді ще з дитинства, а на гіроборді – з цього червня. Його подарували батьки на день народження Насті. Гіроборд побачили в інтернеті й зацікавилися. До нього пробували сігвей. Він більш безпечний, проте більший за розмірами і не дуже зручний, якщо часто користуватись.
Гіроборд ми використовуємо тільки для прогулянок. На дорогу, де їздять машини, не виїжджаємо, бо дуже багато ям, а гіроборд розрахований на рівну поверхню.
Під час прогулянок, зазвичай люди цікавляться, як нам вдається їхати, нічого не роблячи. Діти просять покататись. Проте є невелика проблема з собаками без намордників, які можуть проявляти агресію. Доводиться зупинятись.
Гіроборд ми заряджаємо вдома, одного заряду вистачає на дві години катання. Зараз ми задумуємось над електромобілем для пересування містом, а от гіроборд – поки тільки для прогулянок.
15:40, Бессарабський проїзд, Максим
Останнім часом я спостерігаю збільшення кількості електротранспорту, його досить часто купують для прогулянок й для пересування містом. Здебільшого беруть моноколеса. Популярними стають й самокати, електровелосипеди, гіроборди, міні-сігвеї. Середня ціна на такий транспорт – 15-18 тисяч гривень. Заряджаючи свій транспорт вночі, за повний заряд користувач заплатить близько 4-5 гривень, в залежності від транспорту цього вистачить на 20-40 кілометрів.
Якщо обирати транспорт, скажімо, для пересування містом, то я б радив самокат. Наприклад, з Мінської до центру можна доїхати на 20-25 хвилин, у разі відсутності достатнього заряду можна використати самокат без мотору, зарядка буде коштувати ті самі 4-5 гривні. Він також досить легкий, дуже просто складається і його зручно нести навіть у метро, якщо є така необхідність.
У нас не заборонено виїжджати на такому транспорті на проїжджу частину, однак користувач має знати й пам’ятати всі правила руху, інакше може трапитись біда. Для великого електротранспорту існують спеціальні фари, за допомогою яких водії будуть бачити вас. Думаю, з часом у місті будуть пересуватись здебільшого на такому транспорті.
Фото на головній: flickr-user Ben Grey
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті