Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Кияни мають величезну річку з купою островів посеред міста. Для того, що відпочити біля води, або зайнятися спортом, не потрібно чекати вихідних і далеко їхати, адже у нас є Дніпро. Він має неосяжний потенціал, і варто лише скористатися цим.

Каякінг стає все більш популярним видом спортивного відпочинку на воді. «Хмарочос» дізнавався, що потрібно, аби опанувати цей спорт, скільки це коштуватиме і чому річкові маршрути можуть стати туристичною принадою Києва.

Каяк може пливти на мінімальній глибині, проходити у вузькі гроти та приставати до будь-якого берега. Іншими словами це – одно- чи двомісна байдарка із невеликими отворами з сидіннями для веслувальників. Вони використовують двостороннє весло, яке відрізняє стиль плавання на каяках від каное.

Каяк винайшли народи півночі: алеути, чукчі та ескімоси, які використовували вузький і довгий човен для рибалки і морського полювання. Сьогодні каякінг — поширений вид спортивного веслування в Європі і США. У Києві ця культура теж починає формуватися.

«Найкращий час для каякінгу — на сході сонця і на його заході. Так, у США ніхто не катається вдень, під сонцем, як це часто роблять у нас. Але вже о шостій вечора ви не знайдете жодного каяку в американських прокатних пунктах. На вихідних на воду виходять декілька мільйонів американців, а у сусідній Польщі на річках навіть виникають каякові затори — подекуди веслувальники чекають по півгодини, щоб почати рух. У них є прокатні пункти, які налічують близько тисячі каяків. Уявити такий масштаб у нас поки що складно», — розповідає один із піонерів київського каякінгу і засновник «Каяк Каное Центру» Михайло Петелицький.

Ціна питання

Вартість найдешевшого пластикового каяку, зазначає Петелицький, починається з трьохсот доларів, окремі моделі можуть коштувати близько п’яти тисяч.

«Чим менше важить каяк — тим вищою буде його ціна. Крім того, у власника має бути можливість доставляти його до води. Навіть у США, де з 1950-х років розвивається інфраструктура для каяків, далеко не кожен бізнесмен може відкрити прокат біля води (вартість оренди прибережної землі надто висока). Тому місцеві підприємці часто облаштовують пункти прокату вздовж автомобільних доріг.

Коли я починав прокат каяків у Києві, то не думав заробляти на ньому. Великого доходу він і зараз не приносить. Я сподівався заробити на продажі, але покупців й досі небагато. Зазвичай, це люди, яким вже за сорок. Пригадую, що першим моїм покупцем був народний депутат. Натомість молодь завжди віддає перевагу оренді».

Серйозну екіпіровку, каже Петелицький, не знайдеш у звичайних спортивних чи туристичних магазинах. Там хіба що можуть продаватися базові каяки найнижчого цінового сегменту та стандартні весла. Але слід пам’ятати, що весло — це дуже індивідуальна річ, яку треба ретельно підбирати під себе. Вартість професійних весел може сягати 600 євро.

«Ціна залежить від якості матеріалу, ваги і надійності весла. Ним має бути зручно веслувати, воно має витримувати навантаження й не розбиватися, скажімо, від удару об каміння. На наших пунктах прокату ми заздалегідь поставили високу планку. Якщо у західних країнах на прокат виставляють найдешевше і найпростіше спорядження, то у нас це скоріше тестування якісного екіпірування. Сьогодні вартість нашого погодинного прокату — 60 гривень за годину. Це менше, ніж один раз поїсти в McDonalds. Чим довше катаєшся, тим дешевша кожна наступна година».

Зберігати у сухому прохолодному місці

Для зберігання каяків не потрібні особливі умови. Але є один важливий момент — каякам не можна тривалий час знаходитися під відкритими сонячними променями або у місці із високою температурою. Тоді пластик вигоряє і починає деформуватися.

