Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 123 днів. За цей час ми опублікували 24986 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

На виставці «Свято скасовано!» в рамках Київського бієнале, керівництво музею Тичини відмовились показати одну з робіт Давида Чичкана.

25 жовтня відкрилась друга частина виставки «Свято скасовано!» Київського Інтернаціоналу – Київської бієнале 2017 в Літературно-меморіальному музеї-квартирі Павла Тичини. Вона присвячена пам’яті про революцію 1917 року та феномену радянської цензури. Дирекція музею Тичини заборонила виставляти роботу Давида Чичкана «Делегування влади». Працівники музею побоювались нового конфлікту з праворадикалами. Як відомо, ультраправі угруповання вже громили виставку Чичкана у лютому.

Пензій Альна/ Facebook

«Я подумала, що цей стенд є частиною експозиції, крутий кураторський хід, який демонструє приклад цензури в сучасній Україні»,– пише на своїй сторінці в Facebook журналістка Альона Пензій,– але під час презентації куратори почали розповідати про те, що за три години до відкриття під час монтування експозиції керівництво музею Тичини відмовили в тому, щоб показати одну з робіт Давида Чичкана, побоюючись за цілісність своїх фондів і безпеку дітей, які ходять в музей. По суті, робота була заборонена не через її зміст, а через акт насильства, який був проти неї вчинений. Тому було вирішено вчинити «менший» акт насильства, щоб не було більшого».

Кураторка проекту «Свято скасовано!» Лада Наконечна також поділилася своєю думкою на сторінці в Facebook: «Робота заборонена до показу двічі. Вперше її було цензуровано шляхом фізичного пошкодження під час погрому виставки і погрозами організаторам. Другий раз – відгомін попереднього насильства. Невже ми всі так залякані?».

У свою чергу художник Давид Чичкан говорить: «Мені не зрозумілі побоювання працівниць музею, у них немає натовпу охоронців, а відео з погрому моєї виставки їх сильно демотивує, так само як і прецеденти нападів на виставку Євгенії Бєлорусець і Українське Тіло, зірвання заходів ЛГБТК, залякування організаторів одеської бієнале, підпал кінотеатру «Жовтень» і тому подібне. Проте поліція забезпечувала охорону відкриття бієнале, і я думаю це очевидно, що поліція повинна запропонувати свій захист музею Тичини, якщо до їхнього керівництва дійшли чутки про самоцензуру музею з остраху перед праворадикалами, адже робота поліції полягає в тому щоб забезпечувати безпеку».

Як пише Сultprostir, в музеї-квартирі Павла Тичини зазначили, що його працівники несуть законодавчу відповідальність за фонди у випадку нападу, саме тому відмовились виставляти роботу.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button