Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

У 2017 році за словами київського міського голови Віталія Кличка відремонтовано 302 кілометри доріг, враховуючи міжквартальні проїзди. У звітах столичних чиновників лунають формулювання, що в Києві облаштовують «європейські дороги» та що вони «європейської якості». При цьому системно ігноруються такі важливі для ЄС концепції, як безпека руху та інтермодальність.

Щоб відчути цю різницю, «Хмарочос» вибрав п’ять вулиць, на яких цього року був зроблений капітальний ремонт чи реконструкція, проконсультувався з транспортним спеціалістом Максимом Дорошем та уявив, якими б вони могли бути, якби були справді «європейськими». Щоб грамотно підійти до створення фото-ескізів, ми звірили усі вулиці з проектом Велоконцепції і виявилось, що більшість вулиць (чотири з п’яти) з нашого списку мали б бути облаштовані відокремленими велодоріжками чи велосмугами.

Вулиця Михайлівська

Почнемо з центру міста. У 2017 році зробили ремонт на вулиці Михайлівській – тут поклали новий асфальт, а тротуари замостили кольоровою плиткою. Але проблем вулиці це не вирішило. Річ у тому, що номінально Михайлівська містить чотири смуги для руху авто. Фактично ж, дві з них постійно запарковані автомобілями. Крім того, цією вулицею мають користуватись велосипедисти – тут має проходити велосмуга.

Рішенням буде перетворення двох крайніх смуг автодороги на «кишені» для паркування та велосмуги. Крім того, на пішохідних переходах тротуар має бути продовжений до велосмуги – для безпечного руху пішоходів та візуального звуження вулиці для автомобілістів. Таким чином, будуть враховані й інтереси автовласників, які паркуються тут, і велосипедистів, і пішоходів. При цьому обсяг транзиту цією вулицею не зміниться.

Повітрофлотський проспект

Повітрофлотський проспект – важлива транспортна артерія міста і цього року тут теж зробили ремонт. Через нього проходить багато маршрутів громадського транспорту, а сам він з’єднує велику частину Солом’янського району з центром міста. Досі тут немає виділеної смуги для громадського транспорту, хоча через проспект проходить чотири тролейбусні та один автобусний маршрут, не кажучи вже про 10 різних маршруток.

Пішоходам доводиться кожного разу долати широкий проспект, що може бути небезпечно, особливо під час поганої погоди. Тому посеред проспекту важливо облаштувати острівці безпеки, які б змушували водіїв зменшувати швидкість перед переходом. Крім того, за Велоконцепцією, проспектом має проходити веломаршрут – смугу для руху велосипедистів можна відмежувати від автомобільного руху смугою громадського транспорту, який рухається повільніше.

Вулиця Володимирська

Цей нещодавно відремонтований відрізок Володимирської часто запаркований автомобілями студентів та викладачів КНУ ім. Т.Г. Шевченка, а також співробітників офісів навколо. Тому в цьому місці вкрай важливо зробити легальну парковку. Виділити її пропонується за допомогою «антикишень», як, наприклад, на зупинці громадського транспорту поряд з парком Шевченка. Це дозволить пасажирам зручно сідати на громадський транспорт, який рухається по виділеній смузі. Крім того, за рахунок облаштування веломаршруту на Володимирській, збільшиться кількість користувачів велотранспорту, а значить перед входом до університету має бути зручна велопарковка.

Русанівська набережна

Русанівську набережну ремонтували перед початком Євробачення навесні 2017-року. Тут, як і скрізь, оновили асфальтове покриття та поклали нове мощення на тротуарах. Кардинальних змін не відбулось. Хоча на зупинках можна було б зробити кишені для громадського транспорту, облаштувати острівці безпеки на пішохідних переходах, а вздовж пішохідної зони створити велодоріжку.

Бульвар Дружби народів

Колись бульвар Дружби народів справді був бульваром. Після проведення реконструкції, кількість смуг руху збільшили, а бульварну частину з деревами замінили відбійником. Ремонт саме за цим новим проектом і зробили цього року. Натомість, для покращення міського середовища й підвищення безпеки руху на цій вулиці пропонується висадка нових дерев та газону по центру проїжджої частини та створення смуги громадського транспорту, відокремленої делінеаторами від автомобільного руху. Таким чином, шестисмуговий проспект стане більш дружнім для киян, які не мають автівки і користуються тролейбусами або автобусами, а також для пішоходів.

Висновки

Усі рішення, показані на зображеннях, спрямовані саме на «заспокоєння» автомобільного трафіку, адже з 1 січня дозволена швидкість в місті – 50 км/год, а також на вирівнювання балансу на вулицях між різними учасниками руху – пішоходами, велосипедистами, пасажирами громадського транспорту та водіями приватних автомобілів.

Подібні інструменти – «кишені» та «антикишені», велосмуги, острівці безпеки, делінеатори тощо десятиліттями використовуються у інших країнах та є прикладом того, як дорожня інфраструктура може позитивно впливати на транспортну ситуацію у місті.

Ілюстрації: Кирило Шведов

Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24980 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button