Ще другого серпня 2017 року людство витратило усі земні ресурси, яких мало б вистачити на весь рік.
Тож тепер ми живемо у борг, позичаючи ресурси наступних років. Такого висновку дійшли науковці з Global Footprint Network – спільнота екологів в американському місті Окленд. Вони застосували методику, яка вимірює відновлювальні ресурси планети та дозволяє визначити, коли Земля вже буде не в змозі відновити їх.
Великі корпорації та компанії доєднуються до світового тренду з піклування про навколишнє середовище. «Хмарочос» дослідив, які ресурси взялися відновлювати бренди, і наскільки ефективними є їхні кроки у цьому напрямку.
Сортування сміття з Coca-Cola
2016 року у Росії компанія Coca-Cola організувала екокампанію «Розділяй з нами». У 2017 році до проекту було залучено 25 російських міст, у яких розставили контейнери для сортування сміття у публічних місцях, школах та університетах. До кінця 2017 року учасникам кампанії вдалося відправити понад 30 тонн пластику та інших видів пакування на перероблення. Усього в акції взяли участь понад 720 тисяч людей. Реалізація просвітницької місії проявилася в екотурнірах, іграх, квестах та лекціях для школярів, студентів та дорослого населення. Попри це, у 2016 році Coca-Cola заявила, що прагне зібрати таким чином 4,5 тисячі тонн пластику.
На глобальному рівні, 19 січня цього року компанія оголосила про амбітну мету: до 2030 року збирати та переробляти таку ж кількість бляшанок та пляшок, яка продається з напоями компанії.
Одяг зі старих речей у H&M
Шведський мас-маркет бренд у 2017 році випустив спортивну колекцію одягу, яка складалася з 15 найменувань і була повністю створена із вторинних матеріалів – переробленого еластану та поліестеру. Для спортивних майок, футболок, леггінсів, курток та топів були використані новітні технології плетіння, які дозолили зробити одяг без швів та зменшити кількість відходів у процесі виробництва. Ціна одягу стартувала від 10 євро.
Цій акції передувала кампанія бренду H&M – збір старого одягу у клієнтів в обмін на знижки. За словами власника мережі магазинів H&M, бренд планує використовувати вторинну сировину для створення усіх колекцій. Однак, за результатами попередньої акції, H&M використав лише 7,7% із зібраного та переробленого одягу для виготовлення нового.
Знижка за термочашки у Starbucks
На початку 2018 року міжнародна мережа Starbucks вирішила боротися із пластиковим відходам у Великобританії, запровадивши додатковий податок на одноразовий стаканчик для усієї кави на виніс у 25 кав’ярнях Лондона. Акція розпочалася наприкінці лютого і триватиме три місяці. За словами топ-менеджерів, підвищена ціна повинна змусити покупців використовувати термочашки, термоси чи кухлі для кави, щоб зменшити використання одноразового посуду, який не відповідає вимогам переробки та утилізації.
До того ж, ще у 2006 році компанія мінімізувала витрати природних ресурсів у власному виробництві: у Північній Америці стаканчики на 10% складаються із вторинної переробленої сировини, на європейському ринку Starbucks використовує ємності для холодних напоїв, що на 50% складаються із вторинної сировини, та коробки Bistro для їжі у США, що містять перероблені матеріали.
Відновлювальна енергетика в офісах Apple
Компанія Apple неодноразово очолювала рейтинг «зелених» технологічних компаній за версією Greenpeace. Американська компанія використовує перероблену сировину для виготовлення деталей різноманітних приладів, мотивує працівників приїздити на роботу на велосипедах, компостує органічні відходи у робочих їдальнях. Починаючи з 2014 року усі дата-центри Apple працюють на відновлювальній енергії.
Наразі компанія має 25 операційний проектів з виробництва поновлюваних джерел енергії у всьому світі, ще 15 – на стадії будівництва. За підрахунками Apple, завдяки їхньому переходу на відновлювальну енергетику кількість викидів парниково газу, спричинених діяльністю компанії, скоротилася на 54% у порівнянні з 2011 роком.
Джинси Levi’s із рибальських сіток
У 2016 році компанія Levi Strauss & Cо. уклала угоду про співпрацю з італійським виробником нейлону Aquafil. Він виготовляє синтетичний матеріал, який складається з повністю перероблених нейлонових відходів, а саме рибальських сіток та старих килимів. Компанія одягу планує відшивати із цієї сировини колекції джинсів. Наразі в океанах знаходиться близько 640 тисяч закинутих рибальських сіток, котрі стають причиною смерті китів, черепах та інших морських жителів. Aquafil та Levi Strauss & Cо. знаходять та перероблюють цей матеріал.
Це далеко не перша екологічно-відповідальна кампанія Levi’s. У 2006 році компанія почала виробляти джинси, зшиті з органічного бавовняного деніму із кокосовими шкарпетками-кнопками на поясі, оздоблені сумішшю з картопляного крохмалю, квітів мімози та марсельського мила.
У 2011 році Levi’s започаткувала внутрішню акцію WaterLess. Раніше джинси цієї марки проходили від трьох до десяти разів прання, перш ніж потрапляли на полиці магазинів. Levi’s замінили звичайний процес обробки джинсів на більш екологічний, що зменшило використання води на 96%. Тепер джинси перуть один раз, обробляють одяг озоном, а для прання джинсів каменями не використовують воду взагалі (прання з каменями застосовується для надання кольору та контрасту. Для цього приблизно півтора метри тканини поміщають у 115-кілограмову пральну машинку та крутять пральний барабан протягом певного періоду часу: чим довше, тим світліший буде виріб). На сьогодні компанія створила за цією схемою вже 75 мільйонів одиниць одягу, заощаджуючи один мільярд літрів води щорічно.
Зображення: www.econyl.com
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 123 днів. За цей час ми опублікували 24984 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті