Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 11 років та 31 днів. За цей час ми опублікували 26945 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Вчені кафедри нейробіології британського університету Суррея довели, що місця, які на думку людини є важливими чи гарними, впливають на її настрій.

surrey.ac.uk

Дослідження показало, що існує зв’язок між гарними місцями та приємними емоціями, повідомляє ресурс Strelka Magazine. Люди більше асоціюють себе з місцями, ніж з предметами: людина скоріше запам’ятає де інша людина стояла, ніж у що вона була одягнена. Це одне з перших досліджень, яке показує вплив різноманітних місць на мозкову активність. Дослідження підтримав благодійний фонд Англії National Trust, який займається збереженням місцевих ландшафтів та культурних пам’яток.

В ході експерименту, респондентам показували три типи фотографій у випадковому порядку: знайомими місцями, публічними просторами та підготовлені зображення з бази IAPS (Центр вивчення  людських емоцій та реакцій). Респонденти пройшли томографію, онлайн-опитування та інтерв’ю. Варто зазначити, що інтерв’ю складалось з двох етапів: вдома та в спеціально відведеному місці. У дослідженні взяли участь понад дві тисячі осіб.

фМРТ (один з видів магнітної томографії) допоміг визначити, що важливі місця та спогади про них викликають у людини несвідому реакцію, при якій у мигдалин мозку збільшується рівень кисню завдяки приливу крові. Цей сигнал надходить в префронтальну кору, яка опрацьовує приємні для людини зображення. Це й викликає почуття задоволення та щастя. Порівнюючи вагомі для людей місця зі звичайними, вчені дійшли висновку що лише важливі місця викликають мозкову активність.

21% респондентів важливими місцями назвали ті, що пов’язані з містом: спортивні майданчики, школи, парки. Вдвічі більше людей надало перевагу приміським районам та лісам.

Вчені визначили три категорії емоцій, які відчуває людина у гарному чи добре знайомому місці: добробут, ностальгію, та безпеку. Дві треті респондентів відчували почуття добробуту та задоволення. Також, знайомі місця створювали відчуття спокою та радості. Додамо, що 61% респондентів готові захищати місця які вважають важливими.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button