Тому каякери рекомендують зберігати човни у гаражі або під навісом. Ідеальним місцем може стати автомобільний гараж, у якому температура повітря влітку не перевищує 40°С і де є постійний захист від сонця. Каяки, як правило, довгі, але неширокі. Їх легко можна розмістити уздовж стіни або під стелею.

Досвідчені каякери не радять ставити плавзасоби отворами догори. Інакше до нього може потрапити вода або бруд, які зіпсують зовнішній вигляд.

Неважко у навчанні — легко на воді

Київський каякінг розвивали вихідці зі школи гребного слалому на байдарках. Для екстремального каякінгу потрібна була підготовка і надійна команда, оскільки на стрімку річку ніхто сам не виходить. Для цього потрібно вміти «читати» течію, розуміти, як себе поводити у екстремальних ситуаціях. Але головна мета прогулянкового каякінга — це релаксація і відпочинок. Одна людина шукає адреналін, інша — повного заспокоєння, коли плаваєш тихими затоками й слухаєш плескіт весел.

За словами Михайла, серед новачків, які ніколи не плавали каяками, царює три міфи. Мовляв, це дорого, небезпечно і складно.

«Навіть, якщо ви вперше бачите каяк — після п’ятихвилинного інструктажу можна виходити на воду. Майже всі новачки дуже швидко освоюються і плавають. Їм треба лише пам’ятати декілька простих правил: пливти на відстані 15-20 метрів від берега, аби не заважати людям, які прийшли на пляж відпочити, не заходити на середину річки, де можна зіштовхнутися із прогулянковим катером або пароплавом.

Прогулянкові каяки дуже надійні. Їх можна перевернути лише навмисно, але і для цього треба прикласти чимало зусиль. Взагалі відсоток переворотів на воді низький: в одномісних каяках це не більше двох випадків зі ста, у двомісних — один з тисячі.

Основа вашої безпеки на воді — це жилет. Його треба ретельно підбирати під свій зріст та габарити, і не виходити без нього на воду. У нас скрупульозне ставлення до якості екіпіровки та каяків. Ми використовуємо каяки не розбірні, а корпусні, з твердого матеріалу. Намагаємося забезпечити у них максимально комфортне сидіння», — розповідає Петелицький.

Дніпро туристичний

Команда «Каяк Каное Центру» продовжує розвивати мережу своїх прокатів і за тиждень планує запускати вже четвертий пункт — на Березняках.

«Нашому першому пункту прокату, що на Гідропарку, вже сім років, на Південному мосту ми відкрилися у 2012 році, на Оболоні працюємо вже другий сезон. Київ — це величезне місто, тут від краю до краю міського Дніпра близько 40 км. Всюди відрізняється акваторія, повсюди є круті локації, цікаві місця, незвичні маршрути, про які переважна більшість містян ніколи не чула. Тому ми робимо наші пункти прокату і на півночі, і на півдні, і ближче до центру міста. Завдяки цьому можна, наприклад, орендувати каяк на Оболоні, пройти на ньому 20 км до Славутича й залишити там.

Ми мріємо створити мережу, схожу на систему перехоплюючих велопаркінгів у місті: ви зможете брати човен в одному пункті прокату та веслувати до будь-якого іншого. Для цього ми працюємо над системою верифікації наших орендарів, оскільки каяки і досі викрадають. Перший рік нашої роботи в Гідропарку закінчився пограбуванням, коли хтось зрізав замок на нашому складі та виніс все, що там зберігалося. Я тоді і гадки не мав, що вони комусь будуть потрібні. На жаль, це продовжується і сьогодні — нещодавно викрали декілька каяків у наших колег».  

Для охочих містян та туристів часто організовують групові екскурсії Дніпром, які докорінно відрізняються від звичної «прогулянки на теплоході». Маршрут проходить через маловідомі місця дніпровської акваторії, які подекуди нагадують справжні лагуни. Інструктори охоче розповідають про водний спорт, особливості київських водойм та заток, історію місцевих човнових станцій та навігацію різних суден на Дніпрі.

Фото надані Михайлом Петелицьким

Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 294 днів. За цей час ми опублікували 23609 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button