Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Месенджер Telegram стрімко набирає популярність в українців. Всього в світі близько 400 мільйонів завантажень цього додатку, а власники стверджують про 100 мільйонів активних користувачів платформи.

Окрім звичайного переписування з іншими, в Telegram популярний формат каналів – блогів, на які підписуються читачі та отримують повідомлення про кожен допис автора. Саме за цю функцію багато хто любить месенджер – вона дозволяє збільшити охоплення аудиторії в порівнянні з, наприклад, Facebook, який обмежує появу дописів у стрічці користувачів. «Хмарочос» поспілкувався з киянами, які ведуть власні Telegram-канали та дізнався, навіщо вони це роблять.

Сергій Кейн,
«Стрічка Кейна»
1383 підписники

Мій канал — про дуже різну музику. Це може бути норвезьке диско, єрусалимська психоделіка, хорватський електронний андеграунд, репетиційні записи реп-хардкорщиків Death Grips, інструменталки бітмейкера, який працює із Кендріком Ламаром, чи просто нова пісня Arcade Fire. За наявності музичного медіа Comma, «Стрічка Кейна» — це мій сайд-проект. Я створив канал для себе — скидати туди деякі музичні знахідки, щоб не загубити. Просто так зробив його відкритим, кинув посилання на Фейсбуці, і виявилось, що це цікаво комусь ще. Відколи назбиралась тисяча підписників, намагаюсь писати у «Стрічку» частіше.

Пізніше хочу почати ділитися статтями чи висловлюватися на музичні теми. Я досі роблю це під настрій, без системи та амбіцій просувати канал, проте з приємним відчуттям, що маю однодумців. Мені подобається, що у Telegram люди не голосують лайками, а просто йдуть або лишаються з тобою. Якщо не вистачає фідбеку — можна створити голосування. В інших соцмережах часом за темами, що стають популярними, губляться скарби, а тут ти трохи більше контролюєш процес. Більшість інформації я давно дізнаюсь через Telegram та RSS-рідер Feedly.

Олександр Радченко,
Time to Travel Україна
8 272 підписники

Месенджером Telegram користуюсь давно, а в лютому 2016 року, коли в месенджері зробили канали, а функціонал ботів telegram розвинувся до рівня, достатнього для простої автоматизації ведення каналу, я вирішив перенести свої rss-підписки та поштові розсилки акцій на подорожі на єдину зручну платформу, яка буде завжди в швидкому доступі.

Я дуже люблю подорожувати, тому над темою каналу довго не думав. Мій канал – це агрегатор акцій та знижок на подорожі. Дбайливо налаштовані боти перевіряють близько десятка сайтів, чи не з’явились якісь цікаві акції на квитки, проживання, тури, круїзи та одразу сповіщають про них. Найвигідніші акції дуже швидко розкуповують, тому важливо оперативно отримати інформацію. Формат каналу Telegram на сьогодні для цього є ідеальним.

Канал я перш за все робив для себе, щоб спробувати можливості Telegram та завжди мати під рукою інформацію про свіжі акції. Поділився каналом зі знайомими, ті – зі своїми знайомими і так далі… На сьогодні в каналу вісім тисяч підписників без будь-яких витрат на рекламу. Він для людей, які живуть в Україні та хочуть подорожувати та дивитись світ, не витрачаючи при цьому великі гроші. В чаті каналу читачі активно спілкуються, допомагають один одному з вибором маршрутів, цікавих місць, діляться ідеями та враженнями від поїздок.

Для мене найскладніше – відмовляти людям, які хочуть розмістити в каналі рекламу непоганих, але не профільних ресурсів. Мені майже щодня пишуть про можливість розміщення реклами, але винятки я роблю тільки для матеріалів, які мені самому здаються корисними для читачів каналу. На відміну від багатьох нових каналів, до яких їх автори відносяться як до бізнесу, я не прагну заробити на рекламі – сам користуюсь інформацією з каналу, тому не заповнюю його рекламою неякісних та не тематичних каналів і ресурсів. Наприклад, завдяки оперативним новинам про акції ми самі не раз їздили в цікаві подорожі, були спіймані навіть мегабюджетні квитки на літак Київ – Рим за 9 євро, літали в Брюссель з Дебрецена за 8 євро.

