Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24981 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Брюссельський візуальний художник Ксав’єр Делорі створив арт-проект, присвячений архітектурі модернізму.
Проект художника Pèlerinage sur la Modernité (Паломництво на модернізм) представляє новий погляд на архітектуру модернізму. На його зображеннях стіни будівлі понівечили вандали. Провокація Делорі – це своєрідний протест ідолопоклонству архітектурі, повідомляє Metropolis.
У своїх зображеннях художник використовує фото Вілли Савой. У фантазії автора на фасаді красуються надписи з лайкою, деякі з вікон розбиті, а решта закладені дошками. Погода також відіграла свою роль, залишивши на будівлях плями та бруд.
Додамо, що Вілла Савой збудована у 1929-1930 роках французьким архітектором Ле Корбюз’є. Проект часто стає прикладом для теоретиків архітектури, адже ілюструє «П’ять початкових точок архітектури» Ле Корбюз’є, а саме:
- Житлове приміщення піднято над рівнем ґрунту на ряд бетонних опор. Завдяки цьому нижній ярус будівлі здається природним продовженням саду.
- Абсолютно плоский дах, який може використовуватися як солярій, спортмайданчик, басейн або сад.
- «Вільний план» має на увазі відкритий внутрішній простір, що не захаращений перегородками й опорними конструкціями.
- Не вертикальні, а горизонтальні вікна, які сприяють кращому освітленню і вентиляції.
- На відміну від традиційних будівель, у будівлі «вільний фасад», поділ не визначений завданням перенесення ваги будинку на опорні конструкції.
У свою чергу, Ксав’єр Делорі також у своїй роботі згадав про «П’ять початкових точок архітектури», розміщуючи їх як надписи на фасаді поруч з нецензурною лексикою та іншими графіті. Ле Корбюз’є в свій час, проникав декілька разів в споруду та малював у ній яскраві фрески, за що власник Вілли Савой звинувачував його у вандалізмі. Таким чином, навіть автор, який сконструював будівлю не може протистояти виклику порожніх білих стін архітектурного полотна.
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті