Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Ця історія завжди починається однаково. Власники кафе або ресторану вивішують велику вивіску, змінюють фасад або нарощують додаткові квадратні метри. Згодом виявляється, що містяни переважно не раді такому втручанню у громадський простір. Вони починають тиснути на підприємців й вимагати повернути все як було. «Хмарочос» розглянув найяскравіші кейси самодіяльності київських закладів та реакцію їхніх власників на обурення громади.

Піцерія Mister Cat: дайте нам дві години

Фото: Facebook

Мережа піцерій Mister Cat прославилася після того, як весною на фасаді кінотеатру «Київ» встановила величезну червону вивіску. Тут з’явився логотип у вигляді кота, таблиця зі словом Pizza й номером телефону. Щойно у мережі опублікували їхні фотографії — обурені містяни атакували Facebook-сторінку закладу. Вони «мінусували» його рейтинг і вимагали негайно прибрати вивіску. На бік киян швидко стали столичні чиновники і депутати.

Заклад теж відреагував на закиди досить оперативно: обурені дописувачі почали отримувати від smm-ника піцерії одну відповідь на будь-який коментар: «Ваша думка для нас важлива, демонтаж буде за дві години». Після чого піцерія дотримала слова і зняла вивіску.

Як плюс адміністрації закладу можна зарахувати досить швидку реакцію і розуміння того, що із містянами необхідно знаходити спільну мову, а не відстоювати свою позицію.   

Ресторан Argentina Grill: всі неправі, а ми — д’Артаньяни

Фото: Громадське радіо

Інакше повела себе адміністрація нового ресторану Argentina Grill. Заклад розташований у старовинній подільській садибі, яка належала династії київських кондитерів Балабух і була внесена до списку столичних пам’яток архітектури. Його власник, ресторатор Жорж Піонов, вирішив, що будівлі пасуватиме капітальна прибудова. Думати про збереження фасаду історичного будинку і зважати на його охоронний статус ніхто не став. І огрядну металеву терасу почали прибивати до садиби.

Реакція містян не забарилася: у соцмережах здійнявся гучний скандал, від київських посадовців вимагали швидких та рішучих дій. Департамент охорони культурної спадщини КМДА зафіксував пошкодження пам’ятки архітектури, а мер міста Віталій Кличко виніс рішення про демонтаж металевих конструкцій.   

Втім, власник Argentina Grill мав іншу думку. Спроби комунальників демонтувати прибудову постійно блокувалися, в хід йшло все: заборона на демонтаж від харківського суду, акції протесту робітників ресторану й ціла інформаційна кампанія у соцмережах. Метою було довести, що прибудова абсолютно законна, а намагання її знести — це тиск на український бізнес.

Читайте також: Місце під сонцем: чому кияни борються проти встановлення сезонних майданчиків?

«Наші юристи повідомили, що це не є пам’ятка архітектури. Її немає в жодному реєстрі, вона є в списках якихось культурних програм. Це відтворена будівля, яка була пам’яткою до сімдесятих років», — захищався від журналістів Жорж Піонов.    

Діалог із невдоволеною громадськістю теж не задався. Не дивно, що така позиція викликала ще більший негатив і всі спроби ресторатора довести свою правоту були поховані під шквалом критики.

Прибудову врешті-решт демонтували. А от неприємне враження від комунікації, яку вела адміністрація, залишилося.    

Ресторан Mill Hub: отримайте й розпишіться  

Фото: Facebook/Mill Hub

«Місце з історією починає дихати зовсім по-новому», — читаємо на сторінці ресторану європейської кухні Mill Hub. Його власники стали новими орендарями приміщення відомого радянського ресторану «Вітряк», що на проспекті Академіка Глушкова. Вони й переобладнали заклад на свій смак.

Під оновлення потрапило й мозаїчне панно «Вітер», авторства відомої української художниці-шістдесятниці Алли Горської. Ресторатори зашили панно спеціальним матеріалом, попри те, що і будівля «Вітряку», і сама мозаїка мають державний охоронний статус.

Це викликало сильне невдоволення не лише серед захисників архітектурної спадщини, але і серед звичайних киян. Адміністратори Facebook-сторінки ресторану були змушені не просто приховати свій рейтинг, який миттєво замінусували обурені користувачі, але й видалити чимало гнівних коментарів на адресу закладу та його власників. Крім того, громадськість швидко поставила на вуха столичних чиновників, які зібралися їхати до «хабу» з перевірками.      

Оговтавшись від громадського натиску, у Mill HUB прийняли рішення: запевнили, що мозаїка не пошкоджена, поскаржилися, що нічого не знали про її історико-культурну цінність, та пообіцяли якнайшвидше її відкрити. І свою обіцянку вони виконали, оприлюднивши вже через декілька днів допис із фотографією звільненої мозаїки.

«Mill Hub з радістю повідомляє — мозаїка Алли Горської «Вітер» відкрита для загалу!

Ресторан Mill Hub дякує всім небайдужим, активістам, пресі та представникам влади за своєчасне сповіщення, інформаційну допомогу та консультації».

Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 296 днів. За цей час ми опублікували 23629 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button