Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 288 днів. За цей час ми опублікували 23573 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Більшість українських чоловіків вважають обов’язком жінки куховаріння, піклування про дітей та догляд за домом. Такі результати соціологічного дослідження «Сучасне розуміння маскулінності: ставлення чоловіків до ґендерних стереотипів та насильства щодо жінок».

Фото: Unsplash

Дослідження проводив Український центр соціальних реформ на замовлення Фонду народонаселення ООН за сприяння Міністерства соціальної політики.

Згідно з опитуванням, 70% українських чоловіків вважають, що добра дружина має піклуватися про дім та готувати для родини. 63% опитаних вважають, що піклування про дитину є жіночим обов’язком.

66% чоловіків вважають, що жінка має догоджати чоловіку та відразу погоджуватися на інтимні стосунки, якщо той висловить таке бажання. 20% вважають, що жінка має бути цнотливою і не зловживати контрацепцією. 36% вважають, що жінка має слідкувати за попередженням вагітності.

Водночас жінки витрачають на хатню роботу в середньому 29 годин на тиждень, у той час як чоловіки – 15 годин.

Щодо гендерного насильства, то 19% опитаних вважають, що жінки власними діями провокують насильство проти себе. 23% вважають, що жінки самі хотіли, аби їх згвалтували. 33% впевнені, що коли жінка не чинить фізичного супротиву, не можна казати про згвалтування. 43% чоловіків вважають, що у випадку згвалтування слід розібратися, чи не була жінка нерозбірливою у сексуальних стосунках. 50% покладають провину на жертву сексуального насилля, якщо та була під впливом алкоголю чи наркотиків.

Результати дослідження викликали бурхливу реакцію у соцемережах. Оскільки портрет українського чоловіка виявився надто консервативним, дехто висловив сумніви у релевантності методології, якою користувалися під час опитування.

Звіт складено за результатами кількісного та якісного досліджень. Кількісне дослідження було адаптованим до української культури обстеженням IMAGES. Соціологи опитали 1 520 випадково обраних чоловіків у віці 18-59 років у всіх регіонах України, окрім Криму.

Якісне дослідження включало десять обговорень із фокус-групами: у п’яти з них брали участь чоловіки, які представляли різні вікові групи та регіони, у решті п’яти – чоловіки цільових аудиторій, зокрема «мілленніали» від 15 до 24 років, учасники АТО та чоловіки, які були направлені на проходження корекційних програм у зв’язку з вчиненням насильства в сім’ї.

Також було проведено спеціальне опитування 355 чоловіків, які проходили корекційні програми або перебували на профілактичному обліку через вчинення домашнього насильства.

Нагадаємо, місяць тому на Львівському медіафорумі один зі спікерів заявив, що жінка не може бути спортивною журналісткою бо в неї «щомісячні проблеми».

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button