Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Дев’ятого жовтня 2017 року офіційно відкрили Театр на Подолі – одну з найбільш обговорюваних будівель у Києві останніх років. «Хмарочос» розповідає історію будівництва театру та пояснює суть конфлікту навколо нього.

Будівельний паркан навколо нової будівлі прибрали весною 2017 року, але ще півроку тривали внутрішні роботи. Сам театр почали зводити у 2004 році. Через ряд причин роботи припинялися декілька разів. У 2010 році, коли був затверджений проект архітектора Віталія Юдіна, звели більшу частину споруди, але фінансування не вистачило й роботи знову припинилися.

Таким чином, до 2016 року на Андріївському узвозі стояла недобудова. Згодом кошти на реконструкцію виділила компанія Roshen, а новий проект дали розробити харківському архітектору Олегу Дроздову. Театр добудували зі зміненим фасадом й вибухнув конфлікт.

Все почалося з розміщення фотографій у Facebook ще перед зняттям будівельного паркану. Один з орендарів офісів на Андріївському опублікував декілька знімків фасаду майбутнього театру з чорним металевим облицюванням. Знімок одразу ж обурив частину киян. Пізніше було зареєстровано громадську організацію «Громада Андріївського узвозу», члени якої виступають за врегулювання усіх спірних питань щодо будівлі театру, перш ніж вводити її в експлуатацію.

Представниця «Громади Андріївського узвозу» Владислава Осьмак розповідає, що, можливо, було порушено авторські права архітектора Юдіна – автора попереднього проекту. Відтак, постає питання щодо легальності перебудови, адже реконструкція за проектом Дроздова проводилась без видачі нової дозвільної документації взагалі. Цей факт підтверджує, за словами Осьмак, і документ Держархбудінспекції, згідно з яким нову документацію на будівництво було зареєстровано лише влітку 2017 року, коли майже всі будівельні роботи вже завершили.

Архітектор Олег Дроздов пояснює, що під час попереднього будівництва було допущено багато технологічних помилок. Зокрема, у бетонних стінах та перекриттях часто не було металевої арматури, що впливає на міцність будівлі. Крім того, в рамках проекту, за юридичними обмеженнями, йому було заборонено змінювати об’єм будинку. Замість цього Дроздов надав йому іншого сенсу. «На мою думку, настав час архітектури місії замість архітектури форми. Ми маємо справу з першою спеціально спроектованою репрезентацією культурної функції», – вважає архітектор.

Одним з основних аргументів невдоволених театром було те, що будівля не вписується в історичний ансамбль Андріївського узвозу за своїм розміром і кольором. Критика театру довгий час була спрямована не на юридичний чи етичний бік проблеми, а на невдоволення архітектурою. Замість того, аби вимагати дотримання процедур та прав міської громади, критики будівлі почали звинувачувати в усьому архітектора Дроздова, часто вдаючись до образ. Одразу ж з’явилися Twitter і Facebook-акаунти театру.

Читайте також: В очікуванні прориву: «Театр на Подолі» як провісник нової архітектури Києва

Вартість робіт із завершення будівництва театру склала 174 млн гривень. ДАБІ прийняла в експлуатацію Театр на Подолі, і він почав працювати. Відкривав будівлю президент Петро Порошенко, а прем’єра першого спектаклю відбулась у новій залі 11 листопада. Киян і досі розділяє це питання.

Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 286 днів. За цей час ми опублікували 23554 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button