Павло Федикович, публіцист і автор блогу про подорожі Svitforyou на прикладі одного робочого дня розповідає про свій досвід поїздок Київською міською електричкою.
Дія перша: Ранок
Сонце виходить з-за хмар, прокидаються столиці світу, починають працювати S-bahn в Берліні, Renfe у Барселоні ну і, звичайно ж, проект «Міська електричка» в Києві. Пропіарена міською владою всіх часів як «транспорт на Троєщину», «за 7 хвилин на Лівий берег» і гордо нанесена на всі транспортні схеми кільцева електричка. Прослідкуємо ж, на прикладі одного робочого київського дня, як насправді працює це диво транспортної думки.
Міська електричка не прийшла одна. Вона прийшла з іншим проектом під назвою «швидкісний трамвай». На Троєщині все починається саме з нього. І треба сказати, що трамвай цей не така вже і погана річ. Ходить майже по графіку, рівень модернізації для української столиці сягає неймовірних висот. Одна проблема, – єдиною його метою є довезти вас до електрички. Звичайно, якщо ви бажаєте проїхатись від проспекту Ватутіна (початку Деснянського району) до кінця Деснянського району – це ідеальний варіант для вас. Але це вже для гурманів, бо більшість ранкових користувачів трамваю майже 300 тисячного мікрорайону цікавить саме доїзд на інший берег.
Отже, в ранню годину ви йдете на зупинку трамваю. Тут все чинно, благородно, іноді неможливо поворухнутись, але ви задоволені, що немає заторів, немає маршруток. У вас виникає така шалена думка, що, можливо, все ж нормально зі столичним громадським транспортом. Але зарано, зарано так думати.
ПЕРЕСАДКА. Відчиняються двері трамваю, люди починають бігти. «Скоріше, скоріше б зайняти місце на платформі, там, де двері відчиняються» думають вони. Бо вони знають, що тут треба боротись. Вони пам’ятають темні часи, коли ще не було новеньких розкладів руху, красивих логотипів і вчасна електричка була великою рідкістю. Та людям не варто розслаблятись. Певні косметичні зміни відбулись, а сутність залишилась. Тому – боротись!
В будівлі перед платформою на двох дверях з трьох написано «не працюють». На чотирьох турнікетах з п’яти написано «не працює». Квиточки «пробивають» працівники сфери громадського транспорту. Веселі часи, дикі часи.
Ви займаєте місце на платформі та чекаєте. Тут десь далеко запалюється зелене світло і відчувається збудження у повітрі. Їде! Електричка приходить, натовп завалюється. Місця знову ж не вистачає. Але ви все одно не втрачаєте духу. Бо немає заторів, немає маршруток. Вагон ніби й модернізований, але все одно відчуваються радянські мотиви. Електричка весело прямує до Петрівки. Зупиняється на півдорозі. «Можливо, щось зламалось» – думаєте ви. Але ні, тривога була безпідставною.
ПЕРЕСАДКА. Подорож ваша, як не дивно, ще далека від завершення. Після поневірянь в трамваї й електричці треба випробувати ще один вид транспорту, – метро. Тут все простіше і зрозуміліше.
Отже, зробивши дві (!) пересадки, ви нарешті досягнули вашого місця призначення десь у центрі міста. Ось такий от простий, комфортний і привабливий варіант від міської влади. Чудовий ранок, чи не так? Чудова мотивація перед робочим днем.
Дія друга: Вечір
День пройшов, треба повертатись. Можна на автобусах, можна на маршрутках, а можна на міській електричці. Стільки хороших варіантів. Ви зупиняєте свій вибір на міській електричці, яка вирушає зі станції «Київ-Пасажирський». Платформа знаходиться між приміським вокзалом і радянським торговельний «пасажем». Часи змінюються, тепер вже є табло, яке показує коли чекати наступний потяг. Ви обираєте Дарницький кільцевий напрям.
Ви невпевнені чи електричка у цьому напрямку йде крізь станцію «Троєщина 2». Питаєте у працівників, – касир не знає, контролер не знає. Ніхто нічого не знає. Ну нічого, вирішуєте ризикнути й сідаєте на електричку. Людей тут менше, ніж було зранку.
Є якась романтика у подорожі вечірнім потягом крізь мегаполіс. Мерехтять вогні, пропливають хмарочоси, змінюються станції. Час минає, а ви лише доїхали до Дарницького вокзалу. Потяг зупиняється і стоїть. 10 хвилин, 20 хвилин. Ви питаєте у людей що відбувається і коли він вирушить – ніхто нічого не знає. Ви в дорозі вже 40 хвилин, а ще навіть не пересіли на трамвай.
Раптом динаміки в електричці щось оголошують. Зрозуміти це белькотіння майже неможливо. Але двері зачиняються й електричка їде далі.
50 хвилин і ви на станції «Троєщина 2». Вас вже не дивує те, що турнікети і двері не працюють. Вас взагалі вже нічого не дивує. Ви відчуваєте втому, злість і розчарування, бо витратили майже півтори години свого життя на подорож із центру додому. А завтра все почнеться знову.
Епілог
Хотілось би подякувати київській владі минулій і нинішній за такий чудовий вид транспорту. І дуже б хотілось побачити як чиновники подорожують разом із людьми, які їх обирали, на трамваї, електричці й метро, роблячи в день по 4 пересадки. Але, напевно, цього не станеться. Бо набагато легше українськими розбитими дорогами пересуватись у приватних автомобілях. І ще краще, коли ці приватні автомобілі лексус або лендровер.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 119 днів. За цей час ми опублікували 24967 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті