Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

29 травня, начальник КО «Київгенплан» Сергій Броневицький заявив, що згідно з «Генпланом», найближчі 20 років будувати житло у Києві планують в основному на правому березі. Для цього обиратимуть території закинутих промзон, а також землі на Теремках-3, Виноградарі. Задум пов’язаний, в першу чергу, з високим транспортним навантаження на мости через Дніпро. 

«Хмарочос» пояснює, що це означає для міста і чи будуть такі плани ефективними.

Чим зумовлені плани перенесення будівництва на правий берег?

38% киян проживають на лівому березі. Переважна більшість державних і бізнес установ розташовані на правому. У зв’язку з цим великий потік людей щодня переїжджає Дніпро, аби добратися на роботу. Лише частина користується громадським транспортом. Приватні автівки спричинюють навантаження на мости. Віктор Петрук, головний спеціаліст управління інженерно-транспортної інфраструктури Департаменту містобудування та архітектури, зазначає, що в ситуації, яка склалася, перед муніципалітетом постає два завдання: «Перше – вирівняти дисбаланс (наразі на лівому березі розташовано лише 18% робочих місць Києва), а друге – стимулювати створення віддалених робочих місць та дистанційного навчання. Треба забезпечити такі умови, щоб людина переміщувалась у місті на якомога менші відстані. Про те, що в Києві склався серйозний дисбаланс, у муніципалітеті знають давно. Однак цей факт ніяк не врахований у проекті нового «Генерального плану».

У 2015 році для Києва компанією А+S Україна була розроблена транспортна модель, яка показала «чорні мости» через Дніпро. З моделі видно, що критичного навантаження на магістральну мережу у місті немає, за винятком окремих вузлів. Проте мости через Дніпро перевантажені в понад півтора рази відносно своєї пропускної спроможності. Цю проблему створює саме населення лівого берега, що вимушене щодня їздити на роботу на правий берег. Найбільш простим рішенням – є усунення цього дисбалансу. Для цього необхідно рекультивувати промзони на правому березі.

Але це лише перша складова. Друга – створення робочих місць на лівому березі. Це промислові кластери й формування адміністративно-ділового ядра, яке можна створити в районі метро Лівобережна, де вже є метрополітен. Або в районі Дарницької площі, де є необхідні земельні ресурси».

Невже Київ дійсно перевантажений автомобілями?

За даними компанії A+S Україна, рівень автомобілізації Києва зараз складає 213 автомобілів на 1000 жителів, а коефіцієнт користування автомобілем – 88%. Це означає, якщо у містянина є автівка, то у дев’яти випадках з десяти він чи вона використає її для поїздки містом. Для порівняння, у Лондоні та Берліні цей показник приблизно дорівнює 50%.

Щоб тенденція змінилася, місто має вживати відповідних заходів. Віктор Петрук зазначає, що це може бути розвиток системи прокату автомобілів або сервісів спільного користування (car-sharing). У Києві наповнення автомобіля під час поїздки, у середньому, півтори людини. Щоб збільшити кількість пасажирів в авто, варто вводити систему заохочень. Наприклад, повністю заповненим пасажирами автівкам дозволяти заїжджати на смугу для громадського транспорту.

Виконавчий директор компанії A+S Україна Дмитро Беспалов говорить: «Наразі у Києві перевантажені мости через Дніпро. Згідно з розрахунками компанії A+S Україна, якщо в експлуатацію не буде введений Подільсько-Воскресенський міст, а все заплановане будівництво на найближчий період реалізують, час середньої поїздки на автівці протягом дня збільшиться до 1,5 години. Зараз середній час – одна година».

Чи зможе «Генплан» вирішити транспортну проблему?

За словами Віктора Петрука, для того, щоб усі заходи були впроваджені і ефективно працювали у міста має бути «План сталої міської мобільності». Такий документ не передбачений вітчизняним містобудівним законодавством. Проте він успішно функціонує у багатьох містах в Європі.  «Генеральний план», як і «Комплексна схема транспорту», передбачені нашим законодавством не можуть ефективно вирішувати сучасні транспортні виклики.

Дмитро Беспалов вважає київський «Генплан» радянським документом, розробленим за радянськими принципами розвитку міста. «В європейських містах, зазвичай, – це простий стратегічний документ. Коли до Києва приїжджали представники «Світового банку», вони були вражені розміром і деталізацією нашого «Генплану» і запитали у розробників, чи зможуть вони реалізувати заплановане. На що їм відповіли, що займатися реалізацією й шукати кошти на проекти – задача міста, а не інституту.

Зараз у «Генеральному плані» зазначено будівництво нових станцій метро й безлічі розв’язок. Чи будуть вони реалізовані, невідомо. Проте, це сприяє будівництву. В рекламі нових ЖК чи забудови іншого типу часто вказується близькість до метро чи розв’язки, якої наразі немає, але яка зазначена у «Генплані».

У Києві діє безліч заборон. Проте чимало з них щодня порушуються. А тому можливе рішення щодо заборони будівництва на лівому березі може також виявитися неефективним. У цьому випадку, забудову найкраще обмежувати за допомогою інструментів економічного регулювання. Це може бути підвищена система оподаткування на територіях, де будівництво не є бажаним, або,навпаки, зниження ставки податку чи пайового внеску там, де будівництво потрібно. Крім того, детальний зонінг міста, який досі не ухвалений, може покращити ситуацію з забудовою в цілому.

Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 303 днів. За цей час ми опублікували 26351 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
| Хто ми такі?

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button