Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 121 днів. За цей час ми опублікували 24981 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Вчені кафедри нейробіології британського університету Суррея довели, що місця, які на думку людини є важливими чи гарними, впливають на її настрій.
Дослідження показало, що існує зв’язок між гарними місцями та приємними емоціями, повідомляє ресурс Strelka Magazine. Люди більше асоціюють себе з місцями, ніж з предметами: людина скоріше запам’ятає де інша людина стояла, ніж у що вона була одягнена. Це одне з перших досліджень, яке показує вплив різноманітних місць на мозкову активність. Дослідження підтримав благодійний фонд Англії National Trust, який займається збереженням місцевих ландшафтів та культурних пам’яток.
В ході експерименту, респондентам показували три типи фотографій у випадковому порядку: знайомими місцями, публічними просторами та підготовлені зображення з бази IAPS (Центр вивчення людських емоцій та реакцій). Респонденти пройшли томографію, онлайн-опитування та інтерв’ю. Варто зазначити, що інтерв’ю складалось з двох етапів: вдома та в спеціально відведеному місці. У дослідженні взяли участь понад дві тисячі осіб.
фМРТ (один з видів магнітної томографії) допоміг визначити, що важливі місця та спогади про них викликають у людини несвідому реакцію, при якій у мигдалин мозку збільшується рівень кисню завдяки приливу крові. Цей сигнал надходить в префронтальну кору, яка опрацьовує приємні для людини зображення. Це й викликає почуття задоволення та щастя. Порівнюючи вагомі для людей місця зі звичайними, вчені дійшли висновку що лише важливі місця викликають мозкову активність.
21% респондентів важливими місцями назвали ті, що пов’язані з містом: спортивні майданчики, школи, парки. Вдвічі більше людей надало перевагу приміським районам та лісам.
Вчені визначили три категорії емоцій, які відчуває людина у гарному чи добре знайомому місці: добробут, ностальгію, та безпеку. Дві треті респондентів відчували почуття добробуту та задоволення. Також, знайомі місця створювали відчуття спокою та радості. Додамо, що 61% респондентів готові захищати місця які вважають важливими.
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті