Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

«Хмарочос» з’ясовував, чи пам’ятають містяни логотипи українських компаній та об’єктів: ВДНГ, «Київстару», «Нової пошти», автомобілю Daewoo та туристичне лого Києва.

В рамках експерименту було опитано 30 осіб віком від 18 до 41 року. Серед них: 19 жінок та 11 чоловіків. Вибірка не є репрезентативною. «Хмарочос» попросив містян відтворити логотипи на папері за допомогою кольорових олівців.

31% опитаних не знали про існування лого ВДНГ, а 53% – туристичного Києва, і не змогли їх намалювати.

Лого «Нової пошти» правильно намалювала одна людина, а нове лого «Київстару» –  троє.

ВДНГ

Деякі з варіантів логотипів опитаних

Логотип ВДНГ у 2016 році розробила і представила Banda Agency. Команда креативщиків півроку безкоштовно працювала над ребрендингом комплексу. Логотип був визнаний найкращим у номінації Communication Design в рамках міжнародної премії Red Dot Award, яка вручається дизайнерам і компаніям-виробникам.

3 особи відтворили неправильні логотипи;
9 осіб не знали логотип взагалі;
6 осіб малювали будівлю, віддалено схожу на павільйон №1;
3 особи відтворили лого словами ВДНГ;
9 осіб використовували у малюнку образ, побудований на фірмовій плашці, схожій на колони павільйонів ВДНГ.

Daewoo Motors

Деякі з варіантів логотипів опитаних

Daewoo – корейський бренд автомобілів. Для українського ринку автівки Daewoo збираються на  Запорізькому автомобілебудівному заводі, в рамках співпраці ЗАЗ з південнокорейською корпорацією. За даними агентства «Автоконсалтинг» у 2013 році українці придбали 201 566 легкових авто, і найбільша кількість з них ZAZ Sens – 7096. 

5 осіб не згадали, як виглядає лого авто;
6 осіб намалювали його повністю неправильно;
19 осіб пригадали загальний образ в основних рисах: сірий колір, овал у якому розміщені лінії, що розмежовують простір;
Правильний логотип Daewoo не намалював ніхто.

Київстар

Деякі з варіантів логотипів опитаних

Влітку 2015 року телекомунікаційний оператор «Київстар» представив новий логотип. Ним стала зірка, намальована п’ятьма схематичними лініями синього кольору з надписом «Київстар». Логотип розробляли спільно з представниками компанії Saffron Brand Consultants. Вартість логотипу не розголошувалася.

1 особа не згадала логотип «Київстару», але правильно зазначила його кольори;
4 осіб намалювали надпис;
15 осіб намалювали зірку, двоє з них зобразили її схематичними рисками, схожими на новий логотип;
7 осіб намалювали зірку з надписом;
3 осіб правильно зобразили новий логотип – зірку зі схематичними рисками-променями. З них лише одна людина дописала надпис, як в оригіналі.

Лише одна особа змогла повністю пригадати логотип. Об’ємна зірка синього кольору залишилася у свідомості опитаних користувачів: синій колір для лого використали 15 опитаних. А от нові: синій та жовтий – намалювали 8 осіб.

Нова пошта

Деякі з варіантів логотипів опитаних

В 2014 році «Нова пошта» змінила логотип, який виявився схожим на логотип німецької компанії-виробника звукової апаратури Heliradio.

На новому лого зображена біла літера «Н», яка читається на контрасті з чотирма червоними стрілками, направленими у різні боки.

В проведеному опитуванні «Нова Пошта» виявилася єдиним брендом, чиє лого відтворили всі.

6 осіб  намалювали лого неправильно, але усі використовували символіку стрілок або червоний колір;
7 осіб зобразили надпис з назвою «Нова Пошта», при цьому також використовували червоний колір і геометричні фігури, які віддалено нагадують логотип;
16 осіб малювали логотип у вигляді літери «Н». При цьому стрілки або схожі фігури зобразили четверо осіб, а 14 – використали при цьому червоний колір;
1 особа намалювала логотип «Нової пошти»  як у оригіналі.

Київ туристичний

Деякі з варіантів логотипів опитаних

У 2012 році КМДА провела конкурс на найкращий туристичний логотип Києва. На першому етапі журі, до складу якого увійшли дизайнери та викладачі київських вишів, обрало 10 фіналістів. Під час другого етапу відбулося відкрите голосування в інтернеті та за допомогою смс-повідомлень. Приз за перемогу в конкурсі – 50 000 грн – отримала креативна компанія Fedoriv та дизайн-бюро Karandash. Логотип-переможець виглядав як надпис «КИЇВ», де кожна літера зображувалася у формі образу-символу міста: краплі Дніпра, каштану, куполу церкви та серця.

17 осіб не знали про існування туристичного лого Києва;
8 осіб намалювали його неправильно. Шість з них – намалювали листок каштану;
5 осіб відтворили віддалено схожий на оригінал лого, але ніхто не дотримався правильного порядку кольорів;
Правильний логотип не намалював ніхто.

Ілюстрації: Кирило Шведов

Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 297 днів. За цей час ми опублікували 23637 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button