Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

У креативній спільноті IZONE понад рік працює майстерня шовкографії. Тут можна замовити друк на текстилі або папері, послухати освітні лекції й взяти участь у майстер-класах.

«Хмарочос» відвідав майстерню й наніс свій принт на сумку за допомогою трафаретного друку.«Перший етап — підготовка трафарету, на який переносимо зображення», — розповідає Марина Самохіна, майстриня, яка спеціалізується на шовкографії по текстилю.

Цей етап забирає найбільше часу: малюнок, який переносимо на тканину, треба відбити на спеціальній рамці із сіткою.Під трафарет обирається рамка потрібного розміру. До її сітки прикладається плівка із зображенням. За допомогою ванночки сітка покривається з обох боків спеціальною емульсією. Ця емульсія — фоточутлива і реагує на світло, тому весь процес відбувається в окремій напівтемній кімнаті. Після цього рамку треба висушити. Це триває декілька хвилин. Тепер вона має потрапити на засвічування до фотокопійного столу, обладнаного ультрафіолетовими лам­пами. Частина емульсії, яка не охоплює зображення, закривається чорною плівкою. Незакриті елементи зображення при засвічуванні тверднуть. Решта емульсії так і залишиться у рідкому стані. Саме засвічування триває недовго — вже за хвилину ми дістаємо готовий трафарет. Залишилося промити рамку, щоб видалити всю зайву незастиглу емульсію, і ще раз її просушити.Після цього починаємо підбирати фарби. Марина пояснює, що для кожного кольору потрібен окремий трафарет. «Звичайно, можна використовувати стільки кольорів, скільки забажаєте. Але кожний додатковий колір — це додатковий час на підготовку трафарету. Так, на один колір витрачається тридцять хвилин, два кольори — вже година, — пояснює майстриня. — Наприклад, якщо ми виготовляємо великі авторські плакати, то там кольорів може бути багато. Але вони, як правило, виконуються в одиничному екземплярі. Ціна у них буде відповідною. Тому наші стандартні трафарети — зазвичай двокольорові».

За словами майстрині, готова фарба часто використовується, якщо треба друкувати накладом. З іншими замовленнями, наприклад, якщо треба зробити велику арт-ілюстрацію, вже працюють вручну.«Щоб отримати бажаний колір, необхідно правильно змішати фарби. Наприклад, якщо ми хочемо нанести на тканину червоний, можна або скористатись вже готовою фарбою, або правильно підібрати пропорції рожевого та жовтого. Для цього ми беремо прозору базу та необхідні кольорові пігменти, і розводимо все вручну. Тут є свої нюанси: якщо ми додамо понад сім відсотків пігменту, він розрідить фарбу», — пояснює Самохіна.

Трафарет для друку готовий, фарби підібрані та розведені. Залишається тільки перенести зображення на тканину.

Для цього рамку необхідно накласти на тканину та міцно закріпити конструкцію на спеціальному верстаті. Він надійно утримує трафарет і гарантує, що при накладному друці кольори збігаються один з одним.«Гарантія якісного друку — це мінімальний простір між трафаретом та поверхнею тканини. Але багато залежить й від матеріалу, на якому ви збираєтесь друкувати. До кожного треба підібрати окрему фарбу, зважити на щільність сітки, куди наноситься зображення й параметри самого ракеля», — пояснює Самохіна.

Увесь процес тривав менш як годину. Під кінець залишається висушити зображення.

Фото на головній: flickr-user Katy

Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button