Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 11 років та 26 днів. За цей час ми опублікували 26899 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
Стати членом Товариства | Хто ми такі?
Проїзд у метро Києва подорожчав через корупційні схеми та неефективний маркетинг, зокрема через борг перед компанією «Укррослізинг» та недоотримання прибутків від реклами в метро, стверджує екс-журналіст Дмитро Гнап.

Київське метро завішане рекламою. Фото: «Слідство.Інфо»
Він нагадав, що торішнє розслідування «Слідство.Інфо» виявило, що реклама в метро приносить на рік не менше 200 мільйонів гривень, але «Київський метрополітен» отримує з цієї суми лише 21 млн, тобто 10%. Решта, як стверджує журналістка Марія Землянська, йде рекламним агентствам-посередникам, яких контролює через своїх родичів народний депутат від БПП Сергій Березенко.
«Грошей, які Березенко з родиною виймають на рекламі, вистачило б метрополітену, щоб покрити збитки в роботі за півроку. Решту дефіциту можна запросто закрити, якщо зупинити корупційну оборудку зі скандальною фірмою “Укррослізинг”», – пише Гнап.
Йдеться про борг за 100 вагонів метро, які «Київський метрополітен» придбав у компанії «Укррослізинг» у 2009 році. За останні роки борг збільшився вричі – до 1,96 млрд грн, через «коефіціент коригування».
«Ціну на проїзд підняли, щоб кияни зі своїх кишень заплатили ось ті 1,96 млрд грн», – стверджує журналист проекту «Наші гроші» Юрій Ніколов.
Він підрахував, що якщо з кожної поїздки за новим тарифом дві гривні йтимуть на погашення боргу, то щодоби кияни повертатимуть «Укррослізингу», бенефіціаром якого є Павло Фукс, по два мільйони грн. Це 700 млн за рік й уся сума боргу за три роки.
«Київський метрополітен» заперечує зв’язок між підвищенням тарифу на проїзд та боргом «Укррослізингу», стверджуючи, що заборгованість виплачуватимуть із бюджету Києва. Ніколов зазначає, що ці ж гроші з бюджету можна було б спрямувати на підвищення зарплат працівникам метро, що було одним із аргументів влади на підтримку підвищення тарифів.
Гнап оголосив пошук координатора кампанії громадської перевірки транспорту Києва і розробки стратегії розвитку муніципального транспорту.
Нагадаємо, за кілька днів до подорожчання проїзду в метро з п’яти до восьми гривень Київрада ухвалила рішення не повертати борг компанії «Укррослізинг», а натомість розпочати переговори про реструктуризацію. У Київраді вважають, що таким чином вони запобігли «транспортному колапсу». Попереднє підвищення тарифів на проїїзд у метро відбулося у липні 2017 року.
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті