Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 121 днів. За цей час ми опублікували 24981 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Київрада ухвалила рішення не повертати борг компанії «Укррослізинг» за придбання Київським метрополітеном 100 вагонів метро, а натомість розпочати переговори про варіанти і можливу реструктуризацію, повідомляє прес-служба КМДА.
У Київраді вважають, що завдяки такому рішенню вони запобігли «транспортному колапсу» в місті.
Напередодні перший заступник голови КМДА Микола Поворозник заявив, що Мін’юст заблокував окрім рахунків метрополітену ще й каси метро, що може зупинити роботу підземки. За його словами, готівка в касах була єдиним способом виживання Київського метрополітену.
У 2009 році Київський метрополітен підписав із компанією-переможцем тендеру «Укррослізинг» угоду на постачання 100 вагонів метро на умовах лізингу. За розрахунками метрополітену, загальна вартість 100 вагонів мала скласти близько 800 млн грн. Вагони було отримано в 2010-2013 роках.
За даними видання «Наші гроші», метрополітен підписав з «Укррослізингом» додаткову угоду, в якій сторони прив’язали суми виплат до курсу долара. Саме цей пункт призвів до додаткового боргу через різке знецінення гривні після 2014 року.
Торік фірма «Укррослізинг» відсудила у Київського метрополітену 1,96 млрд гривень. При цьому заборгованість за самі вагони становить лише 0,36 млрд гривень. Більша частина боргу – коефіцієнт коригування, що виник через зміну валютного курсу.
З березня 2017 року рахунки метрополітену було заблоковано за рішенням суду. Наприкінці червня цього року виконавча служба Міністерства юстиції наклала арешт на роботу кас.
«Через арешт коштів підприємство наразі не в змозі здійснювати закупівлю запасних частин та обладнання для проведення регламентних капітальних та поточних ремонтів. Також складається загрозлива ситуація з виплатою заробітної плати працівникам, що може призвести до соціальної напруги в колективі», – повідомляла прес-служба метро.
У КМДА називають угоду «кабальною». Київська влада домагалася, аби РНБО включила компанію «Укррослізинг» до переліку санкційних.
За даними видання «Наші гроші», «Укррослізинг» заснувала кіпрська фірма, близька до бізнесмена-«регіонала» Юрія Іванющенка. Серед бенефіціарів була також фірма, підконтрольна російському Внєшекономбанку. Зараз бенефіціаром компанії вказано Павла Фукса.
Нагадаємо, з 14 липня заплановано підвищення вартості проїзду у метро Києва з п’яти до восьми гривень.
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті