Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

SolarGaps – це українська компанія, що виробляє інноваційні жалюзі з сонячними панелями. На Kickstarter український винахід зібрав понад $100 000.

Автор ідеї та виконавчий директор компанії, Євген Ерік заснував SolarGaps у 2016 році. Його технологія дешевша, ніж встановлення повноцінних сонячних батарей, але найголовніша її перевага – доступність для мешканців багатоквартирних будинків. Окрім того, «розумні» жалюзі ефективніші за звичайні панелі, адже автоматично повертаються на найвигідніший кут відносно сонця.

Вигідний ракурс

Інтерв’ю з Євгеном Еріком переноситься декілька разів через його зайнятість. Перебуваючи в Україні він має щільний графік, попри це ми все ж зустрічаємося у готелі Premier Palace. Євген щойно завершує переговори з потенційним інвестором і зазначає, що має лише тридцять хвилин. З широкою посмішкою, одягнений у сірий костюм, він більше нагадує американського бізнесмена Кремнієвої долини, аніж українського стартапера.

Ще вісім років тому у власному будинку він встановив тепловий насос. З цього розпочалася й історія SolarGaps. «Я завжди був інноватором в цьому сенсі», – зізнається Євген. Бізнесмен хотів розмістити сонячні панелі вдома, але це видавалося не ефективним рішенням. «Я тоді зважав на власні потреби. І зрозумів, що з вікон ми втрачаємо велетенську кількість енергії, яку б могли генерувати».

Окрім очевидної функції «збору» сонячної енергії, така технологія дає змогу зекономити на кондиціонуванні. В спекотну пору року вікно пропускає велику кількість тепла, через що пізніше треба витрачати енергію на охолодження приміщення. Виглядає нелогічним, правда? Саме цим Євген пояснює той факт, що 70% замовлень у компанії наразі – з США. Ерік говорить: «Якщо для нас це не проблема №1, то у США близько 40% енергії витрачається на кондиціонування. Тобто, є велетенська країна, яка створює колосальну кількість викидів і гріє всю планету, охолоджуючись». «Розумні» жалюзі не позбавляють необхідності мати кондиціонер, але знижують споживання енергії на 70%. Крім того, кондиціонер може живитися енергією з жалюзі.

Фото: Євгенія Романюк

Сама конструкція виробу пережила багато трансформацій, адже треба було знизити собівартість. Окрім, власне, конструкції у вартість входять монтаж, проводка. Зважаючи на ці додаткові фактори, ціна на готовий виріб одразу стає захмарною для пересічного споживача. Тому для виробництва готової версії продукту знадобилося півтора роки. Зараз є DIY-варіант для приватних користувачів, який можна встановити самостійно. Для комерційних користувачів – мінімальна за вартістю установка.

До SolarGaps усі рішення щодо генерації сонячної енергії фокусувалися на невеликий ринок тих, хто має власні будинки та дахи. Однак, там теж маса обмежень. Натомість, підприємець Євген Ерік розповідає про свої жалюзі: «Легкі та при цьому міцні. Ми використали для цього спеціальне нове покриття, що дозволяє модулям самостійно очищуватися. Вони потребують нечастого догляду – максимум раз на рік. А подряпини заживляються на прямому сонці».

Від ідеї до міжнародного бренду

Намірів зробити з ідеї повноцінний бізнес спочатку у Євгена Еріка не було. Але автор крок за кроком рухався у цьому напрямку. Акселератор IoT Hub, різноманітні виставки – команда проекту поповнювалася органічно, а завдяки новим знайомствам з’являлись інвестори та партнери.

Хоча Євген у бізнесі – не новачок. Після закінчення навчання у КНУ ім. Т. Шевченка на спеціальності «Інформаційні системи у менеджменті», CEO SolarGaps недовго попрацював за спецільністю, а потім перейшов у сферу нерухомості. Сім років перебував на посаді гендиректора і три роки керував власним проектом. Цей бізнес-досвід зіграв вирішальну роль у створенні та просуванні «розумних» жалюзі.

Ерік переконаний: для того, щоб стати глобальною компанією – треба їхати у Кремнієву Долину. Перша поїздка до США для SolarGaps була в рамках виставки TechCrunch Disrupt – спеціального заходу для стартапів. Видання CNET написало про SolarGaps після іншої успішної виставки, що відбулася у Лас-Вегасі. Але справжня слава прийшла до компанії під час Kickstarter-кампанії. Для її проведення потрібно було заручитися підтримкою преси. Тож виріб SolarGaps було розіслано журналістам. У результаті про українську компанію написали Mashable, Wareable, Observer, TechCrunch.

Як згадує підприємець, кількість запитів на Kickstarter в кілька разів перевищувала фінальні продажі. Покупці хотіли, щоб хтось прийшов і встановив продукт. Через це, за словами директора SolarGaps, компанія зараз сфокусована на співпраці з партнерами, які безпесередньо продають продукт та допомагають обрати колір, узгодити якісь деталі з покупцем.

«Kickstarter – це майданчик для інноваторів. Усі класні продукти намагаються вийти на краудфандинг на цій платформі, щоб отримати фідбек від користувачів і зробити якісний продукт», – пояснює Ерік. SolarGaps планував зібрати $50 000, а вийшло вдвічі більше, понад $100 000. За кілька місяців на іншій спільнокошт-платформі Indiegogo вдалося зібрати понад $40 000.

Ще в 2016 році SolarGaps інтегрувалися з платформою GoogleHome. «Ми представили жалюзі з голосовим управлінням. Коли можна сказати, Google, відкрий жалюзі! Світ майбутнього». Інтеграцію з Apple HomeKit та Amazon можна чекати у найближчі 2 місяці, спеціально для цього була розроблена нова версія електронного обладнання.

«Зараз ми спілкуємося з Google, Softbank, Tesla. Будемо інтегруватися з великими компаніями», – пояснює Євген. Попри те, що в компанії відкрився власний офіс у Сан-Франциско, команда проекту складається усього з 12 осіб. Нещодавно було вирішено виробляти деякі компоненти в Китаї, але фінальна збірка відбувається в Україні. Потужності виробництва наразі дозволяють виробляти 1000 метрів жалюзі на місяць.

Власників жалюзі від SolarGaps зараз близько ста. Ще 400 передзамовлень компанія має виконати найближчим часом. Попри те, що найбільший попит на жалюзі в США, запит в Україні також є. За словами Еріка, зараз компанія активно готується до наступного сезону і виконання замовлень в Україні. На думку керівника SolarGaps, інвестиція в джерело енергії, можливо, більш цінна інвестиція, ніж у авто. Євген каже: «Коли зникає електроенергія, ви лишаєтеся у кам’яній печері, без можливості навіть приготувати їжу. Це питання також безпеки вашого дому».

Унікальне рішення для міста

Виріб SolarGaps – це можливість для власників чи орендарів квартир та бізнес-центрів отримати доступ до відновлювального джерела енергії. Разом з «розумними» жалюзі можна використовувати тепловий насос, який повертає у 3-4 рази більше енергії, ніж було витрачено на його роботу. Живити тепловий насос можна за рахунок SolarGaps. Для квартир роль теплового насосу відіграє звичайний інверторний кондиціонер, його вартість складає близько $400. Якщо звичайний обігрівач споживає один кіловат і стільки ж віддає, то такий кондиціонер споживає один кіловат, а видає – чотири. З його допомогою можна більш ефективно використовувати енергію сонця. «Ми можемо зробити об’єкти повністю автономними за рахунок таких комплексних рішень. Наше завдання – робити автономні квартири, бізнес-центри, готелі тощо», – ділиться планами Євген.

Фото: Євгенія Романюк

Найпростіший спосіб використання «розумних» жалюзі – за допомогою мікроінвертора, який вмикається у розетку. Якщо ви не плануєте продавати енергію, тоді одразу жалюзі компенсуватимуть частину ваших потреб (наприклад, увімкнений холодильник) і рахунок за комунальні послуги буде зменшуватися. Якщо при цьому у вас не буде встановлено лічильник, який рахує кількість вхідної та вихідної енергії, то якась частина буде розсіюватися в мережі. Якщо ви вироблятимете енергії більше, ніж споживаєте, тоді є сенс встановити спеціальний лічильник та продавати електроенергію за «зеленим» тарифом. Така можливість буде у тих, у кого великі вікна виходять на південь або на південний захід.

За 5-6 років інвестиція у «сонячні жалюзі» має окупитися. «Як мінімум, вони створять для вас більш зручні умови життя вдома чи для роботи у бізнес-центрі. Адже кондиціонер не буде дути вам в обличчя, а в кімнаті буде розсіяне сонячне світло: жалюзі не зроблять кімнату темною», – розповідає Ерік.

«Розумні» жалюзі вже монтували на високих (понад 24 поверхи) будівлях у Києві та Львові. У компанії доклали зусиль, щоб зробити винахід доступним для українців. На батьківщині жалюзі SolarGaps продаватимуться за оптовою ціною $380 за 1м2 автоматизованої системи. Є і дешевший варіант, неавтоматизований. Для ринку США ціна буде вдвічі вищою, зокрема, через вартість робіт та дистрибуцію.

«Мені цікаво створювати проекти сталого
розвитку, які покращують життя людей»

Винахідник та підприємець прагнув знайти рішення, яке дозволить зробити повітря у містах чистішим й дозволить заряджати електромобілі в містах. Сам Євген півтора роки користується електрокаром. «Для мене зрозуміло, що коли ти приїжджаєш у бізнес-центр на електромобілі і ставиш його на зарядку – бажано це робити коштом відновлюваних джерел енергії», – пояснює Ерік.

«Взагалі ідея, що електромобіль можна заряджати чотирма сонячними панелями в полі перевернула мою свідомість. Фактично енергія доступна! Людям потрібно повірити, що вона існує».

SolarGaps відібрали для акселерації в NASA, тож команда три місяці проходила навчання. «В NASA побачили можливість у майбутньому, масштабуючи наш проект, що він зможе вплинути сприятливо на життя мільярдів людей протягом десяти років», – розповідає Ерік.

Виконавчий директор SolarGaps зізнається, що пропозицій придбати патент на виріб вистачало, але Євген відмовлявся – для нього було важливо впливати на результат, створити компанію і вивести продукт на ринок. В цьому була і особиста мотивація. «Мені дуже цікаво створювати проекти сталого розвитку, які позитивно впливають на енергобаланс та істотно покращують життя», – пояснює Ерік.

Його інтерес – у створенні речей, що платять самі для себе. Адже «розумні жалюзі» повернуть інвестиції та навіть створять додатковий потік грошей. Євген Ерік зізнається – після розробки SolarGaps сну в його житті стало значно менше. Як і часу. «Я зараз не дивлюся серіал про чуже життя, я творю свій», – вважає він. За останній рік, дев’ять місяців бізнесмен провів у США. Щоправда, сподівається, після відкриття офісу в Сан-Франциско довше залишатися в Україні і сфокусуватися на європейському ринку.

Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 273 днів. За цей час ми опублікували 23454 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button