Олександр Беленко,
«Киевский пивной балдеж»
1 428 підписників

Коли Вконтакті заблокували, потрібно було переходити на іншу мережу. Фейсбуком користуватися мені незручно, а Telegram – це сучасно, функціонально і швидко. Крім того, тут жива аудиторія, яка активніше залучена, дає більше переглядів і лояльна до авторів – одні плюси. І, до речі, реклама тут дорожче.

З тематикою визначитися було не складно – я дуже люблю пиво. Формат все ще шукаю, але ключовий принцип такий: я не сомельє та не ресторанний критик, навіть не намагаюся ними бути, не обіцяю давати об’єктивну оцінку та не претендую на те, що мої огляди – істина в останній інстанції. Просто ділюся особистими відчуттями з підписниками.

На полицях магазинів ви можете знайти десятки сортів пива від сотень виробників. Щоб зрозуміти, чи варто те чи іншу пиво уваги, їх все одно потрібно куштувати. Я ділюся своїм досвідом, в надії на те, що мої поради позбавлять повнолітніх українців, які хочуть пити смачне пиво, від мук вибору.

Антон Іванько,
«В КИЕВЕ | Куда пойти»
10 036 підписників

Telegram я обрав, тому що це найперспективніший зараз варіант доносити свої думки до аудиторії та втілювати ідеї. Фішка Telegram – простота та зручність.

З темою визначився швидко – вибрав ту, яка близька мені. Згодом розумієш, що набридло ходити в одні й ті ж місця/заклади, знайти нові та перевірені – не так вже й просто. Мій канал – блог для себе та всіх активних киян, де я ділюся корисною інфою про різні активності в столиці та цікаві місця. Тут так само завжди є можливість розповісти про свої знахідки – кожен може мені написати з пропозицією. Канал читають «свої» люди, котрі хочуть буди завжди у центрі подій, знайомитись, спілкуватись та детальніше вивчати місто.

Наразі планується маса змін, регулярні роздачі вигідних бонусів по закладах і зручна система пошуку по Києву. Найскладніше зараз – виділяти достатньо часу, щоб знаходити кращу інформацію для підписників і бути корисним.

Валентина Козлова,
«Корректаріум»
3 543 підписники

Я встановила Telegram щойно він з’явився. Це зручний месенджер, що працює швидше за фейсбучний, ще й без спаму, на відміну від Viber. Корректаріум — це українськомовний канал нашого сервісу для працівників рекламних агенцій, журналістів, перекладачів, редакторів, блогерів та просто носіїв української.

Ми коригуємо тексти українською та стикаємося з тим, що мало хто насправді добре знає мову. Більшість реклами, статей, сайтів українською мають безліч помилок. Тож ми вирішили розповісти, як писати й говорити правильно. Ми не пишемо про прості правила, що всі вивчають у школі. Наш старший редактор української обирає найскладніші теми, вивчає численні джерела й робить висновки щодо слововжитку. Карта чи картка, почуття, чуття чи відчуття, погоджувати чи узгоджувати — ось приклади тем останніх дописів.

Ми сподіваємося, що канал вельми корисний особливо для журналістів, перекладачів, редакторів і блогерів, що пишуть українською. А також для всіх носіїв мови, які хочуть говорити правильно, а не калькою з російської. Найскладніше — знайти час старшого редактора на написання дописів. Роботи дуже багато, тож нові дописи пишемо не щодня.

Дмитро Недобой,
Vertigo
3 054 підписники

Спочатку наше видання вело комунікацію в трьох соціальних мережах: Facebook, Twitter та ВКонтакте, але коли ВК закрився на офіційному рівні – ми зраділи. Трохи раніше встигли створити канал в Telegram та вирішили зробити ставку на нього. По-перше, розуміли, що в Україні сервіс тільки починає розвиватися (і ми вчасно «прокачали» наш канал). По-друге, нам потрібен був ще один спосіб зв’язку з читачами, а Telegram пропонує дуже зручний формат. По-третє, аудиторія Telegram та, наприклад, Facebook серйозно різниться.

На ресурсі Vertigo, спочатку створеному під девізом «кола і попкорн», ми пишемо про кіно, серіали та комікси. Наша місія – донести ідею, що мейнстрім – це не погано. Далі ми стали постійно змінюватися, проте основною темою залишається кіно. Telegram-канал – ще один спосіб зв’язатися з читачами, так що тематика залишається тією ж, що й на ресурсі.

Ми прекрасно розуміємо, що користувачів цікавить контент, тому намагаємося кожну новину чи матеріал прописати так, щоб читачеві необов’язково було переходити за посиланням. Чесно й корисно.

На тлі всіх інших месенджерів, Телеграм серйозно виграє саме в плані швидкості. Плюс, підозрюю, люди втомилися від формату постів соцмереж з коментарями та лайками. А тут все просто – відкрив, прочитав пост, закрив.

Найскладніше було на старті «розігнати» групу, визначитися з подачею та кількістю постів. Якщо говорити про український ринок, то тут не так багато профільних кіноафіш. Ми все ще нішове медіа, але горде та амбіційне.

Відстежити конкретну аудиторію у Telegram практично неможливо – сказати конкретно, хто тебе читає зараз не можна. Ми намагаємося відстежувати по-своєму, користуємося скороченими посиланнями Гугла (на ФБ і Твіттері працюємо через сервіс bit.ly), але даних все одно небагато. Прямо зараз можемо сказати, що українська аудиторія зростає, вона активніше за інших підписників.

Артур Оруджалієв,
Афиша Киева
6 834 підписники

Мені хочеться перевірити роботу Telegram, як платформи для видавця. Я розумію, як працює сайт. Розумію, як Фейсбук. А як Telegram – ні. Ось поступово вивчаю. Завдання «Афиша Киева» – бути корисним каналом для жителів Києва, які люблять проводити час в місті та за межами своєї квартири. Велика частина інформації – це анонси цікавих подій. Їх в місті просто завались, але розібратися та вчасно помітити їх – не так просто.

Я давно хотів зробити видання про Київ. Але як монетизувати сайт міської газети в поточних економічних реаліях – я не дуже розумію. Ось вирішив спробувати за допомогою Telegram освоїти цю тематику для початку. Складна задача – зробити канал дуже цікавим для читача та прибутковим для видавця. Всі медіа, так чи інакше, люди читають для розваги. Але ми намагаємося бути корисними якраз, відповідаючи на питання: «Чим зайнятися?».

Корисні боти

З розвитком месенджерів, в тому числі й Телеграма, стають популярними також текстові боти. Не виходячи з додатку можна здійснювати ряд дій, для яких раніше знадобилося б встановлювати додаткову програму або заходити в браузер.

Так, добре зарекомендував себе бот @railwaybot, який з’явився на початку 2016-го року. З його допомогою можна шукати та стежити за квитками на потяги в Україні, а також дізнатися про графік руху поїзда за номером. Бот націлений на надання швидкої та зручної інформації, перевіряючи наявність квитків кожні п’ять хвилин. Таким чином, коли квитки на популярні напрямки розкуповуються з високою швидкістю, можна розслабитися і чекати повідомлення про появу нових.

Тоді ж, на початку 2016-го року, українські розробники запустили ще один корисний бот – @QTrackerBot. Він відстежує статус посилок, які відправлені однією з кур’єрських служб – «Укрпоштою», «Нової поштою», «Делівері» або «Міст-Експрес». Для того, щоб запустити програму, досить знати номер посилки та пам’ятати свій мобільний телефон. Сервіс не вимагає зайвих дій на зразок установки або болісних налаштувань, що виділяє його серед тих же мобільних додатків.

Підписуйтесь також на Telegram-канал «Хмарочоса»

Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 275 днів. За цей час ми опублікували 23472 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button