Нещодавно на міжнародній платформі краудфандингу Kickstarter стартували два українські проекти – універсальний рюкзак Huru та куртка-трансформер Riot Division. Лише за 24 години Huru вдалось зібрати заявлені початкові $15 тис.
До цього Kickstarter вдалось підкорити ще кільком українським проектам. «Хмарочос» розповідає, як склалась доля українських стартапів після успіху на Kickstarter.
Ugears
Вперше конструктори з фанери заявили про себе влітку 2014 року. «Ми розробили 120 моделей і повезли їх на чотириденну виставку в Одесу. Їх розібрали за два дні, включно зі зразками. Після цього люди підходили і запитували, де можна купити наші моделі. Цей успіх підштовхнув нас до того, щоб спробувати свої сили на Kickstarter», – розповідає директор з маркетингу Ugears Олександр Кравчук.
Вперше Ugears стартували на Kickstarter в кінці 2015 року. «Ми запропонували зменшені моделі локомотива, залізничної платформи, сейфу та вантажівки. Їх особливістю було те, що вони рухаються самостійно без батарейок завдяки гумомотору, системи шестерень, коліщаток, тяг і гравітації. Спочатку ми очікували зібрати $20 тис, але в результат перевищив очікування. Нам вдалось зібрати $400 тис. Більшість наших бекерів (доброчинців, які зробили внесок) – з Північної Америки, на другому місці були країни Європи, на третьому – з Азії. Всього близько 80 країн світу», – розповідає Олександр Кравчук.
Після першого успіху Ugears ще тричі брав участь у спільнокошт-кампаніях. «Наша друга кампанія була фактично продовженням першої. Не всі встигли замовити продукт, тому була відкрита кампанія на сім днів, під час якої вдалось зібрати $39 тис. Під час третьої кампанії ми зібрали майже $144 тис. Успішною був і четвертий краудфандинг для моделі Hurby-Gurby. Ми запропонували 3D модель музичного інструменту, механічний календар та скриньку з секретом. За цю кампанію було зібрано $288 тис», – розповідають в Ugears.
Завдяки участі на Kickstarter Ugears зі стартапу перетворився в компанію, де працює 150 осіб.
«Нас часто запитують, чи хотіли б ми переїхати за кордон. Ми часто буваємо за кордоном – у Європі, в Штатах, але переїжджати наміру немає. Всі виробничі потужності знаходяться у селі Горенка під Києвом», – розповідають в компанії. У серпні 2017 року, за даними Державної фіскальної служби, компанія UGEARS увійшла в число 20 найбільших платників податків у Києві.
Senstone
По-іншому бачать свій подальший розвиток в українському стартапі Senstone. У березні 2017 року вони виставили на Kickstater компактний електронний кулон, який розпізнає аудіо і переводить його у текст. Кампанія виявилась успішною – замість заявлених $50 тис вдалось зібрати $300 тис.
«Підготовка до запуску на Kickstarter – це основне. Вона тривала декілька місяців і ми витратили багато тижнів на те, аби представити Senstone для поціновувачів так, як бачимо його ми. З перших днів запуску на Kickstarter про нас писали і говорили багато відомих ЗМІ: Business Insider, Mashable, Wired, The Verge, CNET. Senstone підтримали не лише авторитетні видання, а й відомі блогери, журналісти та професіонали з цієї сфери. Це дало нам можливість знайти нових партнерів для виходу на ринок США», – розповідає СЕО компанії Назар Федорчук.
Найбільше бекерів Senstone походить з США та Японії. Сама ж компанія планує працювати у трьох країнах: Україні (Київ, Львів), США (Сан-Франциско) та Китаї (Шеньжень).
«Софтова та хардверна команди працюють в Україні. Ті, хто працює над стратегією і продажами часто навідуються у Силіконову Долину. Чому саме там? Голосові рішення зараз в тренді. Тут своєрідний епіцентр подій: ми маємо можливість брати участь у виставках та конференціях міжнародного рівня (CES, TechDay), йти в ногу з останніми тенденціями та налагоджувати партнерські відносини. Є змога отримати цінний фідбек не лише від найактивніших бекерів, а й від споживачів, інвесторів і засновників інших компаній», – стверджує Назар Федорчук.
За його словами, бекери зможуть отримати гаджети вже наступного місяця. «Ми ще працюємо над дизайном нашого пристрою. Затримка виникла під час пошуку сертифікованих батарей, оптимальних для пристрою розмірів. Ми вирішили приділити належну увагу комплектації, функціоналу та тестуванню фінальної версії. Проте вже в листопаді цього року плануємо випустити з лінії перші пристрої», – розповідають в Senstone.
Офіційний запуск пристрою і початок продажів заплановані на початок 2018 року.
Jollylook
Розробники фотокамери для миттєвих знімків з переробленого паперу зібрали на Kickstarter $377 тис замість заявлених $15 тис. Камера нагадує вінтажний фотоапарат. Найголовніше – в ній немає електронних, цифрових деталей. Зображення виводиться завдяки лінзам, які «ловлять» картинку.
«Ми не очікували такого успіху. А виявилось, що наші камери замовили понад 6 тисяч осіб з усього світу. Багато було бекерів у Північній Америці, в Південній Азії та в Західній Європі. Про наш проект написали видання Mashable, Popular Photography, Insider та кілька десятків інших», – розповідає засновник стартапу Євген Іванов.
Однак при роботі над проектом виникли й певні труднощі. «Ми не очікували такої кількості бекерів, тому змушені були перенести відправку фотокамер з літа цього року на листопад-грудень», – розповідають у компанії.
Згідно з повідомленнями на Kickstarter, перша партія, обсягом 10 тисяч камер буде зібрана до 15 листопада 2017 року. Вже у грудні бекери зможуть отримати свої камери.
«Не все виявилося простим і швидким, як ми очікували. Кожна маленька річ і деталь вимагала набагато більше уваги. Це стосувалось болтів, лінз, пружин, гумових смуг, елементів. Матеріали нестандартні, тому були затримки з поставками. Наприклад, помилки у розмірі лінз Френеля перевищували допустимі на 0,2 мм, один з постачальників не мав болтів потрібного розміру і так далі. Але до середини жовтня нам вдалось затвердити остаточні форми», – стверджує СЕО Jollylook.
Щодо подальших планів, за словами Євгена Іванова, вони мають намір працювати в усьому світі. «Компанія в перспективі має стати світовою, але поки що ми зосереджені на випуску першої партії фотоапаратів». 23 листопада Jollylook планує розпочати відправку камер зі складу в Гонг-Конгу.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 123 днів. За цей час ми опублікували 24984 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті