Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 123 днів. За цей час ми опублікували 24984 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
З тих пір, як у Таллінні (Естонія) громадський транспорт став безкоштовним для постійних жителів, адміністрація естонської столиці змогла отримати річний дохід розміром 20 мільйонів євро, повідомляє The Guardian.
У 2013 році Таллінн став першою європейською столицею, жителі якої не платять за проїзд у громадському транспорті. Тоді ця пропозиція здавалася лише політичним прийомом для підвищення популярності чиновників, реалізацію якої бюджет собі не міг дозволити. Проте зараз ситуація змінилася.
Щоб отримати право безкоштовного проїзду необхідно бути постійним жителем Таллінна, а це означає, що муніципалітет отримає частину суми річного податку громадянина, розміром 1000 євро. Жителям столиці необхідно заплатити лише два євро за «зелену карту», після чого вони можуть користуватися вільним проїздом. З огляду на те, що з моменту введення програми в дію у Таллінні було зареєстровано 25 тисяч нових жителів, бюджет щорічно поповнюється більш ніж на 20 мільйонів євро.
Однак приплив нових резидентів в столицю спричинив негативні наслідки для інших регіонів країни, які втратили частину податкових надходжень. Крім того, після введення програми в дію середня тривалість автомобільних поїздок зросла на 31%, а доступність безкоштовного транспорту не вплинула на ситуацію з працевлаштуванням і не зменшила число безробітних.
За словами Аллана Алакула, ініціатора проекту, головними цілями ідеї є зниження навантаження на талліннські дороги і на гаманці місцевих жителів.
«Від задуму до втілення проекту пройшло близько року, протягом якого наша команда шукала міста, які могли б стати моделлю для розробки програми безкоштовного громадського транспорту в Таллінні. Однак жоден з цих прикладів не може порівнятися за амбітністю з талліннським. Зараз нам надходять запити з інших міст, які шукають способи зменшення трафіку – від китайського Ченду з 14 мільйонами жителів до румунської столиці Бухареста», – каже Аллан.
Автор проекту сповнений оптимізму і вже встиг заявити про будівництво ліній швидкісного трамваю в аеропорт Таллінна.
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті